2025-05-18, 21:57
Medlem
Kokplattas avatar
Jag spyr på hur studentfirande tappat all typ av stil och klass. Nu menar jag inte att såga trådstartaren för alla verkar ju luras in i fjanteriet men vad är det för fel på en klassisk ”clean” studentmössa till ett rimligt pris utan massa trams på? Så till frågan: skriv ingenting på den. Ta täten och markera mot vansinnet.
Citera
2025-05-19, 22:13
Medlem
Mysquos avatar
Jag är gammalmodig och tog studenten på den tiden då man inte hade någon text alls.
Vilket passade rätt bra när man sedan fortsatte på högskola och fortsätta att använda studentmössan där vid lämpliga studentikosa tillfällen. Hur kul är det med tryck med namnet på sitt förortsgymnasium när man några några år senare går på högskolan? Skall det köpas en till mössa då, som är kritvit och helt oskuld?
Citera
2025-05-20, 15:52
Medlem
NoTruces avatar
Igår latte matcha, på måndag Rusta och Matcha.

Klatschigt värre!
Citera
2025-05-20, 22:03
Medlem
prokaryotkungens avatar
"Will Work For Food"
Citera
2025-05-20, 22:08
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Början på slutet
Citera
2025-05-21, 16:59
Medlem
Megadolmes avatar
Jävla larv med studentmössor numera!

Det klagas år efter år om stackare som inte har råd med "den guldfärgade" eller brodera in diverse citat eller om det ska vara blinkande lysdioder i den.

Vi fick välja mellan en Uppsala- eller en Lunda-modell. De flesta valde Uppsala. Sen fick alla klasskamrater/vänner skriva sitt namn på insidan i botten, sen dess har nog bara mössan legat på hyllan o blivit gulaktig......?
Citera
2025-05-21, 19:23
Medlem
Kokplattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Jävla larv med studentmössor numera!

Det klagas år efter år om stackare som inte har råd med "den guldfärgade" eller brodera in diverse citat eller om det ska vara blinkande lysdioder i den.

Vi fick välja mellan en Uppsala- eller en Lunda-modell. De flesta valde Uppsala. Sen fick alla klasskamrater/vänner skriva sitt namn på insidan i botten, sen dess har nog bara mössan legat på hyllan o blivit gulaktig......?

Helt rätt, exakt så ska det vara. Ändå skickligt av företagen att få till marknadsföringen så att lättlurade 18-19-åringar på allvar tror att det är värt pengarna. Trådstartaren bör markera mot alla andra genom att lämna allt blankt.
Citera
2025-05-22, 10:21
Medlem
”Igelkottar & kaffefilter”

Och sen svarar du bara ”de som vet, vet” när folk frågar vad det betyder.
Citera
2025-05-22, 23:02
Medlem
Kalla Kåres avatar
”25 cm slak”
Citera
2025-05-30, 10:33
Medlem
Hur kan studentmössor vara ett diskussionsämne över huvud taget år 2025. Studentexamen avskaffades 1968. Det handlar ju om en helt vanlig skolavslutning Nuvarande gymnasieskola kan jämföras med grundskolan 1968. Jippot med mössor är helt och hållet kommersiellt men uppenbarligen går de flesta på grupptrycket.
Citera
2025-05-30, 10:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokplatta
Jag spyr på hur studentfirande tappat all typ av stil och klass. Nu menar jag inte att såga trådstartaren för alla verkar ju luras in i fjanteriet men vad är det för fel på en klassisk ”clean” studentmössa till ett rimligt pris utan massa trams på? Så till frågan: skriv ingenting på den. Ta täten och markera mot vansinnet.

Jag håller helt med dig. Ska man ha en studentmössa så ska den vara clean.
Tyckte ändå att denna film var lite kul från SVT där de testar att bygga en dyr studentmössa och hur jävla ful den blir.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/hur-mycket-kan-en-studentmossa-kosta-svt-testade-att-designa-en
Citera
2025-05-30, 10:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.15.2025
”Igelkottar & kaffefilter”

Och sen svarar du bara ”de som vet, vet” när folk frågar vad det betyder.

Tack för dagens garv, hade själv gärna vetat vad det betydde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in