2025-05-17, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Föräldrar får göra vad fan dom vill när barnen har en dagmamma/nanny/dagis vad du än kan kalla det. Ciara är britisk , inte en liberal politiskt korrekt sosse
Folk tror att dom haft en lyx nanny, 40 timmar låter mycket.
Men det folk måste förstå också är att i uk har man oftast nanny eller aupair då det är ett billigare alternativ än för dagis. Dagis kostar MINST 10.000 kr i uk. Så att ha lauren är billigare då hon också fått bo med dom då ingår mat och husrum. Den minsta killen har väl inte ens gått på dagis utan lauren passat under dom timmarna som jag uppfattat det

Så när nannyn slutar är det ok att vara onykter och då ta vid och sköta sina barn. Vad händer om de får krupp och måste in för vård? Du vet väl att det tar väldigt lång tid innan alkoholen bryts ned?
Citera
2025-05-17, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ciara hade tre ungar, en kokainist till man dominate syntes till särskilt ofta, en exman som verkar vara den enda normala i gänget, svärföräldrar som är helt bortom hoppet, ett oregelbundet jobb och media i hasorna.

Ciara trodde att psykobarnflickan älskade hennes barn när denne i själva verket älskade något helt annat. Möjligtvis Måns. Alternativt sin position. I sista hand möjligheten att skriva en bok eller tipsa pressen? 🤔

Jag tror att Ciara i framtiden kommer att vara MYCKET restriktiv med vem hon anställer och att hon INTE annonserar behovet på Instagram/Facebook.

Så det är allvarliga fel på alla andra utom henne? Vilket ansvar bär hon att ha koll på detta innan hon skaffar barn med en person. Hur kan du tro att framtiden blir så mycket bättre med den oansvariga meritlistan?

Media tycker hon om att dra in för det är vad hon lever på.
Citera
2025-05-17, 06:41
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Om nu Måns anses vara narcissistisk så anser jag att Ciara verkar ha de dragen med. Nanny direkt efter födseln. Utser exet till gudfar
Tar barnet från terminsavslutning
Låter nanny jobba upp till 60 timmar i veckan
Vägrar bo på skyddat boende för det är ”obehaglig”
Skriver överdrivna födelsedags hälsningar till sina söner på Instagram (de är prinsar och bäst och älskade)
Skriver man inte gemensamma hälsningars från mamma o pappa till sina barn?
Det är HON som dikterar dessa
Ler eller skrattar sällan på bilder
Haha, snacka om sitt greppa efter halmstrå. Du får nog läsa om det du skrivit. Inget av ovanstående är tecken på narcissism iallafall
Citera
2025-05-17, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Någon kollade ju upp värdet på det huset dom bor/bodde i och det var värt ca 16 miljoner.

Så kan det bli.

, 18-19 är huset värderat till och när det sedan budas blir det mer.men jag tror ändå månsan måste överge det huset till ciara. Hon har själv lagt några mindre slantar i det engelska huset så det jämnar ut sig . Måns är ändå vidrig, Måns har flera fastigheter insverige men ska dra in på privat skolan i England för sin son för att straffa ciara , han vill bli av med huset i England för att straffa ciara. Altså det ÄR BARNENS HEM!!!! Är han störd? Men han kommer inte kunna komma åt det huset på en längre tid kan man konstatera iallafall än så länge
Citera
2025-05-17, 07:10
Medlem
Citat:
Ciara borde inte låtit en person jobba dag och natt
Omoraliskt
Det visar på narcissism

Föräldrar jobbar ju annars 24/7 när de fått barn.
Citera
2025-05-17, 07:15
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du har säkert läst det jag skrev tidigare. Om inte - de är liksom "vänner" och av samma skrot och korn. Det är bara du som låtsas vara heliga Birgitta. Inte många andra bryr sig.
Jag tror att väldigt många bryr sig
1 kokain är en drog, vilket är olagligt
2 de som knarkar finansierar gängkriminaliteten
När du skriver vänner av samma skrot och korn så har du ju dels pekat ut de igen och dessutom talat om att de är luffare
Citera
2025-05-17, 07:18
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det stämmer inte alls. UK har ett mycket välfungerande system.

