2025-05-16, 15:00
Medlem
umadbroskis avatar
Ska bli kul att se hur dom tänkte ”kräva tillbaka pengarna”.

Tror dom kommer skicka ut ”krav” så kommer vissa bli rädda och självmant skicka tillbaka pengar.
Citera
2025-05-16, 15:04
Medlem
tror du att dom kommer kunna ta det vidare till fogden eller så?
Citera
2025-05-16, 15:05
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski

Tror dom kommer skicka ut ”krav” så kommer vissa bli rädda och självmant skicka tillbaka pengar.
Har du hört något mer från dom?

Edit såg ditt inlägg på förra sidan.
Citera
2025-05-16, 15:07
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Nytt sms från ATG nu 😂

” Hej,

Ditt konto hos ATG är fortsatt spärrat och under utredning. Vi kommer att kräva tillbaka det belopp som felaktigt nyttjats av dig. Vi återkommer med mer information inom den närmaste veckan.

Hälsningar ATG

18+ stodlinjen.se”

Må ATG brinna i helvete dom ska inte få en spänn.
Citera
2025-05-16, 15:08
Medlem
umadbroskis avatar
Stängde av mig nu på Spelpaus.se. Tror rent juridiskt att dom inte får smsa/maila mig nu hahahaha. Ska göra det svårt för dom.
Citera
2025-05-16, 15:09
Medlem
Jag fick samma, dock så har jag inte tagit ut några pengar, hann bara spinna 5 ggr innan sidan stängdes ner. Tror du att dom kommer försöka ta betalt för spinsen som jag gjort utan saldo? eller vad är det som dom ska återta? Har dock 160kr saldo på ATG från händelsen kanske dom pengarna dom menar? iofs så är det bara typ 1000kr då i värsta fall men undrar
Citera
2025-05-16, 15:16
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwwww22
Jag fick samma, dock så har jag inte tagit ut några pengar, hann bara spinna 5 ggr innan sidan stängdes ner. Tror du att dom kommer försöka ta betalt för spinsen som jag gjort utan saldo? eller vad är det som dom ska återta? Har dock 160kr saldo på ATG från händelsen kanske dom pengarna dom menar? iofs så är det bara typ 1000kr då i värsta fall men undrar

Nejdå, tror du kan vara superlugn. Lite lite värre för oss som tog ut pengar. Men ja, spännande case att få vara inblandad i.
Citera
2025-05-16, 15:19
Medlem
Citat:
Nejdå, tror du kan vara superlugn. Lite lite värre för oss som tog ut pengar. Men ja, spännande case att få vara inblandad i.
Okej, för känns ju helt orimligt att dom skulle kunna ta betalt för alla spins när det var deras system det var fel på samt att det är olagligt att spela på kredit, folk skulle ju bli skyldiga hur mycket som helst ifall det är deras agenda
Citera
2025-05-16, 15:20
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwwww22
Okej, för känns ju helt orimligt att dom skulle kunna ta betalt för alla spins när det var deras system det var fel på samt att det är olagligt att spela på kredit, folk skulle ju bli skyldiga hur mycket som helst ifall det är deras agenda

Precis. Om så är fallet är jag nog skyldig 200k 😂
Citera
2025-05-16, 15:22
Medlem
umadbroskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sutoketamin
tror du att dom kommer kunna ta det vidare till fogden eller så?

Ja, men då måste dom först ta det rättsligt. En jäkla process både tidsmässigt och kostnadskrävande. När dom väl vunnit laga kraft så måste dom sen få ut samtligas namn, adress osv. Sen måste allt skickas ut.

Ja du fattar, ett jäkla meck för några tiotal miljoner när dom omsätter över 1 miljard per kvartal.
Citera
2025-05-16, 15:28
Medlem
Citat:

Skickar ju kravbrev!
→ Gå till Kronofogden
→ Stämma i tingsrätt
Citera
2025-05-16, 15:28
Medlem
Gentss avatar
Nu skickar ATG ut SMS till kunder och kommer att kräva in sina pengar. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto