2025-05-21, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Jaså? Jag kan inte minnas att jag har sett någon som påstått det.
Haha, du kan ju börja med första inlägget och sen följa tråden.
Citera
2025-05-21, 09:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du blir emotionellt upprörd istället för att bara säga: ''OK, han hade faktiskt rätt, jag tänkte galet, jag ska se till att det blir rätt nästa gång''. Du gör för stor grej av små saker.

Dina känslor styr dig.

Om du har något emot rättningar så har du något emot sanningen och då kan man undra egentligen vad som är viktigt för dig? Är det att ha män som din personliga slagpåse?

Om du känner dig så provocerad av att ha tänkt fel så du inte ens kan uppföra dig så undrar jag vad du ens gör här?
Jag kan förklara för dig felet med dina rättningar Pelle, inte för att jag egentligen tror att du kommer att förstå men jag kan ju försöka.

Det faktum att du aldrig varit i närheten av högre utbildning utan bara läst nån bok på egen hand gör att du har noll koll på hur det du har läst ska användas och framförallt NÄR det ska användas.

I samband med att du också har svårt att förstå vad andra egentligen skriver uppstår ständigt såna uppenbara tokigheter som att du försöker rätta nån från noll procent till noll procent eller börjar pladdra distributionsanalyser och kohortstudier och när någon beskriver sina erfarenheter på ett diskussionsforum.

Det blir liksom samma sak varje gång du kommer in och ska ”rätta” någon.
Citera
2025-05-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag kan förklara för dig felet med dina rättningar Pelle, inte för att jag egentligen tror att du kommer att förstå men jag kan ju försöka.

Det faktum att du aldrig varit i närheten av högre utbildning utan bara läst nån bok på egen hand gör att du har noll koll på hur det du har läst ska användas och framförallt NÄR det ska användas.

I samband med att du också har svårt att förstå vad andra egentligen skriver uppstår ständigt såna uppenbara tokigheter som att du försöker rätta nån från noll procent till noll procent eller börjar pladdra distributionsanalyser och kohortstudier och när någon beskriver sina erfarenheter på ett diskussionsforum.

Det blir liksom samma sak varje gång du kommer in och ska ”rätta” någon.

Vänligen peka ut (citera) ett konkret exempel här på forumet som inte är en strawman som tydligt illustrerar att jag har noll koll. Du får en chans.

När ni har fel så försöker ni nedvärdera era motståndare.

Men du ska få en chans av mig. Go ahead. Visa nu hur jag har resonerat statistiskt felaktigt.

Den som har noll koll är den som rättar, inte den som blir rättad. Det är alltså din logik?

Ditt enda syfte på det här forumet är att provocera.

Om jag inte får ett konkret tydligt exempel på något som jag har förstått fel (ingen strawman) så är det sista gången du och jag har en dialog på den här sidan.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-21 kl. 09:20.
Citera
2025-05-21, 09:15
Avslutad
Citat:
Vänligen peka ut (citera) ett konkret exempel här på forumet som inte är en strawman som tydligt illustrerar att jag har noll koll. Du får en chans.

När ni har fel så försöker ni nedvärdera era motståndare.

Men du ska få en chans av mig. Go ahead. Visa nu hur jag har resonerat statistiskt felaktigt.

Den som har noll koll är den som rättar, inte den som blir rättad. Det är alltså din logik?

Ditt enda syfte på det här forumet är att provocera.
Det står redan två exempel i mitt inlägg.
Citera
2025-05-21, 09:17
Medlem
Citat:
Det står redan två exempel i mitt inlägg.

Inget konkret alltså? Utan bara för att du säger något så ska vi anta att det stämmer? Fy fan vilket tråkigt liv du måste ha när du beter dig såhär. Patetisk existens.

Om du inte i nästa replik presenterar ett konkret exempel med citat så kommer jag ignorera dig för gott på den här sidan.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-21 kl. 09:20.
Citera
2025-05-21, 09:22
Avslutad
Du fick två väldigt konkreta exempel.
Citera
2025-05-21, 09:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du blir emotionellt upprörd istället för att bara säga: ''OK, han hade faktiskt rätt, jag tänkte galet, jag ska se till att det blir rätt nästa gång''. Du gör för stor grej av små saker.

