2025-05-20, 02:16
Medlem
Flor-Idas avatar
Lite reflektioner efter senaste programmet:

ALEX & AMANDA
Alex har varit min favorit sedan start, men nu kommer han helt plötsligt ut som vänsterpartist! Där sjönk han som en sten. Jag tycker det är märkligt att para ihop en vänstermupp med en moderat. Det är ju rätt grundläggande värderingar det handlar om.
Amanda visade lite mer mjuka sidor, men deras grundläggande världsbilder är totalt motsatta (V vs. M) så det finns inte en chans att det håller.

EBBA & PONTUS
Vilken vidrigt tjurig surkärring hon är! Hon måste väl ha borderline? Hur kan man ta med en sådan i programmet? Underbetyg till programmets psykolog. Stackars Pontus säger jag bara. Han tvingas trippa på äggskal hela tiden för att inte göra sin madame på grinigt trotshumör. Han behöver en mjuk, kvinnlig och okomplicerad tjej som har kärlek att ge. Inte bara ta och ta som Ebba.

SAM & DENISE
Jag kan på ett sätt förstå Sams problem med saknad av attraktion. Jag har själv tänkt på det. Denise är söt, men hon skulle kunna piffa upp sig, speciellt som nygift. Åtminstone när de ska ut och äta eller liknande, skulle hon kunna sminka sig, fixa håret och ta på sig en lite sexy klänning och klackar. Jag tror att hon skulle bli supersnygg, och Sams intresse öka markant. Hon går alltid osminkad, med håret hängande och klädd i pösiga tröjor. Det är inte attraktivt på någon.

Sen tycker jag att "expertens" råd i efterprogrammet var rent löjligt. Hon sa något i stil med att de kunde ha tagit upp ifall de behöver mer sömn , samt något annat lika korkat som jag inte minns just nu. Absolut inget om det rent fysiska. (Det verkar vara fult och tabu att nämna).

JANNIKA & DENNIS
Ja vad ska man säga. Två sköra individer som ska försöka vara hela ihop. Dock är de båda väldigt förstående och lyssnar på varandra utan att döma. De har inte heller så stort urval att välja ifrån som de andra (med undantag av Ebba) och har därför störst chans att fortsätta ihop. Alla de andra tänker att det finns någon bättre där ute, och kommer därför skiljas. Det är min spådom.
Senast redigerad av Flor-Ida 2025-05-20 kl. 02:34.
Citera
2025-05-20, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Amandas slingerbultsfraser från förra veckan för militärsyjuntan om att hon hade knullat Alex, nu visar
det sig att dom inte alls varit "intima" men det ena utesluter inte franska samlag etc

Vem av dom är det som inte släpper till med pussandet tror ni?, men nu kommer det bli andra bullar
sedan Alex berättar om att han var mobbad & hon som svaghetsälskare är en bra lyssnare! är hans övertygelse, då blir han djurisk i hennes ögon....och kåt?

Riktigt så sa hon väl inte? Hon sa väl typ att de "inte riktigt har fått till det intima"? Alltså att de inte riktigt får sexlivet att funka. Att de har sex men det är inte tillräckligt bra. Med andra ord: han är inte tillräckligt prestationsinriktad och misslyckas totalt med att ge henne en fransk under täcket. Tanten med hästen tycker att de ska ge det lite tid = övning ger färdighet. Sexologen kanske kan hjälpa till.
Citera
2025-05-20, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller med. Undrar hur många i tråden som gnäller över Dennis som har hälften av hans mod.
Man måste kunna ställa en enkel fråga utan att vara orsak till andnöd hos den andre. Dennis är för sjuk för att medverka i programmet. I övrigt gillar jag honom.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-20 kl. 05:35.
Citera
2025-05-20, 08:11
Medlem
Finns det ingen attraktion är det väl kört i alla förhållanden. Är Sam eller någon annan inte attraherad av sin partner är det bara att gå vidare. Och av respekt för sin partner säger man inte till hen att hen inte är attraktiv. Det kan man ventilera med sina vänner. I de första säsongerna av GVFÖ var det här ett återkommande tema. Deltagarna skulle "jobba på attraktionen" som skulle "växa fram". Efter en rad fiaskosäsonger blev matchningarna bättre och attraktionen en viktigare faktor. Känns som ett steg tillbaka att det är en fråga igen.
Citera
2025-05-20, 08:21
Medlem
"Gift på låtsas" har ju som koncept att paren skall ge matchen en chans. Att tvinga fram känslor och partnerskap. Ungefär som förr i tiden. Svt är feminismens och id-politikens fanbärare, och sänder ett program som går emot alladeras värderingar. Haha.
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Finns det ingen attraktion är det väl kört i alla förhållanden. Är Sam eller någon annan inte attraherad av sin partner är det bara att gå vidare. Och av respekt för sin partner säger man inte till hen att hen inte är attraktiv. Det kan man ventilera med sina vänner. I de första säsongerna av GVFÖ var det här ett återkommande tema. Deltagarna skulle "jobba på attraktionen" som skulle "växa fram". Efter en rad fiaskosäsonger blev matchningarna bättre och attraktionen en viktigare faktor. Känns som ett steg tillbaka att det är en fråga igen.
Citera
2025-05-20, 08:44
Medlem
Ja, det är så rått att de faktiskt gifter sig juridiskt och tvingas gå igenom en skilsmässa med allt det innebär praktiskt och socialt, bara för en reality såpa med dålig framgång. Alla andra länder gör ju ett låtsasbröllop, om jag inte har fel? Eller är det riktiga lagliga vigslar i Norge också?
Citera
2025-05-20, 08:47
Medlem
Sam har fått fel dam. Jag uppfattar inte honom som snygg, alldaglig skulle jag säga, stora tänder som inte ser ut att ha varit där från början. När han pratar i ändlösa snurrar i vad han tror intellektuella tankegångar, så åker skämskudden fram. Han skulle haft en blond, pimpinett, uppdressad högutbildad från fin Göteborgsfamilj. Istället fick han snygg naturlig tjej från förorten som skulle haft en kille typ Alexander.
Dennis och Jannica passar bra ihop, Jannica lite känslig när det gäller henne själv, dock kan hon pika Dennis med myntinkast som hon själv hade hatat.
Förstår att Ebba är singel, får män fly för livet.
Citera
2025-05-20, 09:02
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Man måste kunna ställa en enkel fråga utan att vara orsak till andnöd hos den andre. Dennis är för sjuk för att medverka i programmet. I övrigt gillar jag honom.
Panikångestattacker är väldigt vanliga, jag har det själv på nära håll i familjen. Det är sånt som många par, föräldrar, syskon mfl berörs av hos nån nära anhörig. Jag tycker inte att det är så märkvärdigt och definitivt inte att man ska klassas som sjuk. Man lär sig hantera det, tillsammans med den som lider av det.

