2025-05-17, 02:19
Avstängd
dansquelcass avatar
Det våras för bögarna på det Arvfurstens palatset borde sättas upp på kungliga dramatiska teatern. Det skulle ge klirr i kassan
Citera
2025-05-17, 02:29
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reedtower
Det finns mao tre olika teorier om dödsorsak.1 Ryssland 2 USA eller något allierat land 3 självmord. Det känns som 30% på varje. Förhoppningsvis så begraver SÄPO inte all utredning så man kan härleda vart det lutar.
Snarare 0,5 %, 0,5 % och 99 %. Att han skulle mördats av någon främmande makt på så kort varsel är extremt osannolikt. Dessutom, vad skulle vara motivet? Spioner är en förbrukningsvara. Ryssland, Kina, Iran, etc skiter i om någon av deras spioner åker fast, förutom att man förlorar en liten investering. Låt oss säga att han berättade allt han visste, vem från Iran/Ryssland/Kina (sannolikt någon av dessa tre) som rekryterade honom, osv. So what? Vad ska Sverige göra? Spionage är en del av verkligheten i underrättelse- och säkerhetsvärlden. Vore total idioti att riskera en internationell incident bara för att en tillgång åkt fast.
Citera
2025-05-17, 02:33
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Politikerna i västeuropa har blivit paranoida och ser ryska spioner i varje buske. Ett kännetecken av en totalitär stat.
Du skulle nog bli förvånad över hur mycket underrättelseverksamhet Ryssland bedriver mot Sverige, bland annat genom spionage.
Citera
2025-05-17, 02:36
Medlem
Jag blir så jäkla trött av att läsa alla hjärndöda inlägg bögmaffia eller inte. Tänk om han hade varit heterosexuell swinger som gillade att titta på när han kvinnliga partner blev påsatt av en annan man, alternativet att hans kvinnliga partner gillade att titta på när han satte på en annan kvinna. Det är ta mig f-n mycket mera suspekt i allmänhetens ögon i dagens Sverige än att leva i en samkönad relation. Det är något annat som gör att han väljer? att går bort. Om nu UD har över 2000 anställda så lär det ju finnas en och annan kvinna som poserar halvnaken på Tinder och kanske skickar ännu mer naket i en privat chat.

Det är något annat som ler bakom.
Citera
2025-05-17, 02:36
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du skulle nog bli förvånad över hur mycket underrättelseverksamhet Ryssland bedriver mot Sverige, bland annat genom spionage.

Sverige är inte särskilt strategiskt eller geopolitiskt intressant, men visst förekommer det. Det förekommer även många false flags i väst för att piska upp stämningen mot Ryssland.
Citera
2025-05-17, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolglider
Jag blir så jäkla trött av att läsa alla hjärndöda inlägg bögmaffia eller inte. Tänk om han hade varit heterosexuell swinger som gillade att titta på när han kvinnliga partner blev påsatt av en annan man, alternativet att hans kvinnliga partner gillade att titta på när han satte på en annan kvinna. Det är ta mig f-n mycket mera suspekt i allmänhetens ögon i dagens Sverige än att leva i en samkönad relation. Det är något annat som gör att han väljer? att går bort. Om nu UD har över 2000 anställda så lär det ju finnas en och annan kvinna som poserar halvnaken på Tinder och kanske skickar ännu mer naket i en privat chat.

Ponera att han hade sexuella kontakter som inte på något sätt ville komma ut offentligt med att han/hon levde ut sina lustar på ett visst sätt.

Det är väl i stort sett inget problem i Sverige eller västvärlden men världen är nog lite större än så. Arbetar man på UD kan det bli extra känsligt. Du hänvisar till exemplet med en UD-kvinna som skulle posera halvnaken och skicka bilder privat. Jo, jag tackar jag! Det skulle nog smaka för vilken underrättelsetjånst som helst bortanför västvärlden att få tag på sådana bilder.

Som gjort för utpressning de lux.

Världen är faktiskt något större än Stockholm.
Citera
2025-05-17, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Om han skickat dicpics på en kollega så är hans rykte och karriär förstörd. Han var ingen tonåring

Kolla in serien DIPS på svt från 2019... om man kollar upp om den så bygger den på verkliga intervjuver med UD-anställda.
Citera
2025-05-17, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Du tänker att personnumrets fyra sista börjar med en 9:a? Det stämmer inte till 100%. Jag är svensk, svenskfödd i stockholm, med europeisk mor som vid tiden var utländska medborgare. Ingen av oss hade någon annan ort än stockholm att göra med. Barn till dem kunde även få den siffran i personnummer vilket även jag fick.

Den här mannen var född tidigt 70-tal och på den tiden fungerade personnumren väl för att avläsa var personen var född. Sedan kom massinvandringen och ställde krav på att allt och alla skulle blandas ihop i en salig röra så att det inte gick att utläsa var man var född.. Jag tror att brytgränsen gick ungefär 1997. Före dess var 91 och uppåt reserverade för invandrare vill jag minnas.

Nåja, jag vet nu att han var född i Boden.
Citera
2025-05-17, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolglider

De flesta bögar är dock i praktiken gränslösa swingers (hetero-swingers har oftast inte sex med helt okända människor i parker, på offentliga toaletter och dylikt heller) snarare än "gifta par" som "lever i en samkönad relation". Det finns såna, men de är absolut inte normen. Det är en myt skapad och spridd av media för att få folk att tro att bögar är som vanliga människor, som bara råkar vara sexuellt attraherade av det egna könet. Detta är en total myt och det kan många bögar själva bekräfta.
Citera
2025-05-17, 04:04
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Det är troligen USA eller Ukraina, dvs välvilligt inställt land.
Bilderna snappades upp av signalspaning under hans Ukraina tid.

Absolut. Hade främmande makten varit Ryssland så hade media troligen skrivit om det direkt, men nu när det gissningsvis är frågan om Ukraina så skyddas landet som "främmande makt".

För den rika eliten så finns ofattbart mycket skattepengar att tvätta (genom ukrainakriget som svepskäl) för att sanningen skall få komma ut. Sanningen om ukrainakriget är bara något som skulle motverka själva syftet med att upprätthålla kriget.
Citera
2025-05-17, 04:06
Medlem
DonaldBidens avatar
Räckte uppenbarligen inte att statuera exempel med Salwan Momika.
Skadar man rikets säkerhet måste man dö, svårare än så är det inte!
Citera
2025-05-17, 04:47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Sverige är inte särskilt strategiskt eller geopolitiskt intressant, men visst förekommer det. Det förekommer även många false flags i väst för att piska upp stämningen mot Ryssland.
Uppskattningsvis hälften av diplomaterna på ryska ambassader sysslar med spioneri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in