2025-05-17, 01:40
Medlem
Min kompis blev av med sina barn på grund av en oros anmälan och nu har de blivit placerade i olika hem och HVB. Han har alltid varit lugn liksom hans familj men tyvärr gick inte barnet till skolan och så. Jag HATAR Sossarna och samhället i övrigt ska ni veta. Men här är tråden att diskutera för eller nackdelen med sosse-samhället, och så mycket skatt vi betalar för att de ibland kan ta våra barn ifrån oss.
Citera
2025-05-17, 01:44
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Min kompis blev av med sina barn på grund av en oros anmälan och nu har de blivit placerade i olika hem och HVB. Han har alltid varit lugn liksom hans familj men tyvärr gick inte barnet till skolan och så. Jag HATAR Sossarna och samhället i övrigt ska ni veta. Men här är tråden att diskutera för eller nackdelen med sosse-samhället, och så mycket skatt vi betalar för att de ibland kan ta våra barn ifrån oss.

Vadå "tyvärr gick inte barnet till skolan och så"?

Det är precis exakt det som en förälder har att säkerställa. Att livet rullar på normalt, att logistiken fungerar. Varför är du förvånad?
Citera
2025-05-17, 01:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Låter som att din kompis har andra problem som du undanhåller för oss i tråden.
Citera
2025-05-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Vadå "tyvärr gick inte barnet till skolan och så"?

Det är precis exakt det som en förälder har att säkerställa. Att livet rullar på normalt, att logistiken fungerar. Varför är du förvånad?
Det var just det som barnet vägrade din idiot.
Citera
2025-05-17, 01:48
Medlem
Helt rätt att dom tog ungarna, sköter man inte sig som förälder ska man heller inte ha ansvar över barn. Sen vet jag inte om du har koll med vi har en högerledd regering och inte sossar.
Citat:
Citera
2025-05-17, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter som att din kompis har andra problem som du undanhåller för oss i tråden.
Tyvärr var detta tillräckligt för att ta ifrån barnen från sina föräldrar. Sossarna vill igentligen bestämma allt och allas öden.
Citera
2025-05-17, 01:54
Medlem
PatriaNostras avatar
Citat:
Det var just det som barnet vägrade din idiot.

Jag förstår inte riktigt varför du kallar mig idiot, det får stå för dig.

Min poäng var att en ansvarsfull förälder ser till att dess barn går till skolan. Punkt.

Om barnet inte går till skolan är det alltså uselt föräldraskap, därav det ingripande från myndigheter som har skett.

Sorgligt? Definitivt.
Korrekt? Definitivt.
Citera
2025-05-17, 01:58
Medlem
Vi fattar ingenting och det gör du som tror att socialen bara tar barn utan någon motivering? Jag känner inte familjen så kan inte hata dom, och ja jag vill bestämma över familjer där barn far illa. Om din kompis är hälften så korkad som du ska hans familj inte ha ansvar över barn.
Citat:
Du är vänster bliven tyvärr och förstår ingenting, nu är det så att ni hatar familjen och vill bestämma över den, ni är idioter och förstår inte det tyvärr.
Citera
2025-05-17, 01:58
Avslutad
Citat:
Du är vänster bliven tyvärr och förstår ingenting, nu är det så att ni hatar familjen och vill bestämma över den, ni är idioter och förstår inte det tyvärr.

Ok, men vad jag vet så blir inte alla familjer med skolvägrande barn ("hemmasittare") av med vårdnaden
Citera
2025-05-17, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Jag förstår inte riktigt varför du kallar mig idiot, det får stå för dig.

Min poäng var att en ansvarsfull förälder ser till att dess barn går till skolan. Punkt.

Om barnet inte går till skolan är det alltså uselt föräldraskap, därav det ingripande från myndigheter som har skett.

Sorgligt? Definitivt.
Korrekt? Definitivt.
För mycket skatt och för mycket makt tyvärr här i Sverige. Att barnet inte går till skolan är ingen anledning för att idiot sosse Sverige kidnappar dit barn tycker jag?
Citera
2025-05-17, 02:03
Medlem
Sossarna tar barn från sina föräldrar utan anledning och sätter dom på olika HVB hem eller så. Vänster Sverige!
Senast redigerad av Truefighter 2025-05-17 kl. 02:10.
Citera
2025-05-17, 02:13
Medlem
Var ungarna muslimer eller utlänska?

Man har ju hört masssa skräckhistorier från muslimska utlänningar att staten snor deras barn när dom kommer till Sverige.

Finns säkert en god anledning till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in