Så tröttsamt med alla dessa fördomar. Månspetter satt där som en hetsig elak bitterfitta och samtliga engelsmän pratade om vänskap och kärlek samlade och vältaliga. Var fanns Ms vänner?
Måns "vänner" var de han kastade under bussen, efter att de varit "dumma" mot honom i bussen
Citera
2025-05-17, 07:35
Medlem
Citat:
Hur mycket är C:s ex och lurar i buskarna?
Och varför blev Måns styvpappa till deras son? Kunde pappan inte ta hand om sonen
Hade jag varit advokat hade jag tryckt på det
Att M tog ansvar även för honom det hade inte alla män gjort

Nej, men alla män som vill leva ihop med det barnets mamma hade gjort det. Tror du C hade gift sig och skaffat barn med honom om han inte hade accepterat hennes son? Behandlat honom dåligt? Som M pratar om honom nu i rätten verkar det ändå ha varit ett spel för gallerierna, det kan inte finnas mycket kärlek där.

Och styvpappa. De gifte sig ju i England. Så ser man på det i både England och USA. Är du gift med barnets föräldrar så är du automatiskt dess styvförälder. Det är en titel som följer med äktenskapet, inte nödvändigtvis ett bevis på engagemang eller ett aktivt val. I Sverige har vi mer inställningen att vi säger inte styvförälder längre utan bonusförälder, och man är del av barnets liv men man ersätter inte den faktiska föräldern. Ett annat sätt att se det är att äktenskapet har högre status i engelsktalande länder, mer traditionellt.
Senast redigerad av Trues245 2025-05-17 kl. 07:42. Anledning: .
Citera
2025-05-17, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag vet inte men det finns nannyutbildningar där, där man får ett BA-diplom, men då skulle hon väl inte säga psykologi, utan istället specifikt nämna en sådan utbildning.

Exakt! Då skulle hon väl ha sagt det istället för att prata om psykologi?

Inte nog med att hon är kuslig och gränsöverskridande. Hon lägger också bilder på barnen på nätet!! 😮😱

Herrejävlar vad man skulle göra köttfärs av en sådan människa om man själv var drabbad.

Uppenbarligen tycks hon ha ett stort behov av att bli ngt genom denna familj. Det är hennes biljett till högre kretsar och lite lyxigare liv att skryta om till omgivningen.
Citera
2025-05-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag vet inte men det finns nannyutbildningar där, där man får ett BA-diplom, men då skulle hon väl inte säga psykologi, utan istället specifikt nämna en sådan utbildning.

Studierna måste ha gått sådär eftersom hon trots examen i psykologi inte har en aaaaning om vad ”medberoende” är, när Ciaras advokat frågade.

Bra insats av Ciaras advokat under förhandlingen för övrigt.

Hon Satte Måns, föräldrarna och nannyn i ett skruvstäd när det gällde drogerna. Antingen fick de påstå att en pappas drogmissbruk inte alls påverkar en förälders omsorgsförmåga. = Inte troligt.

Eller att just ”Månsan”är annorlunda och kan vara en superstabil och inkännande förälder med substanser i kroppen och/eller under avtändning och abstinens. = inte trovärdigt.

Alla engelsmännen var mycket nyanserade och vältaliga. Nannyn inkluderad inledningsvis, men i hennes fall blev det till hennes nackdel eftersom det stod klart att hon slirade/ljög med arbetstillståndet, Måns droger, var hon fick kännedom om jobbet på Måns företag, att hon ville ses som den primära omsorgspersonen men inte kunde tänka sig att jobba i England igen med barnen och att hon ( naturligtvis) inte kan garantera att hon finns med som anställd tills barnen är 18. Måns hade instruerat henne ( och de andra vittnena) och då håller inte storyn eftersom han inte är lika briljant som han själv verkar tro.