Dina känslor styr dig.

Om du har något emot rättningar så har du något emot sanningen och då kan man undra egentligen vad som är viktigt för dig? Är det att ha män som din personliga slagpåse?

Om du känner dig så provocerad av att ha tänkt fel så du inte ens kan uppföra dig så undrar jag vad du ens gör här?

Men du har ju inte rätt.
Citera
2025-05-21, 09:31
Medlem
Citat:
Du fick två väldigt konkreta exempel.

OK, så du flydde din bevisbörda och eftersom inget konkret exempel presenterades så kan vi avfärda det du sa.

Jag har varit schysst och gett dig många chanser på det här forumet men du ger dig aldrig så nu blir det ingen mer dialog någonsin. Möjligtvis kan jag tänka mig att svara på vissa saker du skriver när jag rättar dig, men jag kommer inte diskutera mer eller gå in i en diskussion för du är ett trasigt manshatande troll.
Citera
2025-05-21, 09:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men du har ju inte rätt.
Han förstår inte det.
Citera
2025-05-21, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Men du har ju inte rätt.

Skrolla upp till det hypotetiska exemplet så ser du ett tydligt exempel på din problematiska logik.
Citera
2025-05-21, 09:37
Avslutad
Citat:
OK, så du flydde din bevisbörda och eftersom inget konkret exempel presenterades så kan vi avfärda det du sa.

Jag har varit schysst och gett dig många chanser på det här forumet men du ger dig aldrig så nu blir det ingen mer dialog någonsin. Möjligtvis kan jag tänka mig att svara på vissa saker du skriver när jag rättar dig, men jag kommer inte diskutera mer eller gå in i en diskussion för du är ett trasigt manshatande troll.
Nä jag sa ju att du inte kommer att förstå.
Citera
2025-05-21, 09:48
Medlem
Citat:
Nä jag sa ju att du inte kommer att förstå.

Så du kan inte ta upp något konkret exempel? Jag kan dock förse dig med konkreta exempel.

Minns du denna logiska tabbe ifrån din sida ?

Citat:
Och du förstår också att om 0% av de som gjort abort använt preventivmedel så vore att förbättra preventivmedlen eller användningen av dem verkningslöst i syfte att få ner aborttalen?
Rättning:
Citat:
Ursprungligen postat av PelleTrollkarl
Det är du som inte förstår.

Att du har svårt för den logiska biten har jag förstått sedan länge men det här är en helt ny nivå av idioti måste jag säga.

Om 0 % av kvinnorna i en studie vid en sjukhusklinik eller flera sjukhuskliniker använt preventivmedel innan sina aborter så kan du inte utifrån att enbart veta detta dra slutsatsen att använda preventivmedel är verkningslöst för att få ner aborttalen.

Hur kan du resonera så felaktigt?

Felet du gör är att du inte förstår dig på exponeringsgrad.

Förklaring:

Om du har ett samhälle där exponeringsgraden av preventivmedel är 0 % för kvinnor (dvs. inga kvinnor använder p-medel) och du har kvinnor som begår abort på olika sjukhus inom samhället så kommer inga av dessa kvinnor ha använt preventivmedel innan sina aborter.

Innebär detta att P-medel är verkningslösa för att få ner aborttalen? Nej, givetvis inte. Anledningen att vi har en siffra på 0 % beror på att vi har 0 % exponering.

Vi kan ju inte dra slutsatser om att ett P-medels preparat är verkningslöst om vi inte ens testar det på människor .

Det är som att jag skulle säga:

''Alla typer av vaccin är helt verkningslösa för att minska risken för folk att bli smittade. Denna slutsats har jag kommit fram till genom att undersöka människor på sjukhus som har blivit smittade som inte var vaccinerade''.

Helt befängt.

Hejdå Ipsi. Skriv aldrig igen till mig på det här forumet. Du kommer inte få något svar ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in