2025-05-17, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Du kan väl gå på fest utan att dricka alkohol? Fest behöver inte vara samma sak som att dricka alkohol.

Jag skulle vara försiktig om jag var du och helst inte dricka alls resten av livet. Men det är ditt beslut. Uteblir du från tester upprepat finns det kanske risk för att detta anmäls till Transportstyrelsen, det är ju rätt uppenbart att vissa gör som du och skyller på sjukdom eller annat för att slippa lämna prov för PEth och för att sen inte dricka på ett par veckor och klara provet. Tanken är väl att proverna ska utföras slumpmässigt för att man inte ska kunna "fuska" på detta sätt och klara sig undan.
Jag tror inte att du blir bjuden på fester särskilt ofta så därför är det väl inget större problem för dig.
Jag skulle inte vilja bjuda in någon PEth-fixerad moralist till fest iaf, detsamma gäller "läkarn" och ett par stötar till i denna tråd.

Vet du vad? I kväll ska jag på fest och där tänker jag dricka vin och ett gäng bira! När vågar jag besöka vårdcentral igen? Jag vill inte nertjallad till transportstyrelsen.
2025-05-17, 11:14
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milla2025
Förstår inte vad du är ute efter
Men du är en rejäl tok
Förstås jobbar du på transportstyrelsen annars kan man inte försvara rättshaveri som har skett på en myndighet som tror att man står över lagen
Hoppas att denna ruttna myndighet kollas väldigt noga
Tror dom flesta fattar att man agerat utanför sitt uppdrag

Är man en tok om man uppmuntrar någon som tagit tag i sitt liv. Omvända världen. Hoppas du tar tag i ditt liv också och slutar skylla på andra.
2025-05-17, 11:21
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag tror inte att du blir bjuden på fester särskilt ofta så därför är det väl inget större problem för dig.
Jag skulle inte vilja bjuda in någon PEth-fixerad moralist till fest iaf, detsamma gäller "läkarn" och ett par stötar till i denna tråd.

Vet du vad? I kväll ska jag på fest och där tänker jag dricka vin och ett gäng bira! När vågar jag besöka vårdcentral igen? Jag vill inte nertjallad till transportstyrelsen.

Jag är inte PEth-fixerad, det verkar ju vara ni alkisar som är, ni som inte kan festa utan att dricka, och undviker att söka vård pga risken att bli avslöjade. Jag kan både dricka alkohol och vara utan, på fest, men väljer oftast att inte dricka då det inte ger mig så mycket och så sover man bra och mår bra nästa dag också på löppasset eller annan träning. Jag kan ha roligt utan sprit, prova får du se, det kanske behövs lite övning om man inte vet något annat sätt än att supa skallen av sig.
2025-05-17, 11:24
Medlem
Citat:
Är man en tok om man uppmuntrar någon som tagit tag i sitt liv. Omvända världen. Hoppas du tar tag i ditt liv också och slutar skylla på andra.
Jag skyller inte på andra men ett rättshaveri är man skyldig att rapportera
Inte som du att gömma dig bakom myndigheter som jävlas med folk
Noterar även att du inte svarar på om körkort dras in i Kanada vid högt Peth värde
Vill gärna ha svar på att Peht värde över 0.3
Innebär indraget körkort i andra länder
2025-05-17, 11:24
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Blev ett uppvaknande i livet, man blir äldre, man ser livet kan bli kort, likande för ena kompisen, han fått hudförändringar o mer sjukvård samma ålder som jag.

Har inte använt mig av vården ofta i livet, men vet vården kan vara dömande, är i byggbranschen.
Kan även juridik, har gått några vändor upp i rätten.

Men sist jag blev anklagad av vården var för 8 år sedan, på något sätt lyckas jag skjuta en spik igenom handen, märkligt nog gjorde det inte ont, men få ut den det kunde jag inte göra själv, vet om att vården har en skyldighet att anmäla till arbetsmiljöverket när man kommer in med en skada som kan vara relaterat till jobbet.

Mycket riktigt, läkare o sköterska försökte i 10-15 minuter pressa mig vart skadan uppstått, jag vägra svara, vet jag kan bli dubbelt dömd om jag berätta sanningen, dels skadad o dömd till böter av arbetsmiljöverket.

Blev extremt patetiskt hur denna läkare o sköterska höll på, det sluta nästan med att jag fick resa mig upp o hänvisa jag får åka till grannstaden o se om jag kan få hjälp där, ni verkar inte vilja hjälpa få ut spiken. därefter lugna dom ner sig, ok vi godta du skadat dig privat hemma.

Så visst är vården dömande, o vissa gör allt för att döma en inom vården.

