• 2
  • 3
2025-05-20, 01:56
Medlem
Kör ni bacon i ugn ha tåligt bakplåtspapper eller???
Citera
2025-05-20, 08:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
På tal om bacon, finns det bara dess tunna skivorna att få tag på? eller kan man hitta bacon som är närmare 1cm?
Finns ibland på Lidl.
Citera
2025-05-21, 00:23
Medlem
Sladdarens avatar
Nån som testat bankat bacon supertunnt med hammare sen tillaga
Citera
Igår, 21:29
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
På tal om bacon, finns det bara dess tunna skivorna att få tag på? eller kan man hitta bacon som är närmare 1cm?

Nja, 1 cm har jag aldrig sett men köper du vad som kallas "restaurangbacon" är det nog ungefär dubbelt så tjockt som Scan eller Tulip.

Har man en rök (och gärna en skärmaskin) kan man göra riktigt bra bacon själv av sidfläsk och då kan man skippa nitrit och andra onyttigheter och bara använda koksalt.

Finns en del glädjedödare i tråden men var och för givetvis bli salig på sin diet. Såg ett citat en gång på nätet - "Bacon is God's way of telling us everything will be fine". Det är mer i linje med min inställning.
Citera
Igår, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Bacon är det mest onödiga man kan äta enligt dietisten. Det är inte ens värt att diskutera.
Det kan omöjligt vara mer hälsovådligt än att läsa dina själadödande oneliners. Man får för fan kärlförträngning bara att se dom..

Köttsnacks är det bästa!
Jag brukar ro ihop en tapastallrik med både ostar, lite grönt och kött av olika slag. Jag har inte tänkt på att ha knaperstekta bacon med. Tips emottaget.

Stekfläsk som blivit över brukar däremot njutas kalla till kvällen.
Citera
Igår, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Det kan omöjligt vara mer hälsovådligt än att läsa dina själadödande oneliners. Man får för fan kärlförträngning bara att se dom..

Köttsnacks är det bästa!
Jag brukar ro ihop en tapastallrik med både ostar, lite grönt och kött av olika slag. Jag har inte tänkt på att ha knaperstekta bacon med. Tips emottaget.

Håller med om både kärlkrampet och att bacon skulle komplettera andra köttsnacks väl. En renodlad bacontallrik skulle bli för mycket salt för min smak.
Citera
Idag, 06:07
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten

Köttsnacks är det bästa!

Rött kött är oätligt men värst är ändå bacon. Inte konstigt att just du fiser illa.
Citera
Idag, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moviemaster
Har börjat steka och micra bacon på kvällen när jag är lite sugen på något.

Finns det något bättre än salt, rökig bacon? Fungerar bra med vin och öl och övrigt!

Tråkigt att det tog så lång tid för mig att hitta det optimala snacket, men känner nu att jag vill dela med mig.

Hur tillreder ni den optimala bacon-upplevelsen?

Det är väl mest att man vet att det är cancer framkallande som gör att många inte äter mycket bejcon! hehe
Men gott är det!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in