2025-04-29, 07:24
  #3697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast varför ska Sverige ta emot folk med ”funktionsnedsättningar”?
På vilket vis är dessa en vinst för Sverige och är med och bidrar tänker du?

Tvärtom innebär dom utvecklingsstörda inget annat än kostnader, och enorma sådana.
Och hela släkten ska parasitera på oss genom att fuska med bidrag och assistansersättning, (är bara att läsa valfri media från förra veckan om just detta).
Jag har ingen lust att betala uppehälle för folk som inte har vett nog att begripa att inavel och kusingifte leder till just detta, så nej tack.

Om dom just råkar hamna i Sverige av vissa anledningar, kan ju vara också oplanerade såna, folk med funktionsnedsättning eller andra rörelsehinder, man skickar inte tillbaka såna för att dö långsamt någonstans
Det är såna fall jag tänker på,
det är en fråga om empati iaf
Så är det ju
Jag tycker absolut iaf de måste ordna upp i sina länder så ska såna saker slippa ske
Både på pappret o teoretiskt måste det vara möjligt att iaf alla europeiska länder kan styra upp hjälp för folk som inte har samma behov som de klart flesta andra
Egentligen ganska så rimligen asiatiska o länder i båda delarna av Amerika också
Afrikanska kanske, vem vet ibland
Länder i andra världsdelar har ofta bättre klimat o odlingsförhållanden, mer gynnsamt för en bra infrastruktur där
Men, angående mänskligt samarbete i övrigt på bästa sätt kan det tyvärr finnas frågetecken till, kan ha med ju bara personlig identitet i till exempel latinamerikanska länder att göra för en del
För ett land som Mexico är det tyvärr svårt att skapa en mer på allvar jämförbar instruktur som Sverige eller Danmark t.ex
__________________
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-04-29 kl. 07:36.
Citera
2025-05-01, 06:54
  #3698
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Dääär kom det fram ja. Du vill bara inte ha någon invandring alls.

Ditt argument har ingenting öht att göra med Migrationsverket. Tack för att du redde ut det.
Migrationsverket styrs nu av klaner!
Citera
2025-05-01, 07:01
  #3699
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Om dom just råkar hamna i Sverige av vissa anledningar, kan ju vara också oplanerade såna, folk med funktionsnedsättning eller andra rörelsehinder, man skickar inte tillbaka såna för att dö långsamt någonstans
Det är såna fall jag tänker på,
det är en fråga om empati iaf
Så är det ju
Jag tycker absolut iaf de måste ordna upp i sina länder så ska såna saker slippa ske
Både på pappret o teoretiskt måste det vara möjligt att iaf alla europeiska länder kan styra upp hjälp för folk som inte har samma behov som de klart flesta andra
Egentligen ganska så rimligen asiatiska o länder i båda delarna av Amerika också
Afrikanska kanske, vem vet ibland
Länder i andra världsdelar har ofta bättre klimat o odlingsförhållanden, mer gynnsamt för en bra infrastruktur där
Men, angående mänskligt samarbete i övrigt på bästa sätt kan det tyvärr finnas frågetecken till, kan ha med ju bara personlig identitet i till exempel latinamerikanska länder att göra för en del
För ett land som Mexico är det tyvärr svårt att skapa en mer på allvar jämförbar instruktur som Sverige eller Danmark t.ex

Man "råkar" inte hamna i Sverige. Det är ett aktivt val man gör för att Sverige har bra välstånd (eller hade åtminstone). Detta välstånd uppstod dock inte av sig självt. Våra förfäder byggde upp det här landet med hårt arbete. Det räcker att gå tillbaka ca 200 år så var Sverige ett fattigt land. Det var därför många emigrerade till USA för att det fanns bättre möjligheter där. Just därför kan Sverige inte ta emot folk bara för att de har funktionsnedsättningar. De kommer inte bli något annat än en kostnad för samhället. Det är synd om dem absolut, men de är inte Sveriges ansvar.
Citera
2025-05-01, 09:08
  #3700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man "råkar" inte hamna i Sverige. Det är ett aktivt val man gör för att Sverige har bra välstånd (eller hade åtminstone). Detta välstånd uppstod dock inte av sig självt. Våra förfäder byggde upp det här landet med hårt arbete. Det räcker att gå tillbaka ca 200 år så var Sverige ett fattigt land. Det var därför många emigrerade till USA för att det fanns bättre möjligheter där. Just därför kan Sverige inte ta emot folk bara för att de har funktionsnedsättningar. De kommer inte bli något annat än en kostnad för samhället. Det är synd om dem absolut, men de är inte Sveriges ansvar.

Ja, jag håller egentligen med. Det är egna val de gör, även om det kan gå snabbt ibland, o de inte ser något annat val än att ta skydd i ett land som Sverige
Det här med bättre levnadsförutsättningar är det nog osäkert om det ofta är utanför europa t.ex då än i, det är ofta ganska varmt största delen av året i många av världens länder, hoppas jag har fel, men i t.ex Afrika kan det liksom bli mer kompakt värme o hetta ibland, mer än Kina o Brasilien t.ex, delar av mellersta Afrika har bättre odlingsbara marker iaf än övriga delvis oftare än norra, men södra också
Citera
2025-05-01, 09:23
  #3701
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Ja, jag håller egentligen med. Det är egna val de gör, även om det kan gå snabbt ibland, o de inte ser något annat val än att ta skydd i ett land som Sverige
Det här med bättre levnadsförutsättningar är det nog osäkert om det ofta är utanför europa t.ex då än i, det är ofta ganska varmt största delen av året i många av världens länder, hoppas jag har fel, men i t.ex Afrika kan det liksom bli mer kompakt värme o hetta ibland, mer än Kina o Brasilien t.ex, delar av mellersta Afrika har bättre odlingsbara marker iaf än övriga delvis oftare än norra, men södra också

Sverige är inte första säkra land. Riktiga flyktingar tar skydd i närmsta säkra grannland i väntan på att kriget ska gå över. Om man passerar flera säkra länder för att ta sig till Sverige eller Tyskland så är man inget annat än en ekonomisk migrant.
Citera
2025-05-01, 10:28
  #3702
Medlem
I många berättelser här i denna tråd slås jag av hur Sverige beslutar om utvisning, men samtidigt saboterar för sig själv med verkställandet.

