2025-05-16, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag tänkte på anmälan som Ciara gjorde precis innan rättegången. Är inte det man kallar för en taktisk anmälan?

Jag står inte på någons sida, men anmälan var väldigt läglig..

Hon gjorde den inte precis innan rättegången. Hon gjorde den i början av mars

Den blev dock inte känd förrän rättssammanträdets första dag den 29 april där C s advokat berättar om polisanmälan i sin sakframställan
Citera
2025-05-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag tänkte på anmälan som Ciara gjorde precis innan rättegången. Är inte det man kallar för en taktisk anmälan?

Jag står inte på någons sida, men anmälan var väldigt läglig..

Den var inte läglig. Det hände i början av mars och anmälan kom in i början av mars. Hon kunde ju inte direkt anmält det i januari när det inte hänt än.
Citera
2025-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Du låter extremt bitter. Det är väl inte din personliga angelägenhet hur de fördelat pengarna? Varför retar det dig så mycket? Det är ju inte dina pengar och således inte din sak att oroa dig över.
Retar mig så mycket? Bitter?
Jag har bara konstaterat att sankta Ciara levde på hans pengar fast hon hade egna.
Och menar du att dina kommentarer skulle vara annorlunda än mina, eftersom det du väljer att kommentera är din personliga angelägenhet?
Citera
2025-05-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
En potentiell ny barnflicka kommer självklart vara professionell. Värre med den nuvarande som stigit över alla gränser för vad som är okej i relationen till barnen man arbetar med

Nu har jag skrivit det tillräckligt många gånger och du borde ha tagit in det: en enig tingsrätt har kommit fram till att detta som sker nu är till barnens bästa. Hovrätten såg ingen anledning att betvivla detta

Du får sluta med dina konstiga resonemang om att dom borde fått gå på skolavslutning. Deras pappa borde aldrig börjat knarka och borde inte varit otrogen mot sin fru. Det hade varit att ha barnens bästa i åtanke från start

Menar du att Ciara och Måns valt en olämplig barnflicka som rest med dem och varit så mycket med dem att hon tom tror sig vara den viktigaste i deras liv. Vad säger det? Hur vet du att en bra barnflicka kommer efterträda henne?
Citera
2025-05-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Retar mig så mycket? Bitter?
Jag har bara konstaterat att sankta Ciara levde på hans pengar fast hon hade egna.
Och menar du att dina kommentarer skulle vara annorlunda än mina, eftersom det du väljer att kommentera är din personliga angelägenhet?

Det spelar ingen roll vems pengar som används när man är gift. Det var ett upplägg de uppenbarligen var nöjda med. C har dessutom ett barn till att försörja som M inte är ekonomiskt ansvarig för samtidigt som hon tjänade mindre än honom.
Citera
2025-05-16, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Menar du att Ciara och Måns valt en olämplig barnflicka som rest med dem och varit så mycket med dem att hon tom tror sig vara den viktigaste i deras liv. Vad säger det? Hur vet du att en bra barnflicka kommer efterträda henne?

Dina frågor är väldigt konstiga. Det finns för inte någonting som säger att det kommer att finnas en ny barnflicka.

Barnflickan de haft hittills har vittnat i rättsprocessen och du kan lyssna på hennes förhör för att höra om hur hon pratar om sig själv. Jag tror att M utnyttjar att hon är väldigt lojal mot honom och att hon utvecklat en störd bild av hur världen och hennes relationer inom familjen bör se ut
Citera
2025-05-16, 13:58
Medlem
Citat:
Nu lyssnar jag ordentligt på Boströms utfrågning av M igen och det blir pinsamt när han börjar käbbla emot, svävar ut i sina svar och alltid lyckas komma tillbaka till att C har fel.

Han har en kaxig och mästrande framtoning men lyckas inte svara med sammanhängande meningar på någonting

Boström frågar om artikeln i Expressen där han säger att de ska göra ett prövoår för att se om en permanent flytt är möjlig. Frågan är alltså om han han genom uttalandet hänvisar till ett trial year för relationen eller för flytten och han svarar :

”För det första så är ju det här en artikel tagen ur en, eh, så jag, vi, vet ju inte ens om jag har sagt dom orden exakt, men om vi ponerar att vi gör det så är det fortfarande så att vi har refererat till trial year som för vårt förhållande, ja, eh, vi har sagt att vi flyttar till Sverige men det är klart att jag hela tiden vetat att vi måste ha en löpande diskussion om, funkar detta, känns det bra, är det bra, så det är klart att det är ett prövoår på det viset också att man måste testa, eh, liksom, förhållandet och blir vårt förhållande, blll, blll, vad blir bättre, vad blir sämre”
Var kan man lyssna på detta?
Citera
2025-05-16, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow

Sök på Prime Crime och M s namn på YouTube
Citera
2025-05-16, 14:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Pojkarna får nu en ny barnflicka, vad vet du om henne, vad gör hon om kvällarna? De har slitits från allt de känner till. Ciaras långvariga vindrickande som nu ensam förälder om något händer. Hur vet vi utvecklingen på det? Jag menar att ingen av dem är felfri. Barnen borde varit i fokus och de borde följt dess utveckling och åtminstone fått gå skolan klart med vännerna oavsett skiljsmässan, hade varit fint för dem. Många kommer ihåg skolavslutningar. Detta drama gynnar ingen, obs de har en skådespelerska till mamma.
Det där sista ska man inte förringa! Hon kommer att upptäcka att ensamförälder är enormt slitigt! Behövs två nannys!
Citera
2025-05-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Låter väldans underligt att ha ett ex som gudfar. Vem kom på det?

Måste vara ett tecken på att de har en extremt dålig relation med varandra och inte kan samarbeta alls kring barnen 🙄
Citera
2025-05-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow

https://m.youtube.com/watch?v=A5rMOwe2x60

Rättegången diskuteras i MZ-tråden i Medier och journalistik också.

Överklagan till Högsta domstolen verkar f ö ha varit tomt prat i media igår.

Varför skulle det vara märkligt att ha ett ex som gudfar? Det beror alldeles på relationen.
Citera
2025-05-16, 14:12
Medlem
Citat:
Dina frågor är väldigt konstiga. Det finns för inte någonting som säger att det kommer att finnas en ny barnflicka.

Barnflickan de haft hittills har vittnat i rättsprocessen och du kan lyssna på hennes förhör för att höra om hur hon pratar om sig själv. Jag tror att M utnyttjar att hon är väldigt lojal mot honom och att hon utvecklat en störd bild av hur världen och hennes relationer inom familjen bör se ut

Men du menar att Ciara och Måns inte sett dessa tecken tidigare och hon har fått vara med barnen så här mycket?

Ingen av dem är lämplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in