2025-05-17, 22:29
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKoopa
Det stämmer inte, han betalar fortfarande av skulden.

Dela gärna med dig av uppgifter på det tack.
Citera
2025-05-18, 00:07
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
han bodde strax utanför Göteborg redan vid tidpunkten då parken-incidenten hände vilket förmodligen var en jävla tur för honom och hans överlevnad. Hade blivit andra bullar om han bott på amager

Nja. Vid tiden för incidenten bodde han på Hisingen, i höghusen nära Rambergsvallen.
Citera
2025-05-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Det är skillnad på publikvärdar (voluntärer) och ordningsvakter (inhyrda). Publikvärdar har blivit utbildade av Svensk Fotboll att INTE ingripa vid inspring av supportar. De får varken hålla fast, brotta ned eller gripa. Jag har själv gått kursen och det var en stort skämt för mig.

Stora gåtan i dagens situation är ju hur lång tid det tar innan första ordningsvakten är på plats och griper personen. Tar ju nästan två minuter innan de kommer. Här har IFK brustit stort i sitt säkerhetsarbete.

Då kan det väl inte vara ”publikvärdar” som står och glor på klacken hela matchen?

Är de kuttersmycken?

Som sen skiter i direktiven, enligt dig, och håller fast fyllot?
Citera
2025-05-18, 02:01
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelman
...
Att referera till Jävlaranamma och "ut med packet" som om det skulle vara en frisedel för att bete sig som en idiot på en fotbollsmatch är skrattretande...

Det skulle förvåna mig om Jävlaranamma ens är särskilt kända bland dessa fans.

När det begav sig för 30+ år sedan var det väldigt studentikos musik.

Som jag jobbade med Calle Krysell på 80-talet, skulle jag gissa på att han är 60 nu.

Men läser man på deras wiki har visst Emma Knyckare jobbat med dem och det kom ett album förra året, så vem fan vet.

När jag hade årskort fanns det inga kopplingar till Jävlaranamma alls. Det var runt år 2000, och varför ett så gammalt band skulle ha blivit populärt är svårt för mig att se, men vem vet.

Ut med packet, var alltid rak kommunikation, och ingen dold hyllning.
Citera
2025-05-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du lever kvar på 80-talet.."Goa gubbar". Ingen pratar om det längre. Existerar inte längre bland folk under 75 år.
40 procent av Göteborgs befolkning är dessutom födda utomlands.
"Gubbar från Goa"?
Citera
2025-05-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Det enda rimliga i en sån här situation vore väl att fanskapet stängdes in i gästernas omklädningsrum och att de efter eget behag fick ge honom kompanistryk. Sen vore det ytterst lämpligt att IFK Göteborg fick spela ett gäng hemmamatcher utan publik så att alla parter där får lära sig att beteendet är oacceptabelt.
Man kan inte bara straffa en klubb bara sådär tycker jag, då kan ju en AIK-supporter dra på sig en djurgårdströja och storma planen så djurgården tvingas spela utan publik och gå in konkurs osv.
1. Det ska bevisas att huliganen verkligen är blåvitt-supporter
2. Hur ska blåvitt stoppa det i framtiden, förbjuda folk att hålla på det egna laget?

Men mer angeläget undrar jag, varför just Starke Hedlund, vad hade han för historia med huliganen?
Citera
2025-05-18, 12:18
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
Man kan inte bara straffa en klubb bara sådär tycker jag, då kan ju en AIK-supporter dra på sig en djurgårdströja och storma planen så djurgården tvingas spela utan publik och gå in konkurs osv.
2. Hur ska blåvitt stoppa det i framtiden, förbjuda folk att hålla på det egna laget?

Men mer angeläget undrar jag, varför just Starke Hedlund, vad hade han för historia med huliganen?

Skitsamma vilket lag idioten håller på och vilken tröja han har.
Hemmalaget (arrangören) ansvarar för säkerheten och att se till att ingen stormar planen.
Citera
2025-05-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alvagen
Jag är intresset av att höra vad ni tror blir straffet för klubben?
Bryr mig inte om vad killen får för straff.
Djurgården fick ju spela utan publik för inte såååå länge sedan & förlorade matchen mot Mjällby med 0-3 som straff, plus böter, för päroninsidenten.

Ofattbart att denna match spelades klart med publiken på plats.
Jag hoppas nu även IFK får rejält straff.

Men jag läser inga spekulationer om det i media eller andra ställen alls.
Blir orolig att de inte får ngt mer straff än att sätta upp nät eller stängsel typ.
3 matcher utan publik tkr jag är rimligt.
Drömmen vore utan publik resten av säsongen.
Samt degradering till div 2.
Samt tvingade att behålla Håkan i 25 år ytterligare på posten.

Håller helt med dig! Bisarrt om inte IFK får något straff!
Citera
2025-05-18, 12:26
Medlem
Citat:

Herregud! Fattar du att du låter precis som gänget i tråden som försvarar en man som mördade sin sambo och skadade sin fru? De här tomtarna frågar sig vad frun och sambon hade gjort för att killen skulle bli så arg på dem!

Lägg av med det skitsnacket! Det är inte Starke Hedlund som ska ställas till svars för att en dåre hoppar på honom, och det är inte två kvinnor som ska ställas till svars för att en man attackerar dem och dödar den ena och skadar den andra!
Citera
2025-05-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Herregud! Fattar du att du låter precis som gänget i tråden som försvarar en man som mördade sin sambo och skadade sin fru? De här tomtarna frågar sig vad frun och sambon hade gjort för att killen skulle bli så arg på dem!

Lägg av med det skitsnacket! Det är inte Starke Hedlund som ska ställas till svars för att en dåre hoppar på honom, och det är inte två kvinnor som ska ställas till svars för att en man attackerar dem och dödar den ena och skadar den andra!
Jag frågade om de hade någon historia, huliganen sprang trots allt mot Hedlund, hade han bara velat puckla på närmsta Öster-spelare fanns närmare alternativ. Vad handlade den där andra tråden du länkade om, jag fattade inte? Hedlund skulle ha mördat huliganens fru, det vet jag inget om?
Citera
2025-05-18, 12:35
Medlem
Citat:
Jag frågade om de hade någon historia, huliganen sprang trots allt mot Hedlund, hade han bara velat puckla på närmsta Öster-spelare fanns närmare alternativ. Vad handlade den där andra tråden du länkade om, jag fattade inte? Hedlund skulle ha mördat huliganens fru, det vet jag inget om?

Nej, Hedlund är inte alls inblandad i den tråden.
Citera
2025-05-18, 14:36
Medlem
LarryKoopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Dela gärna med dig av uppgifter på det tack.

Det är ju inte så att jag har hans kontoutdrag, men såpass bra känner jag honom så att jag vet att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in