2025-05-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Men, donera inte sperma då!
Igen, läs på. Du har ingen aning om vad du svamlar om.
Citera
2025-05-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Igen, läs på. Du har ingen aning om vad du svamlar om.
Så, hur fick kvinnan sperman?
Du kan väl förklara.
Citera
2025-05-21, 00:43
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
uthyrningsportal?!
Den har ju bara lägenheter från andra sidor.
Har du kollat igenom om dessa bostäder faktist fortfarande finns att hyra och för hur länge?
Och hur seriös är bolaget vars lägenhet uthyrningsportal visar?
Betalsida https://uthyrningsportal.se/abonnemangsvillkor

Som exempel.
Du kan väl ta o kolla vem som egentligen hur ut denna https://uthyrningsportal.se/hyresbostader/2-rum-lagenhet-i-stockholm-1483133 ?
Du kanske hittar den?

Exempel av lgh som finns, idag, 20 maj 2025:
https://uthyrningsportal.se/hyresbostader/1-rum-lagenhet-i-sodertalje-12505087
Telge, Södertäljes bostadsbolag.
https://kundportal.telge.se/ledigt/detalj/id/8cda3ce8-29df-44bd-9b6b-367f6b7a1e2b

Som sagt, stockholm är väl landets dyraste stad när det gäller boende så inte konstigt om en singelmorsa behöver flytta för att ha nånstans att bo.

Studerade i sundsvall för 5 år sedan och hade då en trea för 5500kr /månad.
Citera
2025-05-21, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Som sagt, stockholm är väl landets dyraste stad när det gäller boende så inte konstigt om en singelmorsa behöver flytta för att ha nånstans att bo.

Studerade i sundsvall för 5 år sedan och hade då en trea för 5500kr /månad.
Grattis till billigt boende. För 3 år sedan.
Nu kostar treor runt 8k och mer, verkar det som. I Sundsvall, dvs.

Har du hittat vem som hyr ut den billiga lägenheten i Gamla Stan?
Den som jag länkade.
Citera
2025-05-21, 03:23
Medlem
Citat:
Så, hur fick kvinnan sperman?
Du kan väl förklara.
I mitt fall, från brösten. I någon annans fall, kanske direkt från kuken, medan han sov. Lagen bryr sig inte ett jävla dugg om hur kvinnan kommit över det. Det är inte ens ett brott för en kvinna att missbruka sperma på det viset.

Som man har du noll rättigheter om du inte vill ha barn. Kvittar om du så blivit våldtagen. Lagen bryr sig inte.

Endast kvinnor och ungar som har rättigheter och valmöjligheter i detta landet.
Citera
2025-05-21, 03:43
Medlem
Citat:
Här har du över 300 lägenheter , från ettor till treor för max 5k.
https://uthyrningsportal.se/hyresbostad/stockholm?sw_lat=59.302320351822445&sw_lng=18.0157 0942526507&ne_lat=59.35627964817756&ne_lng=18.1214 9057473493&max_rent=5000&min_num_rooms=1

Och detta är i stockholm, finns såklart billigare lägenheter utanför stockholm.
Är du ensamstående med ett barn så måste du vara grovt cp skadad om du tror att du ska få nåt skitbra och billigt boende.
Det är som om jag skulle gå på socbidrag och klaga på att jag endast kan få en etta långt från stan.
Din situation och ekonomi bestämmer ditt boende, et är bara så det är och eftersom boendet är en stor del av ens ekonomi så måste man såklart prioritera att hitta ett billigare boende om man inte hr råd med mat till barnet.

Blöjor, tror du det är dyrt eller vad?
Låter som det men det är nog bland den billigaste utgift på ens konto, inte ens 2kr per blöja kostar det:
https://www.coop.se/handla/varor/barn/blojor/7-20-kg/blojor-4-7-11-kg-7340191172685

Mat, ja, beror ju helt vad du ska ge ungen.
Ska du köpa grillkotletter och potatis varje dag så ja, då blir det dyrt, men vanlig jävla husmanskost duger bra.
Korv och makaroner
Köttfärssås och spagetti
gröt
blodpudding
fiskpinnar och potatis
korv med mos
kyckling och ris.
köttbullar och makaroner
osv osv, finns många billiga maträtter du kan laga själv.

Om man är ensamstående så måste man ju vara hemma hela tiden i början.
Då blir det föräldrapenning inte lön. 20% av inkomsten borta direkt.
Nettokostnad(kostnad minus barnbidrag) för ett barn första året beräknas till ca 150 000kr.
Första året måste man köpa många dyra saker, som barnsäng, barnstol(bil och till hemmet), barnvagn, flera omgångar kläder, bostaden skall barnsäkras, hygienartiklar, mycket sjukvårdsgrejor mm.

