Citat:
Ursprungligen postat av
nickeh84
Leder det någonstans att anmäla?
Citat:
Ursprungligen postat av
nickenyfik007
Undrar samma sak. Och undrar var det eventuellt kan leda till i praktiken.
Jag är villig att gå all in egentligen. Det som gör mig tveksam är inte jag inte vill ha medial press som skulle innebära strålkastare på mina tidigare domar. Jag är angelägen om att Lexbase går i graven för att jag, vill gå vidare i livet. Medial uppmärksamhet kan ge motvänd effekt.
Innan jag gjorde anmälan till Eu, så kallad framställning skrevs det att inte är lönt då alla anmälningar hamnar mellan stolarna. Jag gjorde ändå anmälan vilket ledde till att EU-kammaren frågade ut Eu-kommissionen och fick i uppdrag att utreda om det bryter mot gdpr och Sverige fick ganska mycket kritik under mötet.
Många skrev att det inte är lönt att skriva en så kallad klagomål till IMY då de ändå lägger ner anmälan. Tack vare massanmälningar och påtryckningar har IMY inlett en tillsyn mot lexbase och krimfup och kan komma senare att inleda mot andra personsöktjänster.
När Gdprwarrior precis hade stämt lexbase ifrågasättes han från många håll och menade att det inte är lönt då flera tidigare hade förlorat mot dem. Begäran om förhandsavgörande skulle han glömma då det sällan brukar godkännas. Hade han lyssnat hade vi inte varit där vi är idag där vi är några månader från att lexbase mfl förbjuds.
Du frågar om anmälan leder någonstans, det vet du inte förräns du gjort anmälan och fått svar på det. Det är egentligen solklart att lexbase begår ett brott och gjort det under lång tid. Men viljan har inte funnits hos myndigheter att utreda detta. Det finns de som skriver att polisanmälan är lönlöst. Men förtal är ett brott och polisen har en skyldighet att utreda brott. Sen jobbar polisen som de gör, det är en annan diskussion. I bästa fall utreder polisen det och ger det vidare till en åklagare, i värsta fall får du svar att anmälan läggs ner då brott inte går att utreda. Om alla polisanmäler kanske vi kan nå samma effekt som på IMY.
Kortfattad, Gå inte på pessimisternas råd att det är kört, inget du tänker göra kommer påverka o blablabla Sverige är si o så lika gärna lägga sig ner o dö. Gunnar Axen älskar att du följer dessa råd. Så anmäl, stämm, kritisera, klaga, kräv din rätt - för den finns där!