2025-05-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r00tmos
Yusra Imsheiel (Politisk Rådgivare V) verkar tillhöra avgrundsvänstern, hon fokuserar hela sitt liv till hat mot judar. Och är så antisemitisk man kan bli.
https://www.etc.se/debatt/aer-palest...-mindre-vaerda
https://www.instagram.com/vansterpar...l/DJqbzsgNGcs/

är det bekräftat att det är hon?

Yusra är så förblindad av antisemitism så verkligheten inte längre existerar,
I videon pratar hon om hundratusentals palestinier som fördrevs 1948 från västbanken och gaza av israel.

men gaza var ockuperat av Egypten 1948-1967
https://sv.wikipedia.org/wiki/Gazare...20av%20Egypten.

och västbanken "ockuperat" av Jordanien fram till 1967
https://en.wikipedia.org/wiki/West_Bank
Yusra har en påhittat historieskrivning , och människor som inte håller med henne ska hon slå på käften.
Skulle inte förvåna mig om hon har kopplingar till AFA.
Senast redigerad av r00tmos 2025-05-22 kl. 10:27.
Citera
Medlem
"Talespersoner från EU-parlamentet är mycket tydliga med att filmmaterialet stöder Alice Teodorescu Måwes bild"

Detta är saxat från artikel i Expressen.

Med andra ord så ska vi ta V-personens berättelse med en nypa salt om det är så att filmmaterialet stöder Alices version.
Citera
Medlem
D4Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Har jag förstått rätt att detta hänt:

En arab är arg för att Alice har en annan åsikt. Araben börjar därför trakassera och förfölja Alice. Alice tar upp sin mobiltelefon för att filma händelsen, precis som araben gör. Araben blir då arg och går till fysisk attack, varvid Alice försvarar sig bäst hon kan.

Araben, som är vänster, springer därefter till sin chef som:
- Gör en polisanmälan mot Alice.
- Ringer runt till alla medier för att smutskasta Alice och för att kunna "styra narrativet".

Är det här korrekt, eller har jag missat något?

Ye min uppfattning av precis vad som hänt.

Hade flashback varit ett bra forum hade det här varit synligt för samtliga genom utvotes, så att man inte måste gå igenom 20 sidor för att hitta det ända svaret man letar efter.
Citera
2025-05-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pommac69
Det står ju att det är en "staffer". Är det medarbetare? behöver inte vara parlamentariker?

https://www.vansterpartiet.se/kontak...u-parlamentet/

Och som redan postats:
https://www.euractiv.com/section/pol...eu-parliament/

The staffer, a Swede of Middle Eastern descent, works for the Left Party in the European Parliament.
Det kortar ner listan väsentligt.
Citera
2025-05-22, 10:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

En arab är arg för att Alice har en annan åsikt. Araben börjar därför trakassera och förfölja Alice. Alice tar upp sin mobiltelefon för att filma händelsen, precis som araben gör. Araben blir då arg och går till fysisk attack, varvid Alice försvarar sig bäst hon kan.

- Ringer runt till alla medier för att smutskasta Alice och för att kunna "styra narrativet".

Utifrån vad man kan läsa så verkar detta korrekt.
Citera
2025-05-22, 10:27
Medlem
RonnyKålmans avatar

En svensk politiker uttrycker sin åsikt om Israel, som får juden Alice att totalflippa. Politikern står på sig, börjar filma, och Alice tar upp sin mobiltelefon för att filma tillbaka, likt ett barn. Juden Alice blir då arg och går till fysisk attack, varvid V politikern försvarar sig bäst hon kan och tillkallar vakter.

Alice, som är Jude, springer därefter till sin chef som:
- Gör en upp en lögn, och går ut i media.
- Ringer runt till EUs säkerhetsavdelning för att göra en "damage control", för att kunna "styra narrativet".

Citera
2025-05-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Utifrån vad man kan läsa så verkar detta korrekt.

Klassiskt vänsterbeteende. Först attackera och sedan skrika och gnälla över att de blivit attackerade!
Citera
2025-05-22, 10:31
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

En svensk politiker uttrycker sin åsikt om Israel, som får juden Alice att totalflippa. Politikern står på sig, börjar filma, och Alice tar upp sin mobiltelefon för att filma tillbaka, likt ett barn. Juden Alice blir då arg och går till fysisk attack, varvid V politikern försvarar sig bäst hon kan och tillkallar vakter.

- Ringer runt till EUs säkerhetsavdelning för att göra en "damage control", för att kunna "styra narrativet".

Tror du på riktigt att Alice skulle ha större våldskaptial än en vänsterterrorist?
Citera
2025-05-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman

EU parlamentets övervakningskameror säger något annat.
Citera
Medlem
Citat:

Efter att ha plöjt 20 sidor är detta den mest korrekta beskrivningen. Det stöds dessutom av övervakningskameror så detta är helt klart en vänsterpartist som brunnit av och inte kunnat kontrollera sina känslor så våld blir lösningen.

Det finns något smutsigt i att en människa som bara gör sitt jobb ska behöva gå genom detta i media.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefucks
Klassiskt vänsterbeteende. Först attackera och sedan skrika och gnälla över att de blivit attackerade!

Klassiskt vänsterbeteende. Nu kan det ju även vara så att vänsterkvinnan verkar tillhöra en etnicitet där detta också är klassiskt beteende. Dubbelklassiker på gång kanske.
Citera
2025-05-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorefucks
Har du sett filmen eller hämtar du. som alla andra här inne. dina uppgifter från Aftonbladet? Lustigt detta att det är till Aftonbladet alla på Flashback vänder sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in