2025-05-21, 19:40
Medlem
Ballerinan-15s avatar
asså jag brukade kunna få orgasm flera gånger efter varandra med min vibrator, tom squirta, men nu går det bara att få en och jag hatar det. Har hört om att vibratorer egentligen inte är bra för klittan för den gör den mindre känslig tror typ det har hänt med mig, har de hänt någon annan?
Citera
2025-05-21, 19:59
Medlem
kalkryggars avatar
Får man fråga hur mycket du vibrerar med den per dag typ?

Om du jobbar med den så mycket att du skulle slita ut godsakerna så antar jag att du måste hålla på jävligt mycket.

Kan du inte bara ta en onani-paus några dagar helt och hållet. Se om det förändrar saken något.
Citera
2025-05-21, 20:04
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
asså jag brukade kunna få orgasm flera gånger efter varandra med min vibrator, tom squirta, men nu går det bara att få en och jag hatar det. Har hört om att vibratorer egentligen inte är bra för klittan för den gör den mindre känslig tror typ det har hänt med mig, har de hänt någon annan?
Vet ej, men kropp och själ(?), SR P1, pratade om snarkning igår(?). Bland annat pratades det om vibrationer, det nämndes att personer som jobbar med vibrerande maskiner kan få skador som påverkar det lokala nervsystemet om jag mindes rätt. Samma effekt hade upptäckts vid snarkning, som ju är en massa vibrationer. Jag hörde bara lite av programmet utan att egentligen lyssna, men det låter som något som kan vara intressant för dig.
Citera
2025-05-21, 21:59
Medlem
sommarlovs avatar
Du får väl göra något annat på dagarna också.
Gå upp, gå ut, var med folk, se sol och regn.
Sedan kanske lusten och förmågan kommer tillbaka.

Vad är godis värt om man äter det hela tiden?
Citera
2025-05-22, 00:15
Medlem
Börja med att kanske gå utomhus
Citera
2025-05-22, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballerinan-15
Har samma. Squirting har kommit och gått för mig i perioder. Är ju egentligen typ kissliknande. Kan få det om jag krystar samtidigt som jag kommer och innan.

Dubbla orgasmer osv hände bara när jag var yngre.finns studier att vibrationer i klitoris inte alls ger minskad känslighet osv
Citera
2025-05-22, 21:35
Moderator
Neksnors avatar
Radioprogrammet jag nämnde i mitt förra inlägg hittas här: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/darfor-ska-du-sluta-snarka
Citera
2025-05-22, 21:55
Medlem
F.Hansens avatar
Du får skaffa en starkare vibrator.
Citera
2025-05-22, 22:04
Medlem
Du kanske är inne i en dålig period i livet? Stressad eller ansatt på annat sätt?
Lust hos kvinnor tenderar gå upp och ner. Jag har känt mig helt asexuell när det varit som jävligast, sjukdom, stress eller död bland nära. Sen normaliserar det sig och man är lika kåt som städse.
Jag tror inte riktigt på det där med vibration. Men visst, jag är alltid öppen för bevis som motsäger det jag kommit fram till på kammaren.

Tillägg; kåthet sitter ju främst i huvudet. Har svårt att tro att dina problem är fysiska.
Senast redigerad av XY3000 2025-05-22 kl. 22:06.
Citera
2025-05-23, 15:43
Moderator
pudelluss avatar
Utgången rubrik: "vibrator". /Mod
Citera
2025-05-24, 02:27
Bannlyst
Nej det är klart man inte blir. Det är så väldigt kort tid
Citera
2025-06-02, 06:11
Medlem
CuriousMind69s avatar
När lufttrycksvibrator kom och revolutionerade onanin och orgasmen för kvinnor så kom även sk ”Dead Vagina Syndrome” upp på tapeten. Det är när man överanvänt sin vibrator och man tappar känseln. Det är ett temporärt tillstånd och om man bara tar en paus och låter nerverna återhämta sig så kan man köra på igen.

För mig har det hänt när jag onanerar för många gånger på rad på kort tid. Jag har hittat att en omgång per dag är lagom. Jag hinner bli kåt emellan, det är inte för mycket osv. Men såklart kommer det kåtalag när jag onanerar flera gånger per dag och behöver några dagars paus efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in