Måns orerar för övrigt ganska trovärdigt själv, men det håller inte när Ciaras advokat maler sönder hans konstiga argumentation. Ja, det var ett prövoår, men bara för äktenskapet inte för flytten av barnen. Ciara var helt införstådd med i detta snabba sommarbeslut, att håller inte vårt instabila äktenskap där jag drogar och är otrogen och aggressiv, så kommer hon bo kvar här resten av sitt liv och ha barnen varannan vecka och bo i England den andra. Syskonen behöver inte bo i samma land nånsin mer under uppväxten, det var Ciara helt införstådd med i den här chanstagningen. Och om det inte håller mellan oss står det Ciara fritt att bo i England och lämna sina barn här med mig Månsan, som kommer vara borta mycket, och varit drogfri ngr veckor, men tagit återfall tidigare.

Detta skulle alltså Ciara varit helt överens med Måns om efter att hon tidigare velat ha skilsmässa och kastat ut Måns. =Inte trovärdigt.
Citera
2025-05-17, 08:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Finns ingen att akta sig för, finns absolut inget ensidigt krig och det där med att man kastar någon framför bussen när man bara säger som det är börjar bli tröttsamt. Ja, jag tror de stöttar honom.

En entydig utredning från tingsrätten visar att pojkarna har en fin relation men du menar ändå att M ”säger som det är” när han påstår att syskonrelationen är ”uppblåst” och oviktig för hans barn?

Tänk på att den här 9 - åringen kommer kommer kunna (med lite översättningsverktyg ) läsa det här i framtiden.
Citera
2025-05-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Vad har du för konstig inställning till fördelningen av pengar i ett äktenskap? Naturligtvis spelar det en roll! Juridiskt kanske detta inte gäller, beroende på de exakta detaljerna i vad de har skrivit i äktenskapsförordet, men moraliskt gör det definitivt det! Vad säger det om en person som uteslutande lever på den andres inkomst och som uppenbarligen knappt tar något ekonomiskt ansvar i familjen? Och detta trots att den personen uppenbarligen har en inkomst som lätt skulle kunna försörja en familj på egen hand.

Och om MZ var den som betalade för mat, underhåll av huset etc. så bär han också kostnaderna för C:s tredje barn under den tid han var tillsammans med dem.

C:s inkomster har nog varit ganska varierande. Det är väl den uppdelningen de har haft att hon är hemma mer och han jobbar mer. Har hon tjänat £100k om året så ja då undrar man vart de pengarna har gått. Renoveringar, levnadsomkostnader?

Jag kan inte tänka mig att hon hade pengar att lägga in i deras gemensamma fastighet för då hade hon väl gjort det. Att inte vara delägare i huset man bor i, men samtidigt investera de pengar man ändå har i att renovera och förbättra, alltså höja värdet på huset, pengar man då inte får skörda frukten av när huset säljs, är ett ekonomiskt misstag som tyvärr många kvinnor gör. Men man tänker väl att vi är gifta, vi har gemensam ekonomi. Då riskerar du att stå utan någonting vid en skilsmässa eller dödsfall (om mannen har vuxna barn som inte är gemensamma t ex).

I Sverige ser man ofta att kvinnor försöker lösa detta genom att försöka göra sin mans barn arvslösa, att de ska kunna bo kvar i ett stort hus de inte har råd med. Då gäller det oftast äldre par, eller åtminstone en äldre man. I England kan jag inte reglerna lika bra, tror inte de har någon laglott för bröstarvingar där, man får testamentera hur man vill.

Men C verkar helt klart ha förmågan att försörja sig, även om hon kanske inte alltid gjort det för det har inte varit den rollfördelningen de har haft i familjen. Hon verkar heller inte ha varit så pass ”naiv” som hon själv uttryckte det att hon står helt utan alternativ. Dessutom har de äktenskapsförord.
Senast redigerad av Trues245 2025-05-17 kl. 08:31. Anledning: .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in