Jag vet inte vad du råkat ut för i livet men upplever dig lite som paranoid här. En olycka kan ske, som spik genom handen. Har svårt att tro att någon skulle åka på böter för det. Läkare har olika uppdrag i samhället, men syftet med "anmälningar" är ju alltid av hälsoskäl, det är inte för att jävlas med folk.
2025-05-17, 11:27
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Jag skyller inte på andra men ett rättshaveri är man skyldig att rapportera
Inte som du att gömma dig bakom myndigheter som jävlas med folk
Noterar även att du inte svarar på om körkort dras in i Kanada vid högt Peth värde
Vill gärna ha svar på att Peht värde över 0.3
Innebär indraget körkort i andra länder

Jag gömmer mig inte bakom myndigheter. Jag gör alltid en egen bedömning kring vad som är rimligt och landar i att det läkare och Transportstyrelsen gör angående PEth är rätt och bra. Personligen skulle jag nog vilja ha hårdare tag, typ obligatoriskt PEth-test då man ansöker om körkortstillstånd och varje gång man förnyar.

Jag kan inte svara på det andra eftersom det är svårt att hitta information om det på nätet, jag har sökt en del men inte lyckats riktigt.
2025-05-17, 11:31
Medlem
Citat:
Jag är inte PEth-fixerad, det verkar ju vara ni alkisar som är, ni som inte kan festa utan att dricka, och undviker att söka vård pga risken att bli avslöjade. Jag kan både dricka alkohol och vara utan, på fest, men väljer oftast att inte dricka då det inte ger mig så mycket och så sover man bra och mår bra nästa dag också på löppasset eller annan träning. Jag kan ha roligt utan sprit, prova får du se, det kanske behövs lite övning om man inte vet något annat sätt än att supa skallen av sig.
Att skriva supa skallen av sig bevisar ju vilken fanatiker du är
Du har inget att göra med hur folk lever sina liv
Du är en mycket sjuk människa
2025-05-17, 11:39
Medlem
Citat:
Jag gömmer mig inte bakom myndigheter. Jag gör alltid en egen bedömning kring vad som är rimligt och landar i att det läkare och Transportstyrelsen gör angående PEth är rätt och bra. Personligen skulle jag nog vilja ha hårdare tag, typ obligatoriskt PEth-test då man ansöker om körkortstillstånd och varje gång man förnyar.

Jag kan inte svara på det andra eftersom det är svårt att hitta information om det på nätet, jag har sökt en del men inte lyckats riktigt.
Nått fel är det
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Ppx6b7/huvuden-maste-rulla-efter-peth-skandalen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
2025-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Nått fel är det
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Ppx6b7/huvuden-maste-rulla-efter-peth-skandalen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Du förstår inte fortfarande att det är rättsosäkert
Du är en tragisk människa hoppas du blir av med jobbet på transportstyrelsen
2025-05-17, 11:43
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du råkat ut för i livet men upplever dig lite som paranoid här. En olycka kan ske, som spik genom handen. Har svårt att tro att någon skulle åka på böter för det. Läkare har olika uppdrag i samhället, men syftet med "anmälningar" är ju alltid av hälsoskäl, det är inte för att jävlas med folk.
När man är företagare känner man även till arbetsmiljöverket, ännu mer när man ofta jobbar med tak jobb, arbetsmiljöverket kommer på besök några ggr per år, man är mycket väl informerad.
Även arbetsmiljöverket är lite förbannade på mig, man hänvisa jag måste anmäla ifall jag skada mig på jobbet, jag ställer frågan, tror du jag är dum? inte ringer du polisen o lämna in körkortet om du råka köra mot rött eller 60 på 30 sträcka, du pustar ut ingen såg dig.

Det samma gör jag, jag ringer inte in o anmäler mig själv, samt jag tycker inte en icke juridisk kunnig läkare/sköterska ska agera som angivare o vara något vittne av något slag, det är just därför vården försöker pressa vart skadan uppstått, jag berättar alltid hemma, oavsett vad som hänt.

Hade något likande när jag tog körkort för tungt släp, även det 5 år sedan, krav ny syn undersökning, jag har bränt ögonen med laser, optiker frågar om jag gjort något med ögonen, en närmare 50 ska inte ha perfekt syn, nej inte gjort något, även optikern sitter länge o väl o ställer samma frågor om jag gjort något eller vad jag gjort, men nej jag har inte gjort något, dels det är inget jag är skyldig o berätta till optikern, hon ska bra utföra sitt jobb, checka jag har alltid haft bra syn och inget annat.

Så visst vården osv alla verkar vara dömande på något sätt, man ska vara försiktig, finns en anledning man försöker pressa med dessa frågor, det handlar inte om egen nyfikenhet.
2025-05-17, 11:54
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Nått fel är det

Den ledaren tyder på okunskap och huvudsyftet är ju även att locka till sig besökare. Samma argument som du för, ingen promille påvisad. Men det räcker ju inte enligt forskning och gällande lagstiftning.
2025-05-17, 11:54
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Du förstår inte fortfarande att det är rättsosäkert
Du är en tragisk människa hoppas du blir av med jobbet på transportstyrelsen

Du svarar dig själv att du är en tragisk människa? Sök hjälp är mitt råd!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in