Lite reflektioner efter senaste programmet:
ALEX & AMANDA
Alex har varit min favorit sedan start, men nu kommer han helt plötsligt ut som vänsterpartist! Där sjönk han som en sten. Jag tycker det är märkligt att para ihop en vänstermupp med en moderat. Det är ju rätt grundläggande värderingar det handlar om.
Amanda visade lite mer mjuka sidor, men deras grundläggande världsbilder är totalt motsatta (V vs. M) så det finns inte en chans att det håller.
EBBA & PONTUS
Vilken vidrigt tjurig surkärring hon är! Hon måste väl ha borderline? Hur kan man ta med en sådan i programmet? Underbetyg till programmets psykolog. Stackars Pontus säger jag bara. Han tvingas trippa på äggskal hela tiden för att inte göra sin madame på grinigt trotshumör. Han behöver en mjuk, kvinnlig och okomplicerad tjej som har kärlek att ge. Inte bara ta och ta som Ebba.
SAM & DENISE
Jag kan på ett sätt förstå Sams problem med saknad av attraktion. Jag har själv tänkt på det. Denise är söt, men hon skulle kunna piffa upp sig, speciellt som nygift. Åtminstone när de ska ut och äta eller liknande, skulle hon kunna sminka sig, fixa håret och ta på sig en lite sexy klänning och klackar. Jag tror att hon skulle bli supersnygg, och Sams intresse öka markant. Hon går alltid osminkad, med håret hängande och klädd i pösiga tröjor. Det är inte attraktivt på någon.
Sen tycker jag att "expertens" råd i efterprogrammet var rent löjligt. Hon sa något i stil med att de kunde ha tagit upp ifall de behöver mer sömn

, samt något annat lika korkat som jag inte minns just nu. Absolut inget om det rent fysiska. (Det verkar vara fult och tabu att nämna).
JANNIKA & DENNIS
Ja vad ska man säga. Två sköra individer som ska försöka vara hela ihop. Dock är de båda väldigt förstående och lyssnar på varandra utan att döma. De har inte heller så stort urval att välja ifrån som de andra (med undantag av Ebba) och har därför störst chans att fortsätta ihop. Alla de andra tänker att det finns någon bättre där ute, och kommer därför skiljas. Det är min spådom.