2025-05-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vi vet inte vem den misstänkte XX är. PÖ är en diplomat som vittnade till kurdens fördel när han var åtalad för penningtvätt. Eftersom han har en koppling till kurden, skulle XX kunna vara PÖ. Artikeln där hans namn förekommer är länkad lite högre upp.
Är/var det inte *oachim *ergström, diplomat?
Citera
2025-05-16, 12:09
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Är/var det inte *oachim *ergström, diplomat?
Nej, det är ett annat fall. JB är den som är kopplad till Thyberg, och som i natt hittats död.

Kurden och en anställd vid UD (PÖ?) är misstänkta för brott i ett annat ärende, dvs helt frikopplat från Thyberg och Bergström.
Citera
2025-05-16, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nej, det är ett annat fall. JB är den som är kopplad till Thyberg, och som i natt hittats död.

Kurden och en anställd vid UD (PÖ?) är misstänkta för brott i ett annat ärende, dvs helt frikopplat från Thyberg och Bergström.
Trassligt med alla diplomater.
Citera
2025-05-16, 12:14
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Trassligt med alla diplomater.
Ja, många diplomater är det att hålla reda på. Själv tror jag inte att det är en slump att alla uppdagas samtidigt. Jag tror att det kan finnas kopplingar mellan dessa, även om man utåt säger att det inte är så. Kanske finns det en hemlig bögsexring eller liknande där de alla finns. Det vill man i så fall inte gå ut med i media.
Citera
2025-05-16, 12:35
Medlem
VAD HÄNDER?! Herregud!
Citera
2025-05-16, 12:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Diplomaten är död

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...s-for-spioneri

Dog han på sjukhuset?

Advokaten: ”Skräckfylld upplevelse”
Enligt Strand mår hans klient mycket dåligt och har anmält polisen för misshandel och tjänstefel. Han befinner sig, enligt Strand, på sjukhus och har skador på flera olika delar av kroppen samt ont i nacke och rygg. Strand har själv sett skadorna, som också ska ha dokumenterats i samband med anmälan.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-16 kl. 12:49.
Citera
2025-05-16, 12:54
Medlem
Hallå! Var var läkaren som skulle gjort en suicidriskbedömning och räddat JBs liv? Borde inte advokaten tillkallat läkare och läkaren borde utfört ett LPT tvångsvård… Vad är det för slappa läkare!
Citera
2025-05-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Tidigare centerpartistisk politiker, 😄.
Say no more.....

Du tänker att polisen kollat igenom diplomatens alla datorer och hittat ”barnförbjudet” material?
Citera
2025-05-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Lade till info om dödsfallet i rubriken. Chansade på att det skett dagens datum, men kan ju lika gärna ha skett innan midnatt.

/Mod

Ett förslag:
Jag anser mig vara väl insatt i samhällsfrågor men nu börjar jag tappa greppet litegrand om alla spioner hit och dit..
Går det göra en samlingstråd eller ett ämne enbart om spioner eller misstänkta spioner?
Såna som inte har samma intresse som mig bör det vara än förvirrande för....
Citera
2025-05-16, 13:10
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Hallå! Var var läkaren som skulle gjort en suicidriskbedömning och räddat JBs liv? Borde inte advokaten tillkallat läkare och läkaren borde utfört ett LPT tvångsvård… Vad är det för slappa läkare!

Det rör sig nog inte om något sådant utan om skador som uppstod vid gripandet.
Citera
2025-05-16, 13:15
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Han blev alltså ihjälslagen av regimen. I Belarus kanske, men Sverige…
Citera
2025-05-16, 13:16
Medlem
Bogandoffs avatar
Misstänkt gripen för spioneri, släpps. Dan efter dör han.
Solklart att han blev knäppt av den han spionerat för. Undra om vi kommer få en klassisk; "Självmord med två skott i bakhuvudet" historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in