2025-05-16, 19:48
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Var även Bergström homofil eller allätare?
Det verkar som han levde med en japansk kille.
Citera
2025-05-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Det var en välgärning. Livsfarligt för Sverige att ha en säkerhetsrådgivare som inte svarar ärligt under vettingen. Vad finns det mer som han inte berättat? Han har ju haft många höga tjänster tidigare och måste ha hållit inne med känsliga saker då också

Enligt "källor på UD" så är det "nästan ingen" som skulle kunna bli diplomat om det krävdes att man inte har skickat kukbilder på bögsexappen Grindr. Med andra ord så är nästan alla i dessa kretsar bögar och i många fall är de sannolikt även pedofiler. Hur ska såna människor ärligt kunna berätta "allt" i en intervju under en säkerhetsprövning? Tror du att Ulf Kristersson själv skulle kunna berätta "allt"? Det tror inte jag.
Citera
2025-05-16, 19:49
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Erdogan ringde och sade att ni får nacka en diplomat, så släpper vi denne?
Och det är det nog inte många med IQ större än skonumret som tror på.
Citera
2025-05-16, 19:54
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag pratar här om Kristersons skenäktenskap med en prästinna (som köpt hus tillsammans en annan man, kallad "vän").

Här är jag benägen att hålla med dig! Det känns verkligen som ett skenäktenskap!
Ingen frisk man vill nog knulla denna prästinna. Deras barn är ju dessutom köpta
Citera
2025-05-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Enligt "källor på UD" så är det "nästan ingen" som skulle kunna bli diplomat om det krävdes att man inte har skickat kukbilder på bögsexappen Grindr. Med andra ord så är nästan alla i dessa kretsar bögar och i många fall är de sannolikt även pedofiler. Hur ska såna människor ärligt kunna berätta "allt" i en intervju under en säkerhetsprövning? Tror du att Ulf Kristersson själv skulle kunna berätta "allt"? Det tror inte jag.
Du fattar inget. Problemet är inte att det finns bögbilder eller dicpics. Problemet är att han inte berättat att det finns känsliga bilder på honom på nätet. Det är precis sånt man försöker få fram under vetting. Är personen känslig för utpressning.
Varför drar du in Kristersson. Politiker är folkvalda och behöver inte göra några vetting-intervjuer.
Citera
2025-05-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Tragiskt att hela det här fiaskot tog den här vändningen. Till syvende och sist är det dock bra att hela den här pinsamma historien ägde rum. Det här med moralism, nakenbilder, heder och internet har länge varit en gråzon. Som Hanif Bali sa i aktuellt: varför kan SÄPO inte bara utgå från att alla har nakenbilder så slipper man hela den här cirkusen. Bildernas värde som utpressningsmedel gäller ju bara om bildernas existens kan få negativa konsekvenser för den berörde säkerhetsrisken. Om utgångspunkten är att nakenbilder på en dejtingapp inte har något skandalvärde så måste ju det innebära en oerhörd lättnad för alla inblandade i säkerhetsprövningar. Detta var ett samtal vi hade behövt ha för flera år sedan men nu blev det som det blev och på en makronivå är det en positiv utveckling.

Att man skickar kukbilder till folk är dock inte alls "normalt". Att vara en bög som hänger på bögsexappar och som "cruisar" i parker, äter bajs på offentliga toaletter och dylikt (vilket flera olika politiker i Europa blev avslöjade med i närtid) är inte heller "normalt". Det är sjukt och groteskt och en majoritet av befolkningen i alla länder anser fortfarande att såna människor är sjuka, äckliga, inte bör inneha några maktpositioner och åtminstone borde sitta inspärrade på dårhus.
Citera
Medlem
Jag är 100% säker på att jag hört ett inslag eller dokumentär om denne man på Sveriges radio om hans liv som ambassadör i Nordkorea. Jag hittar det nu ingenstans, är det någon annan som känner igen detta?

Det måste ha varit ca 2019-2021.
Citera
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Hur ”vet” du det, var han en homokompis?

Advokaten Anton Strand medgav i intervjuer att gripandet mot diplomaten Bergström var oproportionerligt, vilket ledde till att han mådde illa och kort därefter begick självmord.
Citera
2025-05-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Var det Palme som gjorde om UD till ett bögeri?
Citera
2025-05-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Du fattar inget. Problemet är inte att det finns bögbilder eller dicpics. Problemet är att han inte berättat att det finns känsliga bilder på honom på nätet. Det är precis sånt man försöker få fram under vetting. Är personen känslig för utpressning.
Varför drar du in Kristersson. Politiker är folkvalda och behöver inte göra några vetting-intervjuer.

Varför vill du skydda Ulf?
Citera
2025-05-16, 20:00
Medlem
Antipats avatar
JB didn't kill himself.
Citera
2025-05-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Var det Palme som gjorde om UD till ett bögeri?

Nej, såna här kretsar har ofta kryllat av bögar och pervon av olika slag sedan innan Olof Palme föddes. Efter andra världskriget har ju allt dock spårat ur totalt i Västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in