2025-05-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Du har noll koll som vanligt. Trots att du vet allt, lustigt. Begär ut dokumenten kring stämplingen, dessa är nu omaskerade så du kan se vilka som är inblandande. Skönt ändå att du fortsätter med dina fabler. Don't give up, idiot. Är det ChatGPT som hjälper dig att formulera dig i text?
Du ger mig många fina komplimanger, tack ska du ha. Jag använder mig av min hjärna för att formulera mig i text.

Jag svarade däremot som en följd av Tomtenisses14’s ChatGPT om att man inte alls får fram en åtalsunderlåtelse via lexbase med en komplettering direkt från ChatGPT’s beskrivning för hur hen ska gå tillväga när hen begär ut åtalsunderlåtelser.

Kan jag fråga ChatGPT vad stämplingen nu till grovt mord är?
Senast redigerad av Pallal 2025-05-17 kl. 01:20.
Citera
2025-05-17, 01:27
Medlem
Citat:
Gör ett försök. Ger säkert bättre fabulerade svar, kan bli enritkig löngkörare.
Jag håller inte på med lögner, jag är en rakryggad.

Har du lyckats förstå vad en åtalsunderlåtelse är än?
Citera
2025-05-17, 01:29
Medlem
Citat:
TFMTKAYTFO.
Då föreslår jag att du återgår till trådens huvudperson.
Citera
2025-05-17, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
att åtalsunderlåtelse tillämpas betyder enbart att han redan kommer att dömas till såpass långt straff att det brottet ytterligare inte kommer att kunna ha betydelse för strafflängden. han kommer ändå ha den skriven i sitt belastningsregister.

jag har läst alla papper. ibland kan lagar och regler te sig som ytterst krångliga. men nu försökte jag förklara det på ett enkelt sätt så även en trög och trotsig flashbackare kan förstå det. så att han begått brottet finns ju i teknisk bevisning.

men nu överklagas beslutet om åtalsunderlåtelse, för att offren fått leva med vetskapen om att chrippa försöker betala en brusha att slå sönder armarna på dom, samt misshandla dom precis så grovt det går men utan dödlig utgång. det är klart dom ska överklaga. om du har sådana hot på dig så går du inte och gäspar på stan. och du måste tänka på din familjs säkerhet. även om det inte påverkar straffets längd så kan han åläggas skadestånd att betala ut.

så ser läget ut nu. och tror du annorlunda eller inte förstår vad jag skrivit så tänker jag inte besvara dig. för då är du inte värd min tid.

så ja. chrippa är ett fegt litet jävla svin.
Vad menar du?
Hur kan de överklagas beslutet om åtalsunderlåtelse, när utredningen om stämpling lades ner pga brist på bevis och inte pga åtalsunderlåtelse?
Citera
2025-05-17, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är det som är så störigt. Ta fram underlag som visar att det finns något som styrker påståenden kring Chrippadatönt går inte. Googlesökningar går däremot bra till ingen nytta.
Vad åklagarmyndigheten skriver om åtalsunderlåtelse är fakta. Hur kan du fortfarande tro på din mytomankälla? Hur kan du tro på en mytoman mer än åklagarmyndigheten?
Citera
2025-05-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Vad menar du?
Hur kan de överklagas beslutet om åtalsunderlåtelse, när utredningen om stämpling lades ner pga brist på bevis och inte pga åtalsunderlåtelse?
Det är många som har gått hårt ut med att utredningen inte alls är nedlagd i brist på bevis och därför fortsätter dom i grupp att ljuga om att det är så.

I förrgår låg fokus på att bevisa att Jocke visst erkänt att det var nedlagt på grund av åtalsunderlåtelse. Versionerna krockar, beroende på vad man vill åstadkomma

Som drevet var uppbyggt, få lågt begåvade följare ifrågasatte sanningshalten fast dom sa emot sig själva varje vecka, men följarna trodde på det eftersom påståendena koordinerades så att tre eller flera hävdade samma ”nya” fakta samma dag, så följare trodde på dom för att dom hörde det från flera håll eller för att Jocke vävde in myndigheter i sina uttalanden för att förstärka sin trovärdighet, som ”polisen har berättat”, ”socialen har bestämt”, ”polisen har bevisen”, ”polisen har anmält” och mer.

Nu skickar trollen ut näste man för att förklara att åklagarmyndigheten ljuger, att man visst inte kan hitta åtalsunderlåtelser i offentliga handlingar och så vidare. Men dom undviker att svara på frågan varför Massi uttrycker i media att någon har anklagat Jocke och Anjo för att falskt anklaga Chrippa.

Chris vet inte bättre eller skriver hur hen vill att läsare tror det ligger till.