Men jag kan förstå vad du menar, det hade kunnat bli katastrof för Dennis om det inte uppstått attraktion mellan honom o Jannika, och ifall inte Jannika hade varit en sån varm person. Det var en stor risk för Dennis att medverka, antagligen större än han själv insåg. Jag tror att produktionen hade med i urvalskriterierna för hans match att det måste vara en varm och snäll person. Jannika och Dennis är nog omsorgsfullt matchade.
Citera
2025-05-20, 09:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Varför avslöjar Expressen hur det gick?
Citera
2025-05-20, 09:36
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu måste jag ändå rycka ut till Sams försvar, även om jag inte tillhört hans fan club förut.

Föreställ dig att du själv är länkad till en person som du inte känner dig attraherad av. Föreställ dig att du ska försöka prata med personen om detta medan du blir filmad av TV. Hur gör du detta på ett perfekt sätt? Shoot!

Jag har respekt för att han försöker och inte bara bryter upp eller väntar ut tiden eller är otrevlig för att hon ska tröttna (som Ebba gör). Sen är det kanske inte perfekt men han försöker. Denise är 35 år, hon måste ha tänkt innan i banorna ”vad händer om jag eller min man inte gillar varann lika mycket?”. Ok att hon känner sig avvisad och sårad men hon måste ju fatta att han inte gör detta för att vara elak. Hon tar på sig offerkoftan lite väl mycket, det fanns faktiskt inga garantier och hon har gått in i detta frivilligt.

Sam saknar fingertoppskänsla. Man är inte intim med någon för att sedan kläcka ur sig att det inte finns någon attraktion alls. Denise kan inte göra något med den informationen utöver att känna sig ful. Det rimliga hade varit att börja en sådan diskussion med att allt inte känns rätt för att sedan försöka känna av hur mycket information motparten verkar vara öppen för att höra.
Citera
2025-05-20, 10:14
Medlem
Låg kvalitet på den här tråden i vanlig ordning...

1. Varför skulle Sam söka en kvinna om han var gay? Det finns ju dessutom någon här som säger sig haft sex med honom och att han finns på Tinder sökandes kvinnor. Det finns ingen lag som säger att alla män måste tända på alla kvinnor. Han gillar inte snusandet och godisätandet.

2. Alex skojade väl om att han var vänsterpartist efter gliringen om sosse-tomaten (ie, en fattig och tråkig tomat). Varken hans still, arbete, hobbies eller annat antyder nån slags vänsterlutning. Är ju inte jättemånga golfande ekonomer med hans klädstil som är kommunister.

I övrigt så är Ebba toxisk. Den sortens kvinna förstör ditt liv. Hon är bara glad när hon är full. Stay away! Pontus försöker lite för mycket. Han borde bara skita i henne.

Sam är inte så snygg. Men han är lång, mörk och läkare. Ögonen sitter lite för högt i ansiktet. Ett drag jag själv för övrigt har (och inte gillar). Denise tycker jag är väldigt lugn. Hon är uppenbarligen inte särskilt investerad känslomässigt i Sam utan tycker bara att han är märklig. Hon har liksom ett lugn och en distans som tyder på det.

Dennis och Jannicka är kanske kära, vad vet jag. Men de verkar i vilket fall ha nån slags vilja och uppför sig rimligt i sociala situationer som andra inte hade klarat. Som husvagnen t ex. Finns gott om kvinnor som hade fått utbrott där och inte ens försökt sova i vagnen. Dragit och tagit in på hotell...

Amanda är också knäpp. Otroligt självcentrerad, liksom Ebba, och det där med prestation verkar ju inte delas av hennes familj. Och varför är det så viktigt att vinna VM-guld i en liten skitsport som inte ger några pengar? Alex är också lite för chill, precis som Pontus. Säg emot hårdare!
Citera
2025-05-20, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, det är så rått att de faktiskt gifter sig juridiskt och tvingas gå igenom en skilsmässa med allt det innebär praktiskt och socialt, bara för en reality såpa med dålig framgång. Alla andra länder gör ju ett låtsasbröllop, om jag inte har fel? Eller är det riktiga lagliga vigslar i Norge också?

Det stämmer väl inte? Jag tycker de har en otroligt hög andel som blir riktiga par i slutändan med barn och allt. Vad tror du oddsen är egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in