Citat:
Ursprungligen postat av
MissDecibella
Fast varför ska Sverige ta emot folk med ”funktionsnedsättningar”?
På vilket vis är dessa en vinst för Sverige och är med och bidrar tänker du?
Tvärtom innebär dom utvecklingsstörda inget annat än kostnader, och enorma sådana.
Och hela släkten ska parasitera på oss genom att fuska med bidrag och assistansersättning, (är bara att läsa valfri media från förra veckan om just detta).
Jag har ingen lust att betala uppehälle för folk som inte har vett nog att begripa att inavel och kusingifte leder till just detta, så nej tack.
Om dom just råkar hamna i Sverige av vissa anledningar, kan ju vara också oplanerade såna, folk med funktionsnedsättning eller andra rörelsehinder, man skickar inte tillbaka såna för att dö långsamt någonstans
Det är såna fall jag tänker på,
det är en fråga om empati iaf
Så är det ju
Jag tycker absolut iaf de måste ordna upp i sina länder så ska såna saker slippa ske
Både på pappret o teoretiskt måste det vara möjligt att iaf alla europeiska länder kan styra upp hjälp för folk som inte har samma behov som de klart flesta andra
Egentligen ganska så rimligen asiatiska o länder i båda delarna av Amerika också
Afrikanska kanske, vem vet ibland
Länder i andra världsdelar har ofta bättre klimat o odlingsförhållanden, mer gynnsamt för en bra infrastruktur där
Men, angående mänskligt samarbete i övrigt på bästa sätt kan det tyvärr finnas frågetecken till, kan ha med ju bara personlig identitet i till exempel latinamerikanska länder att göra för en del
För ett land som Mexico är det tyvärr svårt att skapa en mer på allvar jämförbar instruktur som Sverige eller Danmark t.ex