• 1
  • 2
2025-05-16, 19:46
Medlem
BlurryFace69s avatar
Vet inte om jag är rätt nu här men jag har problem med en som ringer massa på nattetid o skickar massor av SMS .
Detta är när han dricker.
Kan man ha ett nummer blockerat mellan säg 22:00-08:00 eller måste man blockera helt.

Han är jättesnäll o vänlig dagtid o vardagar men trots jag påpekat detta slutar han inte…

Nån lösning?
Citera
2025-05-16, 19:53
Medlem
Sereenas avatar
Lite osäker på detaljerna, men kan du inte välja olika ring/sms signaler för olika lägen (typ natt/dnd osv) och sätta honom
på ljudlös nattetid?
Citera
2025-05-16, 19:54
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vet inte om jag är rätt nu här men jag har problem med en som ringer massa på nattetid o skickar massor av SMS .
Kan man ha ett nummer blockerat mellan säg 22:00-08:00 eller måste man blockera helt.

Han är jättesnäll o vänlig dagtid o vardagar men trots jag påpekat detta slutar han inte…

Nån lösning?

Har du iPhone så använd fokus funktionen och ställ in ”tysta notifikationer från…” och lägg till hans kontakt där.
Du kan tidsbestämma detta med.
Citera
2025-05-16, 19:57
Medlem
Provokatörs avatar
Android "Calls blacklist pro".

/P
Citera
2025-05-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Nån lösning?
Truecaller har en hel del grymma funktioner, en del gratis. Gynna svenska företag! https://www.truecaller.com/sv-se

https://play.google.com/store/apps/d...t-popup--sv-se
Citera
2025-05-16, 20:26
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Finns inget mer att diskutera, antingen respekterar fitthjonet vad du säger eller så kan han dra åt helvete. Ödsla inte tid på människor som inte respekterar dig. Skär bort dem som cancer.
Ja, idioten som inte kan låta bli att ringa på fyllan måste få sig ett wake up call. Du lär inte vara den förste som blockar idiotfittan TS.
Citera
2025-05-16, 20:28
Moderator
vhes avatar
Programvara: övriga operativsystem --> Telefoni, surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2025-05-16, 20:37
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
ställ in ”tysta notifikationer från…” och lägg till
Ett annat tips är tvärtom (så har jag), dvs tysta allt efter ett visst klockslag utom vissa kontakter.
Citera
2025-05-16, 20:48
Medlem
Enkelt med funktionen "Stör ej" på android, går att ställa in tider, vem som får "störa" och vem som inte får, mm, mm.
https://support.google.com/android/answer/9069335?hl=sv
Citera
2025-05-16, 21:40
Medlem
Tycker att det är konstigt att det inte finns någon bra funktion i mobilen för det. De som jobbar natt vill exempelvis att en telefonsvarare säger att "Mynicname ligger och sover, han är anträffbar klockan 14.00. Är det viktigt så tryck #1 så svarar han, tryck #2 om du vill lämna ett meddelande."
Citera
2025-05-17, 00:08
Medlem
Blocka helt, undra vem som har mest problem..
Citera
2025-05-17, 07:13
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ett annat tips är tvärtom (så har jag), dvs tysta allt efter ett visst klockslag utom vissa kontakter.

Så gör jag - fungerar fint.

TS. Om personen ringer/SMSar hela nätterna - så gör du comeback vid 07:00 och framåt när personen vill sova. Ring så in i helvete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in