Bara en sådan sak som att utvisa en person men inte till hemområdet utan till en annan plats. Det uppstår praktiska problem. Badgad för kurder, Afganistan för hazarer från Iran etc.

Men sedan är det ju detta helt hopplöst vansinniga med att beslut dröjer. Det är sanslöst långa tidsperioder som bara går åt för att myndigheterna är så sanslöst sega i sitt arbete. Berättelser där människor väntat på beslut i åratal.

Det är sjukt. Om jag hade fått möjlighet att förändra så skulle jag absolut se till att folk får beslut inom två veckor.

Sedan ska man aldrig ge permanent uppehållstillstånd till asylsökande. Det var ett grovt tjänstefel. Målsättningen ska alltid vara att arbeta internationellt för att flyktingar ska kunna återvända till sina hemländer.
Citera
2025-05-11, 13:27
  #3703
Medlem
Wokerisms avatar
Verkar lite överkurs med utvisning här OM man kunde lita på media

Någon lokal förmåga som känner till fallet? Brott i bakgrunden? Riskerar säga upp sig till frivillig arbetslöshet om han får stanna?

Borde finnas en möjlighet att åta sig 40 års garanterat stenhuggeri och böter och deportation vid kontraktsbrott?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/dR1GMz/sparbytet-forsvinner-ismat-musawi-26-utvisas-efter-tio-ar-i-sverige

Citat:
När Ismat Musawi kom till Sverige var han analfabet och kunde varken läsa eller skriva.

har lagt mycket tid och energi på att lära upp Ismat Musawi till att bli så duktig som han är idag. Branschen är växande, det går bra för företaget. Men svenska ungdomar vill inte bli stenhuggare.

Det tar minst tre år att lära upp någon som kan fylla Ismats skor

inte ens lokala sverigedemokrater tycker det är rätt att en person som Ismat måste lämna.
Citera
2025-05-11, 19:17
  #3704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wokerism
Verkar lite överkurs med utvisning här OM man kunde lita på media

Någon lokal förmåga som känner till fallet? Brott i bakgrunden? Riskerar säga upp sig till frivillig arbetslöshet om han får stanna?

Borde finnas en möjlighet att åta sig 40 års garanterat stenhuggeri och böter och deportation vid kontraktsbrott?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/dR1GMz/sparbytet-forsvinner-ismat-musawi-26-utvisas-efter-tio-ar-i-sverige
Står i Kristianstad bladet om honom och jag tycker att killen ska få stanna. Det tar fyra år att lära upp en ersättare och killen vill verkligen anpassa sig. Dessutom har han avsagt sig islam
Citera
2025-05-15, 18:42
  #3705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Står i Kristianstad bladet om honom och jag tycker att killen ska få stanna. Det tar fyra år att lära upp en ersättare och killen vill verkligen anpassa sig. Dessutom har han avsagt sig islam

Den här personen verkar inte ens existera? Vet vi om han faktiskt gör det?
Citera
2025-05-15, 18:51
  #3706
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikAron
Den här personen verkar inte ens existera? Vet vi om han faktiskt gör det?

Lita aldrig på AB - liraren kan vara 100% fabricerad. Fake-media är just fake media.

Borde annars omfattas av "2015-amnestin" för afghan-"pojkar"??? Något lurt är det - eller så enkelt att han inte sugit migrant-advokat-j**de-k*k..? Han får vara hur mkt skattebetalande skötsam stenhuggare han vill, vänsterliberalerna påhejade av islamister har drivit folkutbytet så jävla långt att man bra trött kan muttra med Kurtz, "utrota varenda jävel"....
Citera
2025-05-17, 07:48
  #3707
Medlem
Komplottists avatar
Konsekvenserna av 40talisternas uttåg från arbetsmarknaden mildras delvis av att denne får stanna

https://www.dn.se/sverige/tim-skulle-utvisas-ensam-far-permanent-uppehallstillstand/

Citat:
Han var 3 år och skulle utvisas ensam till Nigeria. Fallet med pojken ”Tim” väckte starka protester och Migrationsverket ändrade sitt beslut. Efter närmare fyra års väntan har han nu fått permanent uppehållstillstånd
Citera
2025-05-18, 19:51
  #3708
Medlem
Här är en, som för omväxlings skull ska utvisas till Sverige.

Någon har startat en GoFundMe för en somaliska/eritreanska (vet inte vilket, bryr mig inte heller) som är svensk medborgare och alltså har åkt till Kanada för att söka asyl. Tydligen är det synd om henne för Kanada ger inte henne pengar (smart Kanada, Sverige borde lära av dig) och därför har det startats en GoFundMe.

Det här är inte den första, och kommer nog tyvärr inte heller bli den sista av de här historierna man läser. Folk som drar runt och asylshoppar. Vedervärdigt.

https://www.gofundme.com/f/asma-salah-samsam-jibril-maisa-abdi-who-need-help
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in