Citat:
Ursprungligen postat av
grey.eagle
Du undrar varför Sverige inte gör något mot Israel, men varför ska Sverige lägga sig i det.
Sverige la sig inte i folkmordet på Yazidier heller.
Det var någon dokumentär där de försökte hitta Yazidiska slavflickor då var det en "svensk" med som köpte småflickor som slavar, fy fan rent bedrövligt. Sverige gjorde noll.
Nu är inte Israel lika bedrövliga som sunnimuslimerna i Irak.
Din halmgubbe består av att låtsas som att IS krigsföring enbart var riktad mot Yazidier vilket alltså inte var fallet. Dom krigade mot alla i sin omgivning. Vidare så låtsas du som att Sverige inte brydde sig om vad IS gjorde.
Inte nog med att Sverige tog avstånd från IS men man bidrog dessutom till att störta IS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Okej, hit, okej dit.
Din liknelse är så bristfällig som det går att få det till
Jag orkar inte
För det första , så fanns för 2000 år sedan redan ett kungarike Jerusalem , för det andra så flydde Judarna från israel p.g.a. av brutalt ROMERSKT förtryck ( Jämnade Jerusalem med marken redan 135 e.kr.) och förbjöd judarna att bosätta sig i området.
Resten känner vi till. Fram till 1948 då Israel grundades 1948 efter britterna gav upp sitt mandat ( Hela området vi känner till idag)
Du menar alltså på fullt allvar att Judar inte hade något som helst rätt och anspråk på ett landområde där judar hade sitt kulturella och politiska centrum i mer än 2000 år ? Har Islam det istället menar du ? Islam föddes på 600 talet efter kristus . Israel hade redan funnits 2000 år innan dess.
Det är det enda viktiga att komma ihåg här.
Fundamental mördarislam anser sig har rätt att utrota judarna och förvandla området till en typisk islamsk shariastat i stil med IS i Syrien. Och Iran är extremt mycket behjälpligt i den uppgiften.
Du får nog skriva om din liknelse. Ser ut som om du faktiskt har gått på den lätte
Min liknelse är snarare spot on.
Det som är mest intressant med er sionister är att ni på fullt allvar argumenterar för att det är rimligt att bosätta sig i ett område för att ens förfäder bott där för 2000 år sedan. I princip ingen av dagens israeler bortsätt från en mycket liten minoritet har koppling till området annat än att deras förfäder bodde där för 2000 år sedan(!)

.
Sen är det värt att tillägga att de judar som migrerade till dagens Israel tog över området med våld.
Sen är det alltid roligt när sionister påstår att palestinier är ett hitte-på-folk. Berätta för mig, vad hade en marockansk jude gemensamt med en rysk jude för 300 år sedan annat än samma religion?
Så istället för att ordbajsa så försök istället svara på min fråga i exemplet med Gotland.
Citat:
Ursprungligen postat av
alternativtkonto11
Öh?
Värre konflikter än den i Gaza pågår runtom i världen hela tiden. Har du sett några kraftiga aktioner från Sverige mot någon part i inbördeskriget i Myanmar? Mot någon part i senaste Kongokriget? Mot någon part under Tigraykriget?
Vad skulle Sverige ens göra?
Du missar ju helt poängen. Det finns konflikter på många platser runtom i världen men Sverige brukar i regel inte ha särskilt bra relationer med länder som ägnar sig åt diverse brott - förutom i fallet Israel.