Vem ljuger, Chris eller Jocke?
Senast redigerad av Pallal 2025-05-17 kl. 02:59.
Citera
2025-05-17, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Vad menar du?

bevisen finns fortfarande kvar i elektronisk utrustning. jag har till och med bevisen på min egen dator så jag kan se exakt vad som har sagts. och vilka som sedan har bevittnat diverse hot. socialen är tex 2 vittnen från. en var en närvarande väktare (tydligen har socialtjänsten känt av hans instabilitet.) så det finns mer än bara meddelanden via en telefon som kan styrka hot. överklagan är för att dom som blivit hotade vill ha upprättelse. och i överklagan så skrivs det att det är ett fel att lägga ner ett fall med så mycket bevisning som går att bevisa.
Citera
2025-05-17, 03:01
Medlem
Citat:
bevisen finns fortfarande kvar i elektronisk utrustning. jag har till och med bevisen på min egen dator så jag kan se exakt vad som har sagts. och vilka som sedan har bevittnat diverse hot. socialen är tex 2 vittnen från. en var en närvarande väktare (tydligen har socialtjänsten känt av hans instabilitet.) så det finns mer än bara meddelanden via en telefon som kan styrka hot. överklagan är för att dom som blivit hotade vill ha upprättelse. och i överklagan så skrivs det att det är ett fel att lägga ner ett fall med så mycket bevisning som går att bevisa.
Din infallsvinkel är att Jocke ljuger om att det lagts ner i brist på bevis alltså.

Glömde du att Jocke sagt att det finns en video? Var är videon?
Citera
2025-05-17, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är det ännu ett i raden av alla förfalskade dokument måste publiceras?

Ifall vi ska diskutera ämnet och sammanfatta dagen. Stämplingen är inte nedlagd på grund av åtalsunderlåtelse, stämplingen är nedlagd i brist på bevis. Du gick ut med att du var säker på att stämplingen var återupptagen, men du har blivit lurad och förråd och fick med dig alla måndagsex på tåget.

Har du nåt och tillägga?

Jag har en fråga. Hur kan du påstå att dokumenten är förfalskade? Visa dom äkta dokumenten då.
Om du påstår det har du naturligtvis de äkta dokumenten så ro fram med dessa då.
Nä det kan du ju inte. Eller hur?
Visst är det så att du försöker finta oss?
Luras lite. Skojigt.

Herregud, du och blicka är verkligen tränade av Chrippa.

Ja jag har något att tillägga. Du ses bara bara som en av de som försöker få Chrippa att verka helt efterbliven och du lyckas bra. Det ska du ha. Bra jobbat.
Citera
2025-05-17, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Din infallsvinkel är att Jocke ljuger om att det lagts ner i brist på bevis alltså.

Glömde du att Jocke sagt att det finns en video? Var är videon?

Fråga Jocke men det vågar du väl inte.
Chrippa kunde ju frågat själv om han inte varit så korkad och hotat.
Citera
2025-05-17, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har en fråga. Hur kan du påstå att dokumenten är förfalskade? Visa dom äkta dokumenten då.
Om du påstår det har du naturligtvis de äkta dokumenten så ro fram med dessa då.
Nä det kan du ju inte. Eller hur?
Visst är det så att du försöker finta oss?
Luras lite. Skojigt.

Herregud, du och blicka är verkligen tränade av Chrippa.

Ja jag har något att tillägga. Du ses bara bara som en av de som försöker få Chrippa att verka helt efterbliven och du lyckas bra. Det ska du ha. Bra jobbat.
När intelligensen sviktar tar personangreppen vid.

För att du hävdar att du har läst att åtalsunderlåtelsen tagits upp, beviset för det är att det inte finns dokument som styrker det.

Varför har du fantiserat ihop att jag har nåt alls att göra med Chrippa, eller att jag är känslomässigt påverkad eller att jag påverkar honom alls? Nu får du väl ta och ge dig? Ta dig samman, du lever i en fantasivärld, det är obehagligt.

Vem ljuger, Jocke eller du? Är det verkligen en åtalsunderlåtelse? Jocke har redan erkänt att det inte fanns tillräckliga bevis för att bevisa att ett brott var begånget eller att Chrippa ens var inblandad.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-17 kl. 03:35.
Citera
2025-05-17, 03:45
Medlem
Citat:
Menar du att 2 från socialen varav 1 var en väktare bevittnade när Chrippa begick stämpling för grov misshandel?
Stämpling till grov misshandel och hot är 2 olika brott, och det är stämpling för grov misshandel som Jocke och Anjo begärt överprövning. Och vill att det återupptas.

Och varför skriver du
men nu överklagas beslutet om åtalsunderlåtelse, för att offren fått leva med vetskapen om att chrippa försöker betala en brusha att slå sönder armarna på dom, samt misshandla dom precis så grovt det går men utan dödlig utgång.
När det inte var pga åtalsunderlåtelse som utredningen blev nedlagd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in