2025-05-17, 00:53
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
I underläge 1–0 hemma mot Öster efter dryga timmen var det upprört på läktarplats på Gamla Ullevi i Göteborg.

Det hela kulminerade när en åskådare tog sig in vid Östermålet och sprang fram till gästernas Sebastian Starke Hedlund.

Mittbacken upptäckte attacken i sista stund och hann undan från att få en smäll.

Spelet avbröts
Därefter flydde åskådaren planen samtidigt som spelet avbröts tills vidare och spelarna lämnade.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ck-mot-spelare

Vem är planstormaten?
Det enda rimliga i en sån här situation vore väl att fanskapet stängdes in i gästernas omklädningsrum och att de efter eget behag fick ge honom kompanistryk. Sen vore det ytterst lämpligt att IFK Göteborg fick spela ett gäng hemmamatcher utan publik så att alla parter där får lära sig att beteendet är oacceptabelt.
Citera
2025-05-17, 02:06
Avstängd
buisnismannens avatar
Tre års tillträdesförbud.
Citera
2025-05-17, 03:05
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför skulle han dra på sig ett kort för? Det hade ju knappast gynnat det egna laget.
Aha jag visste inte att fotbollsspelare inte får använda nödvärn om planen stormas.
Citera
2025-05-17, 07:12
IFK Göteborg är den korrekta skrivelsen

Supportern på fri fot – misstänkt för två brott.
https://www.gp.se/sport/fotboll/ifk-...1-25cf5c8c3e78
Citera
2025-05-17, 07:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokasnokasnoka
Någon som har tillgång till expressen artikeln som kan kopiera den och lägga upp på flashback?

https://www.expressen.se/sport/fotbo...problematiskt/

Det är inte tillåtet enligt regel 1.02.
Citera
2025-05-17, 08:17
Medlem
tomyhockeys avatar
Är han göteborgare
Citera
2025-05-17, 09:04
Medlem
Borde ha blivit 3-0 Öster o 2-3 matcher utan publik. Den här "grejen" var värre än Danmark-Sverige Incidenten på Parken för många år sen...
Citera
2025-05-17, 09:11
Medlem
Har man förnamn som slutar på Y (Kenny, Tony, Jimmy, Tommy etc) är man DÖMD att bli en idiot, en person utan framtidsutsikter och ett liv i missär, det är vetenskapligt bevisat !! ... så föräldrarnas fel, vill man ha en pundare döp han till ett namn som slutar på Y
Citera
2025-05-17, 09:15
Medlem
tomyhockeys avatar
Bor grabben i göteborg
Citera
2025-05-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Japp!

Haha, ja jävlar. Han var inte nådigt full. Bra jobbat att ens komma ut på plan. Iofs så är väl majoriteten av dessa som ska in och nita en spelare antingen bra fulla eller påtända.

Ser ut att vara ginger med, är han från Irland måntro? Irlänsk resande/zigge!
Citera
2025-05-17, 10:12
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Nej du. Han blev avstängd (tillträdesförbud) i 3 år.
Dessutom är personen misstänkt för misshandel, försök till misshandel, våldsamt motstånd, hot mot tjänsteman och brott mot ordningslagen. Vad som sker mer i form av straff får vi snart se och läsa

Ja då blir det dagsböter och 3års tillträdesfärbud
Citera
2025-05-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minethatbird
Med din logik borde de ju bara jämna Kamratgården och GU med marken samt upplösa klubben. Personligen fattar jag inte varför klubben ska straffas när det är en enskild dåre som förstör för alla andra. Hade röstat för livstids avstängning från svenska idrottsarenor om han var äldre men om han nu är 17 är det kanske lite hårt. Grova skadestånd och fem års avstängning känns rimligt, men vad vet jag. Blåvitt ska väl så klart betala någon summa men tycker att matcher utan publik är sjukt.

Var själv på matchen och det var ju... Speciellt. Att det blev en sån jävla fördröjning är under all kritik. Förstår inte varför de inte bara gav Öster segern, så hade man sluppit se mer av Blåvitts urusla spel. Extra tråkigt att det här händer efter all skit från vakterna matchen innan, blir svårt att driva läktarpolitiken åt rätt håll när det här sen händer. Det enda positiva med igår var väl kungarna i Young Fellows som höll modet uppe trots allt kaos.

Framförallt om de väljer att spela klart så skulle ju arenan tömts åtminstone på publik. Helt obegripligt. Men ja 0-3 hade varit rimligast.

Jag är naturligtvis på din linje att klubbar inte ska bestraffas egentligen men eftersom min klubb bestraffats hårt senaste 15 åren så hoppas jag ändå på en konsekvens bedömning.

Det märkliga jag tycker är att det inte diskuteras alls i media.
När Djurgården ska straffas så diskuteras det hej vilt om olika straff, så börjar bli orolig bara att klubben inte kommer straffas nu.
Men håller med, klubbarna borde normalt sätt inte straffas om de följt alla anvisningar om säkerheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in