Citat:
Ursprungligen postat av
haremrum
Vad är det för toppdiplomat som spionerat på Thybergs kuk för rysslands räkning? Kan det vara Jan Eliasson som är i farten igen?
Usch, detta är allvarligt men jag råkade skratta högt åt att toppdiplomaten skulle spionerat på T:s kuk.
Jag gissar att det är den döde som skickat bilderna till UD och pressen och att man tog det säkra före det osäkra och tog till med spionage för att kunna beslagta saker och ting snabbt. Att skicka bilderna till några utvalda grupper, särskilt om syftet var ”gott” (det var tydligen så allvarligt med bilderna att T fick sparken), är inte skäl att gripas så omedelbart. Han släpptes uppenbarligen direkt så några ordentliga bevis för spionieri kan inte funnits. Hade några alls funnits hade man sett till att hålla kvar honom. Sveriges högsta höns slängde båda under bussen.
Ulf är ansvarig för alltför mycket nu. Han har gjort så många allvarliga fel under lång tid och allt förtroende för honom borde vara borta för alla, inklusive moderater. Skulle inte ens förvåna mig om det inte var självmord utan att han blev tagen av daga av en juridisk person och att utredningen mörkas och läggs ner. Det verkar helt kört med Sverige nu.