2025-05-20, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Patrik och Sara skiter fullständigt I anhöriga! Snart 20 st självmord och 600st gäddor uthängda det blir 1000tals anhöriga och deras lidande är enormt iform av det sociala straffet. Grannar,vänner som tar avstånd och många tvingas flytta och barn till gäddorna tvingas byta skola.

Den enda hjälten här är Sanna fiskare som lämnade dumpen. Tyvärr har jag åkt ut och in på operationer och cellgifter så jag har inte ringt upp henne än trots att det gått 2år. Dumpen är fel väg att gå. Skulle det bli en lagändring så kommer inte dumpen att upphöra som Sara påstår.

Jag slutade att skriva på Dumpens sida där man bara diskuterar gäddorna. Har du någon annan åsikt än alla andra där så blir du själv anklagad i tråden!! Punkt..

Då kan du gå in och läsa vad Sanna fiskare skriver i början om dumpen i den här tråden
Hon anser att dumpen gör ett väldigt bra jobb och att det är viktigt att dom finns.

Så ta in hennes ord nu
Citera
2025-05-20, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Gäddorna är på väg att begå ett utav det värsta brott som finns, våldtäkt av barn.
Finns det några mer brott där man ska låta gärningsmannen gå fria bara för att det är synd om de anhöriga?
Notera ditt ordval. För det första, om man är på väg att dyka ner i en pool är man det på badhuset. Inte på kanten till en pöl. Det fanns ingen chans att begå detta brott som du yttrar dig om som om de mer eller mindre har hänt samt har hänt 100gånger per publicering.

För det andra vad klassar du "det värsta brott som finns"?
Skulle vilja klassa mord, styckmord, seriemord eller mord på barn som värre. Alla dessa resulterar i stora förluster. Om än tragiskt vad du säger, så finns personen kvar och det finns hjälp och stöd.
Det är svårt att ge ett lik hjälp och stöd för att de skall fortsätta leva och bli som normal igen.
Citera
2025-05-20, 21:04
Medlem
Citat:
Då kan du gå in och läsa vad Sanna fiskare skriver i början om dumpen i den här tråden
Hon anser att dumpen gör ett väldigt bra jobb och att det är viktigt att dom finns.

Så ta in hennes ord nu
Saker kan ändras. Som liten kan man hata grönsaker och som vuxen kan man älska dem.
Det betyder inte att man hade rätt som liten.

https://www.etc.se/debatt/sanna-paa-dumpen-skyddas-barnen-med-uthaengningar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63Woxr/jackie-erbjods-pengar-for-att-lamna-dumpen-man-till-impulskollen

Då det finns tydliga tecken på att hon skaffat sig en annan uppfattning och infallsvinkel, tyder det på att hon inte längre tror på de uttalanden hon tidigare gjort.
Lite som att gå runt och säga till någon vuxen, men du gillade y när du var liten. Så du måste älska y nu. Som om det är ren fakta. Personer utvecklas samt får nya insikter.
Så ditt "Jag läste i din dagbok ifrån när du var 8 att du gillade peter, så du måste fortfarande gilla peter"
"Nej, peter var otrogen emot min bästa vän när vi var 18"
Citera
2025-05-20, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nej det är dem inte, finns inga barn som chattar med dumpens gäddor.

Finns för övrigt inga barn alls som skulle chatta med tandlösa pensionärer från Jönköping som dumpen hittar på internets-bakgård.

Gäddan tror att han ska möta ett barn.
Har du inte fattat det ännu
Citera
2025-05-20, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att gäddan fastnar i Dumpens nät beror på att gäddan har tagit sig till platsen för att utnyttja ett barn/ung sexuellt.
Det är gäddans fel att de anhöriga får lida.
De flesta gäddor verkar varken ha barn eller andra anhöriga.
Det är t.ex de kriminellas fel att deras anhöriga får lida för vad de kriminella har gjort.
Det är inte häktets fel att intagna begår självmord. Det finns förmodligen en anledning till varför personer sitter där.
Hur många och vilka ska man egentligen tycka synd om?
Om man skulle hantera detta ”i tystnad” så tror jag att gäddorna hade fortsatt med sin framfart. Smällen hade inte varit tillräckligt hård för en förändring.
Nu måste jag höja min röst.
Va menar du med att gäddans anhöriga får skylla sig själva å lida extremt mycket.
Du måste vara totalt inkompetent eller hjärn död.
Är det inte samhället å Dumpen som gör att att de får lida? De dömer utan att ha fakta.
Du vet ingenting hur de lider å få ta emot skit.
Hur vet du och Dumpen att den är gäddor?
De har definitivt inte lämnat alla till polisen.
Som de säger. Vill bara säga att alla är inte anmälda å alla är inte PEDOFILER ...efter utredning. Dumpen tar allt för givitet å tar inte reda på fakta å lämnar inte saker till Polisen innan uthängning.
Sekten Dumpen är rena kriminalverksamhet, lurar vissa personer att swicha pengar å stötta deras verksamhet.
De skriver å säger massa skit. Tro mej jag vet.
Utan bara startat ett kauose runt anhöriga.
Man blir totalt bombad med massa skit.
Vissa blir inte av med jobben som de påstår...
I Sverige finns det regler lagar att följa oavsett om man hamnat på Dumpen.
Tror du behöver gå om skolan från klass 1.
Kriminäla alla som sitter inne ska de behöva be ursäkt för att du finns.
Så du menar på fullaste allvar att höjdhopparen å döende cancersjuka S kan ändra på sina liv?
Utan att leva på samhällets Sara redan gjort. Det är många miljoner hon kostat samhället men still goeng strong så fortsätter hon leva på samhället. Lägg till alla swichar som kommer till deras konto.
Citera
2025-05-20, 22:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det påminner om djuren.
Min hund tror gärna att bara för att hon har fått upp ett spår så har hon rätt att följa det.
Man tränar hundar genom att lägga ut spår. Dumpen kan träna män genom de spår de lägger ut, och de kan lyckas bra med detta till att skapa pedofiler. Störst risk blir med de män som inte följer spåret fullt ut, de blir tränade pedofiler men ingen känner till dem.
Citera
2025-05-20, 23:42
Medlem
Citat:
Gäddan tror att han ska möta ett barn.
Har du inte fattat det ännu