År två och framåt är barn mycket billigare, bara ca 70 000- 80 000kr/år, men det är om man är två vårdnadshavare. Det är dyrare som ensamstående då det blir mer barnomsorg och VAB.

Medianlönen för en förstföderska i Sverige är ca 26 500kr/månaden. Då får de ut ca 20 500kr före skatt i föräldrapenning. För en person boende i Stockholm ger det ca 15 000kr efter skatt.
Citera
2025-05-21, 04:39
Medlem
Citat:
I mitt fall, från brösten. I någon annans fall, kanske direkt från kuken, medan han sov. Lagen bryr sig inte ett jävla dugg om hur kvinnan kommit över det. Det är inte ens ett brott för en kvinna att missbruka sperma på det viset.

Som man har du noll rättigheter om du inte vill ha barn. Kvittar om du så blivit våldtagen. Lagen bryr sig inte.

Du kunde ha behållt kondomen på o inte sputat på brösten.

Har du gjort DNA test att du är fadern?
28k, var det din brutto, eller nettolön?
Citera
2025-05-21, 11:25
Medlem
Citat:
78kvm, är det etta,tvåa eller trea?
Och självklart beror det på var nånstans du bor.
Är du ensamstående mamma och bor i stockholm kanske du måste flytta till nån mindre ort utanför stockholm för att ha råd med ungen, tycker du det är konstigt?

När mina föräldrar skiljde sig hade min mamma inte råd att bo kvar i huset så vi fick flytta till en ort 5 mil från stockholm.
Självklart gillade vi det inte men vad hade vi för val?
Inte bara singelmammor som står inför sådana val heller utan det är människor i alla åldrar och klasser.

När jag studerade bodde jag i en ett och fy fan vad jag hatade det.
Nu har jag testat din fina hyressida. Jättebra trea 200 meter från Stockholms central för under 5000/mån. Klickar man på kontakta hyresvärden visar det sig att man ska prenumerera på sidan för 360kr/mån. Står ingen adress eller hyresvärd för lägenheterna, bara vad som ligger nära.
Jag är inte ensamstående och behöver inte flytta, vill bara säga att jag inte tror på sidan med alla lediga och onaturligt billiga lägenheter.
Citera
2025-05-21, 12:29
Medlem
Citat:
Du kunde ha behållt kondomen på o inte sputat på brösten.

Har du gjort DNA test att du är fadern?
28k, var det din brutto, eller nettolön?
Vid det laget kände jag varken till att det gick att inseminera sig själv på det viset eller att kvinnor höll på med såna dumheter, att fenomenet fanns. Det är liksom inget som lärs ut i skolor och eftersom regeringen och myndigheter gör allt för att tysta ner fenomenet så finns det ju ingen annan information om det heller, såvida man inte googlar i timmar.

Anser inte heller att man ska kunna känna till alla sorts ”osannolika” scenarios som skulle kunna hända. Dock är de ju i realiteten inte särskilt osannolika.

Jag hade aldrig hört om någon som blivit gravid genom avsugning eller fått satsen på pattarna.

Jag blev tvingad till dna-testet. Jag lyckas aldrig lära mig skillnaden på netto och brutto, men före skatt.

Om du seriöst bryr dig om män som drabbas av sånt här, så kan jag berätta om hur sjuka lagarna faktiskt är, som jag fick reda på igår, som juridiktomtarna i forumet vägrar inse när de rabblar lagarna som någon maskin, samtidigt som asen gärna dumförklarar en.

Det visade sig nämligen att jag inte är så jävla dum som de inbillar sig. Snarare tvärtom.

Det var en skrämmande upptäckt jag ficknom lagarna igår. Långt mycket sjukare än vad jag trodde.
Citera
2025-05-21, 14:27
Medlem
Citat:

Du måste ju bevisa att du är våldtagen, har du det? Kan du det?

Att du rättshaveristiskt gråter över att kvinnor är kvinnor och män är män är patetiskt. Skärp dig!

Du slipper ta hand om barnet, men behöver bistå med din ekonomi. Du ska nog söka hjälp med förvaltare med din ekonomi kanske? Om du inte klarar av att betaka, det är det enda man behöver om man inte kan hantera pengar.
Citera
2025-05-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Du måste ju bevisa att du är våldtagen, har du det? Kan du det?

