Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-21, 14:51
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50-Cent
Vinner AIK borta mot Malmö är jag den första att buga mig för landslagets representationslag i Solna. Då bör fler lag titta på AIKs fotbollsfilosofi, långa bollar på Bengt och ”seek & destroy”
När vann AIK borta mot MFF senast? 1998 typ?
Citera
2025-05-21, 15:48
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
När vann AIK borta mot MFF senast? 1998 typ?

1996. Pengarna jag vann på X i derbyt lägger jag på Malmö nu. Följ mig för flera heta tips!
Citera
2025-05-21, 16:10
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
1996. Pengarna jag vann på X i derbyt lägger jag på Malmö nu. Följ mig för flera heta tips!
Sträck på dig! T o m jag missade det krysset i derbyt i allsvenska tipset! 😮 Men du såg det! 👍
Citera
2025-05-21, 16:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Längsta sviten? AIK vann agustimatchen i Malmö 1996, men har inte vunnit i allsvenskan där sedan dess. Värt att notera är väl att klubbarna några år spelad i olika serier.
Men är det längsta sviten, googlar jag rätt så är det 14 vinster för Malmö och tio oavgjorda - 24 matcher utan AIK vinst.

Är det ngn som har en bättre/sämre svit av att vara obesegrad? Jag tänker att antal matcher säger mer än antal år.
Otroligt surt med 2018-derbyt. Annars hade vi inte haft en allsvensk hemmaförlust mot Dif sedan det ökända derbyt 2006.
Citera
2025-05-21, 16:48
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Sträck på dig! T o m jag missade det krysset i derbyt i allsvenska tipset! 😮 Men du såg det! 👍

Tyvärr la jag vinst AIK i tipset. Men det går bra för dig din jäkel!
Citera
2025-05-21, 16:48
Medlem
trazkeis avatar
Det är verkligen hysteriskt roligt om AIK faktiskt förlänger med Guidetto nu bara för att han visat lite intresse för första gången på 3 år. Ser dom verkligen inte att han lagt precis allt han har på att bara få en förlängning? När det är klart kommer han vara sitt vanliga slöa jag nästa år.
Citera
2025-05-21, 16:50
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Tyvärr la jag vinst AIK i tipset. Men det går bra för dig din jäkel!
If you ain't first, you are last. - Ricky Bobby

Förra gången jag var med låg jag tvåa typ hela säsongen bakom VanDog. I år verkar det vara vf som ska jagas.
Senast redigerad av trazkei 2025-05-21 kl. 16:55.
Citera
2025-05-21, 17:59
Medlem
Citat:
Det är verkligen hysteriskt roligt om AIK faktiskt förlänger med Guidetto nu bara för att han visat lite intresse för första gången på 3 år. Ser dom verkligen inte att han lagt precis allt han har på att bara få en förlängning? När det är klart kommer han vara sitt vanliga slöa jag nästa år.
Det där har satts i system av proffsspelare. Marcus Rashford var helt frånvarande i ett par år men sista året på sitt kontrakt med Manchester United så gav han järnet och var självklart lagets med marginal bästa spelare.

Så fort det nya femårskontraktet med monsterlön var undertecknat så slutade han spela fotboll, men nu hade klubben tröttnat på honom för han hade gjort samma sak en gång tidigare så den här säsongen har han varit utlånad till Aston Villa.
Citera
2025-05-21, 18:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Det där har satts i system av proffsspelare. Marcus Rashford var helt frånvarande i ett par år men sista året på sitt kontrakt med Manchester United så gav han järnet och var självklart lagets med marginal bästa spelare.

Så fort det nya femårskontraktet med monsterlön var undertecknat så slutade han spela fotboll, men nu hade klubben tröttnat på honom för han hade gjort samma sak en gång tidigare så den här säsongen har han varit utlånad till Aston Villa.
Det är vad vi ser här. Ska bli otroligt underhållande att se AIK:are slita sitt hår för att dom inte tog den out dom fick. 😄
Citera
2025-05-21, 19:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Det är vad vi ser här. Ska bli otroligt underhållande att se AIK:are slita sitt hår för att dom inte tog den out dom fick. 😄
Jag är inte särskilt orolig. Han kommer få en lönenivå och kontraktslängd som reflekterar uppvisat värde.
Citera
2025-05-21, 20:08
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag är inte särskilt orolig. Han kommer få en lönenivå och kontraktslängd som reflekterar uppvisat värde.
Det skulle han aldrig acceptera. Och eran ledning kommer bli nervösa över att bli hängda för att dom missade att förlänga med honom "nu när han är så bra" enligt media som har honom som favorit pga hans höga xD genom åren.
Citera
2025-05-21, 20:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Han pratar som en aik:are.

Det kan ingen förneka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in