Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Jag vet inte men det finns nannyutbildningar där, där man får ett BA-diplom, men då skulle hon väl inte säga psykologi, utan istället specifikt nämna en sådan utbildning.
Studierna måste ha gått sådär eftersom hon trots examen i psykologi inte har en aaaaning om vad ”medberoende” är, när Ciaras advokat frågade.
Bra insats av Ciaras advokat under förhandlingen för övrigt.
Hon Satte Måns, föräldrarna och nannyn i ett skruvstäd när det gällde drogerna. Antingen fick de påstå att en pappas drogmissbruk inte alls påverkar en förälders omsorgsförmåga. = Inte troligt.
Eller att just ”Månsan”är annorlunda och kan vara en superstabil och inkännande förälder med substanser i kroppen och/eller under avtändning och abstinens. = inte trovärdigt.
Alla engelsmännen var mycket nyanserade och vältaliga. Nannyn inkluderad inledningsvis, men i hennes fall blev det till hennes nackdel eftersom det stod klart att hon slirade/ljög med arbetstillståndet, Måns droger, var hon fick kännedom om jobbet på Måns företag, att hon ville ses som den primära omsorgspersonen men inte kunde tänka sig att jobba i England igen med barnen och att hon ( naturligtvis) inte kan garantera att hon finns med som anställd tills barnen är 18. Måns hade instruerat henne ( och de andra vittnena) och då håller inte storyn eftersom han inte är lika briljant som han själv verkar tro.
Måns orerar för övrigt ganska trovärdigt själv, men det håller inte när Ciaras advokat maler sönder hans konstiga argumentation. Ja, det var ett prövoår, men bara för äktenskapet inte för flytten av barnen. Ciara var helt införstådd med i detta snabba sommarbeslut, att håller inte vårt instabila äktenskap där jag drogar och är otrogen och aggressiv, så kommer hon bo kvar här resten av sitt liv och ha barnen varannan vecka och bo i England den andra. Syskonen behöver inte bo i samma land nånsin mer under uppväxten, det var Ciara helt införstådd med i den här chanstagningen. Och om det inte håller mellan oss står det Ciara fritt att bo i England och lämna sina barn här med mig Månsan, som kommer vara borta mycket, och varit drogfri ngr veckor, men tagit återfall tidigare.
Detta skulle alltså Ciara varit helt överens med Måns om efter att hon tidigare velat ha skilsmässa och kastat ut Måns. =Inte trovärdigt.