Är nere på på -20 kg nu.
Hade kämpat länge på egen hand utan framgång, tröttnade, tog kontakt med läkare kring jul och fick första dosen i mitten av januari.
Rasade i vikt första veckorna typ -3 kg i veckan. Då lyckades jag hålla typ 15k steg om dagen och 3 träningspass i veckan men va nog en stor del vätska som brann dom första veckorna. 😅
Har kört på 2,5 mg hela tiden och tycker att effekten fortfarande är bra. Inte riktigt lika stark och ihållande som första veckorna men tillräckligt. Har kört 1 konditions- och 1-2 styrkepass per vecka senaste månaden. Men har slarvat med stegen, sömnen och stressen på jobbet.
I början fick jag verkligen kämpa med att få i mig tillräckligt med mat. Men det släppte i takt med att effekten på medicinen mildrades något vilket nog bara var bra för att inte gå ned allt för fort.
Nu äter jag mer eller mindre som vanligt men mindre portioner och ingen speciell kost (i början försökte jag utesluta kolhydrater så gott jag kunde) utan äter det jag känner för. För det mesta blir jag mätt snabbare än innan mounjaro, och känner liksom inte det där behovet att trycka en andra portion.
Det jag har märkt framförallt sen januari är att det är svårt att få i sig tillräckligt protein när man tröttnat på ägg, kyckling och kvarg. Nu kör jag proteinpulver tills jag tröttnar på det så får jag gå tillbaka till mina ägg och min kvarg då..
Samt att alkohol är det värsta du kan förtära när du försöker gå ned i vikt. En enda öl eller ett glas vin fuckar upp minsta progress.
Inte haft några biverkningar. Nu är mitt fokus på att fortsätta styrketräna och hålla kosten och stabil vikt. I juni har jag avstämning med läkaren och tänker diskutera hur/när jag kan trappa ned. Typ 2 mg och därefter 1,75 mg för att sedan sluta.
Citat:
Ursprungligen postat av
mcmannen
Hej!
Jag tog min första på 2,5mg igår. Känner mindre sug men inte haft några problem med att äta när jag väl äter. Så det känns bra än sålänge.
Jag är mest intresserad av att höra om någon som slutat sin behandling. Hur man mår och hur aptit mm är?
Vore intressant att veta för min målvikt är -20kg sen vill jag sluta. Någon med erfarenhet? 😊👍