Ingen fjortis hade fortsatt konversationen med den gamla tjockisen när han drar iväg en kukbild, och definitivt inte kallat honom snygg samt bestämt knullträff. Hade du gjort det bara för att vara artig som Bertil påstår vara den springande punkten?

Det kan finnas några fjortisar som larvar sig men har sagt det tidigare: Absolut ingen av dessa gäddor har blivit fittmagneter på äldre dar och skulle ta oskulder hur mycket Dumpen än påstår det.
Citera
2025-05-21, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ingen fjortis hade fortsatt konversationen med den gamla tjockisen när han drar iväg en kukbild, och definitivt inte kallat honom snygg samt bestämt knullträff. Hade du gjort det bara för att vara artig som Bertil påstår vara den springande punkten?

Det kan finnas några fjortisar som larvar sig men har sagt det tidigare: Absolut ingen av dessa gäddor har blivit fittmagneter på äldre dar och skulle ta oskulder hur mycket Dumpen än påstår det.

De där äckliga gubbarna håller säkert på lika dant i verkligheten. Så bra att allmänheten får vet vilka avskrap de är
Citera
2025-05-21, 10:08
Medlem
Citat:

Jag sa att det kan vara en av anledningarna
En annan kan vara rädsla och/eller osäkerhet
Citera
2025-05-21, 13:53
Medlem
Citat:
De där äckliga gubbarna håller säkert på lika dant i verkligheten. Så bra att allmänheten får vet vilka avskrap de är

Jag tror att aggressive Karlsson missar poängen och det är att i verkligheten så får snuskgubbarna inget svar av fjortisarna. Möjligtvis att nån fjortis svarar för att vara artig som Bertil påstår men då får man lära barnen att man inte behöver vara artig om nån skickar en kukbild och man skall definitivt inte vara drivande i konversationen som Dumpens fiktiva överkåta fjortisar är.

Visst det finns en nyans av humor när Dumpen trollar gubbarna online. Det är mycket bra när Dumpen fångar fula fiskar som t ex #613 men det andra när Dumpen drar igång gubbsjuka män är bara dumt fast lite roligt också som sagt.

Det är främst svagbegåvade dessutom och det känns ju lite fel men det verkar inte vara något problem för våra vänner.
Citera
2025-05-21, 14:10
Avslutad
Citat:
Jag tror att aggressive Karlsson missar poängen och det är att i verkligheten så får snuskgubbarna inget svar av fjortisarna. Möjligtvis att nån fjortis svarar för att vara artig som Bertil påstår men då får man lära barnen att man inte behöver vara artig om nån skickar en kukbild och man skall definitivt inte vara drivande i konversationen som Dumpens fiktiva överkåta fjortisar är.

Visst det finns en nyans av humor när Dumpen trollar gubbarna online. Det är mycket bra när Dumpen fångar fula fiskar som t ex #613 men det andra när Dumpen drar igång gubbsjuka män är bara dumt fast lite roligt också som sagt.

Det är främst svagbegåvade dessutom och det känns ju lite fel men det verkar inte vara något problem för våra vänner.

Att de har något fel i huvudet är helt uppenbart.
Hur många anses vara svagbegåvade? 5-10?
Sedan spelar ju inte iq någon större roll för offret.

De håller troligtvis på så i det vanliga livet med, så bra att allmänheten blir varnad
Citera
2025-05-21, 14:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Nu får väl alla äckel- peckel vara så länge de inte begår brott, är du en ängel i allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in