2025-05-16, 16:03
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag vet inget om fallet mer än vad gemene man har läst om det och man behöver inte vara ett geni för att komma på att han borde ha suttit kvar i häktet, vilket är en säker plats, tills åklagarens utredning var klar.
Men det finns rekvisit som måste uppfyllas för att få häkta någon. Där ingår inte psykisk hälsa. Och det är tingsrätten som beslutar om någon ska häktas.
Citera
2025-05-16, 16:04
Medlem
Staten har gjort en Mats löfving igen.
Fast utan presskonferens denna gång.
https://x.com/gvagl/status/1923329866327294048
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Vad är det för toppdiplomat som spionerat på Thybergs kuk för rysslands räkning? Kan det vara Jan Eliasson som är i farten igen?

Usch, detta är allvarligt men jag råkade skratta högt åt att toppdiplomaten skulle spionerat på T:s kuk.

Jag gissar att det är den döde som skickat bilderna till UD och pressen och att man tog det säkra före det osäkra och tog till med spionage för att kunna beslagta saker och ting snabbt. Att skicka bilderna till några utvalda grupper, särskilt om syftet var ”gott” (det var tydligen så allvarligt med bilderna att T fick sparken), är inte skäl att gripas så omedelbart. Han släpptes uppenbarligen direkt så några ordentliga bevis för spionieri kan inte funnits. Hade några alls funnits hade man sett till att hålla kvar honom. Sveriges högsta höns slängde båda under bussen.

Ulf är ansvarig för alltför mycket nu. Han har gjort så många allvarliga fel under lång tid och allt förtroende för honom borde vara borta för alla, inklusive moderater. Skulle inte ens förvåna mig om det inte var självmord utan att han blev tagen av daga av en juridisk person och att utredningen mörkas och läggs ner. Det verkar helt kört med Sverige nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Att de slår ihjäl den som försvårar för en jobbarkompis.

Jamen det gäller väl CIA också o sådana fall
Citera
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Exakt vad står det i KGBs handbok? Och hur är det PsyOps?

Jag har tyvärr förlagt min kopia, nånstans runt sidan 132. Det är till för att påvisa det ryska narrativet om att Sverige är woke och går israels ärenden. Detta kommer sedan undergräva vår kärlek till fosterlandet och ge ryska soldater en känsla av att det är rätt att bekämpa oss. Många länder som ryssland sammarbetar med är negativt inställda till gay. Ta bara arabländerna som saab säljer flygplan till.
Citera
2025-05-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Vad snackar du för skit? Du påstår att han var en landsförrädare? Varifrån har du fått det? Vet du mer än SÄPO då kanske? Man är inte skyldig till ett brott förrän man är dömd i en domstol. Och även där går det snett ibland.
Man är skyldig om man vet om det själv, vilket verkar varit så i detta fall. Därav självmord.
Citera
2025-05-16, 16:08
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Usch, detta är allvarligt men jag råkade skratta högt åt att toppdiplomaten skulle spionerat på T:s kuk.

Jag gissar att det är den döde som skickat bilderna till UD och pressen och att man tog det säkra före det osäkra och tog till med spionage för att kunna beslagta saker och ting snabbt. Att skicka bilderna till några utvalda grupper, särskilt om syftet var ”gott” (det var tydligen så allvarligt med bilderna att T fick sparken), är inte skäl att gripas så omedelbart. Han släpptes uppenbarligen direkt så några ordentliga bevis för spionieri kan inte funnits. Hade några alls funnits hade man sett till att hålla kvar honom. Sveriges högsta höns slängde båda under bussen.

Ulf är ansvarig för alltför mycket nu. Han har gjort så många allvarliga fel under lång tid och allt förtroende för honom borde vara borta för alla, inklusive moderater. Skulle inte ens förvåna mig om det inte var självmord utan att han blev tagen av daga av en juridisk person och att utredningen mörkas och läggs ner. Det verkar helt kört med Sverige nu.

Han kanske stod naken med en felaktig prideflagga runt kuken. Den varianten som bara har vit, blå och röd som färger.
Citera
2025-05-16, 16:08
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Men det finns rekvisit som måste uppfyllas för att få häkta någon. Där ingår inte psykisk hälsa. Och det är tingsrätten som beslutar om någon ska häktas.

Så länge åk begär att en person ska häktas på sannolika skäl kommer tingsrätten alltid att gå på samma linje.
Citera
2025-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Helt fel, detta skriker Mossad/CIA över hela skiten. Det är jävligt bekvämt att göra sig av med "spionen", och rentvå den svenska (globalist-pedofil)regeringens konstanta missar med att mörda honom.

Nu kan vi aldrig veta vad som egentligen hänt, och allt kommer att sopas under mattan.

Man kan indirekt skylla på Ryssen, och svensken som är så naiv och dum, går på allt och fortsätter att sova.

Ajuste, mello går väl på tv:n snart?
Hej du ryssrobot. Detta mönster liknar ryssarnas tidigare frekventa mördande i Väst, inte Mossads. Kan du vänligen ge en källa till att Mossad skulle mörda lika många personer och försöka få det att likna självmord? Tror inte du kan det!

Ryssarnas specialitet har upprepat sig än en gång. Men som sagt, det positiva är att svenskarna nu förhoppningsvis tänker sig för innan man går ryssarnas ärenden. Har man väl gett sig in i leken och tagit emot en massa rubel så får man välja mellan att för alltid vara fast i ryssarnas garn eller hoppa av med de konsekvenser vi ofta ser, dvs "s.k. självmord.
Citera
2025-05-16, 16:10
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Vad snackar du för skit? Du påstår att han var en landsförrädare? Varifrån har du fått det? Vet du mer än SÄPO då kanske? Man är inte skyldig till ett brott förrän man är dömd i en domstol. Och även där går det snett ibland.

Givetvis tar man sig själv av daga om man är helt oskyldig, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Man är skyldig om man vet om det själv, vilket verkar varit så i detta fall. Därav självmord.

Du har naturligtvis inte en blekaste aning om vad det var som drev den här personen att begå självmord. Det begriper du väl själv?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Jag vet inget om fallet mer än vad gemene man har läst om det och man behöver inte vara ett geni för att komma på att han borde ha suttit kvar i häktet, vilket är en säker plats, tills åklagarens utredning var klar.

Visst borde han suttit i häktet tills utredningen var klar. Det är även tydligt att han blev mördad för att om man är död golar man inte. Hela sveriges politiska och säkerhetssystem har blivit som en gängkriminell cirkus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in