Att du rättshaveristiskt gråter över att kvinnor är kvinnor och män är män är patetiskt. Skärp dig!

Du slipper ta hand om barnet, men behöver bistå med din ekonomi. Du ska nog söka hjälp med förvaltare med din ekonomi kanske? Om du inte klarar av att betaka, det är det enda man behöver om man inte kan hantera pengar.
För det första så är du garanterat en korkad kvinna, för om du skulle vara av manligt kön, så är du ingen riktig man om du hade använt hjärnan och insett att i det här ämnet som har mannen Inga valmöjligheter, inga rättigheter överhuvudtaget och försäkringskassan kan göra precis som de vill för att förstöra mannens ekonomi fullständigt.

Det är BARA kvinnan och ungen som har rättigheter och valmöjligheter. Mannens liv offras rätt upp och ner.

Att du tycker det är helt okej, visar bara hur störd du är.
Jag kollade igenom lagarna igår. Det visade sig att det förekommit en hel del kritik mot det hela, från jurister osv.

lagarna säger en sak på pappret, men i realiteten ÄR de diskriminerande, särbehandlande, ojämställda med mera. Få in det i skallen någon gång.

Jag är ingen rättshaverist. jag försöker enbart bli fri från ett rejält systemfel orsakat av lagstiftarna, kalla det självförsvar om du vill.

Tänker inte lägga mer ner och bara acceptera skiten utöver övergreppet och bedrägeriet jag utsatts för.

Men vad vet jag, din hobby kanske är att sitta och trycka ner brottsoffer ännu mer än vad GM lyckats med? idiot!
Citera
2025-05-21, 16:37
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Om man är ensamstående så måste man ju vara hemma hela tiden i början.
Då blir det föräldrapenning inte lön. 20% av inkomsten borta direkt.
Nettokostnad(kostnad minus barnbidrag) för ett barn första året beräknas till ca 150 000kr.
Första året måste man köpa många dyra saker, som barnsäng, barnstol(bil och till hemmet), barnvagn, flera omgångar kläder, bostaden skall barnsäkras, hygienartiklar, mycket sjukvårdsgrejor mm.

År två och framåt är barn mycket billigare, bara ca 70 000- 80 000kr/år, men det är om man är två vårdnadshavare. Det är dyrare som ensamstående då det blir mer barnomsorg och VAB.

Medianlönen för en förstföderska i Sverige är ca 26 500kr/månaden. Då får de ut ca 20 500kr före skatt i föräldrapenning. För en person boende i Stockholm ger det ca 15 000kr efter skatt.

150k för en unge första året är rena fantasisummor, det skulle innebära att du lägger hälften av din lön på en enda bebis, så har du två bebisar går det åt helvette direkt.
Minus 20% av lönen ja, men 20% på en normal lön efter skatten blir väl kanske 3000kr mindre, men då får du barnbidrag på 1200kr så i realiteten blir det endast typ 10% du förlorar i lön.

Ja, barnsäng är ju så fruktansvärt dyrt, här har du en för vansinniga 250kr och jag lovar dig det finns flera andra för några hundra kronor: https://www.blocket.se/annons/dalarna/barnsang/1211369427

För att debunka dig på alla fronter också så kommer här några biliga saker:
Barnvagn för 600kr: https://www.blocket.se/annons/skane/barnvagn_bra_kvalitet/1211383000
Barnstol bil 500kr: https://www.blocket.se/annons/stockholm/barnstol_tobi_maxi_cosi/1211362287
Barnstol hem 150kr: https://www.blocket.se/annons/skane/barnstol_ikea/1211355816

Barnkläder är inte dyrt, och måste du verkligen ha en hel garderob full av kläder till ditt barn som knappt kan gå?

Det blir vad man gör det till, och ska du ha det dyraste, bästa, och finaste till ungen så kommer det kosta långt mer, men det förstår nog du med.

Låt oss nu diskutera mer om vad det är som kommer va så himla dyrt till ett barn på 0-3 år ungefär.
Båda mina syskon har barn och det är inte speciellt dyrt när dom är så små.
Fan, jag tänker bara på min uppväxt, tror jag fick en cykel när jag var 11 och en moped för 5000kr när jag var 15, sen har jag knappt fått nåt utöver det och några få presenter/julklappar varje år.
Tror du folk på typ 1910 talet verkligen suktade efter nya kläder till sitt barn och la sina pengar på det när dom var fattig?
Nej, det gjorde dom fan inte och är du fattig som ensam morsa idag år 2025 får man väl fan tänka likadant även idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in