2025-05-16, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Så Ciara har låtit Måns bekosta det mesta - från att fylla kylskåpet med mat, till flygresor och en privatskola han inte ens anser är nödvändig eller bra?
Medans Ciara inte bidragit nämnvärt samtidigt som hon drar in summor som chockar M.
Fast jag antar att det är ett helt normalt beteende som på något sätt faktiskt är Måns fel, eller hur?

Om du ska lyfta detta kan du ju lyfta vad som framgår i hennes förhör, att hon bekostat omfattande renoveringar, barnens kläder, etc och att hon är den av de två som verkligen velat få till ett gemensamt konto för familjens utgifter.

Att M är chockad över hennes inkomster framstår som en ren fabel.

Sen har M självklart tjänat mycket mer än henne per år, det är helt uppenbart och då är det inte orimligt att han är den som bekostar mer av dom gemensamma utgifterna

Ingenstans framgår det att C ska ha försökt dölja sina inkomster för M
Citera
2025-05-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Om du ska lyfta detta kan du ju lyfta vad som framgår i hennes förhör, att hon bekostat omfattande renoveringar, barnens kläder, etc och att hon är den av de två som verkligen velat få till ett gemensamt konto för familjens utgifter.

Att M är chockad över hennes inkomster framstår som en ren fabel.

Sen har M självklart tjänat mycket mer än henne per år, det är helt uppenbart och då är det inte orimligt att han är den som bekostar mer av dom gemensamma utgifterna

Ingenstans framgår det att C ska ha försökt dölja sina inkomster för M
Jag är faktiskt ganska säker på att de renoveringar hon bekostat gällde hennes ensamägda "upperfixer". Då återstår bara barnens kläder och - just det - det ville hon få till ett gemensamt konto för.

Vad skulle vara orsaken tror du till att han "låtsas" vara chockad?

Han har självklart tjänat mer bland annat för att han jobbat mer. Något som nu Ciara får skörda fruktera av.
Citera
2025-05-16, 12:24
Medlem
Logopeden och Måns-Petter i all ära men Nanny Lauren vinner nog pris för bästa underhållning!
Citera
2025-05-16, 12:26
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Låter väldans underligt att ha ett ex som gudfar. Vem kom på det?
Det tyder på att de har en god fungerande relation och har hanterat sin skilsmässa som vuxna.
Måns därimot har betett sig väldigt illa, och det finns säkert en risk att något av barnen utvecklar en emotionell störning och antisocialt beteende med misstro mot vuxna och auktoriteter.
Kan bli tufft i tonåren.
Citera
2025-05-16, 12:31
Avslutad
Citat:
Jag är faktiskt ganska säker på att de renoveringar hon bekostat gällde hennes ensamägda "upperfixer". Då återstår bara barnens kläder och - just det - det ville hon få till ett gemensamt konto för.

Han har självklart tjänat mer bland annat för att han jobbat mer. Något som nu Ciara får skörda fruktera av.

Självklart förstår du att hon inte bara avser ett gemensamt konto för barnens kläder utan för generella utgifter som familjen har. Nämner bland annat saker till skolan, skoluniformer. Hon säger dessutom att renoveringarna specifikt är för ”the house in the UK”

Jag tror han låtsas vara chockad för att hon ska framstå som oärlig och att hon utnyttjat honom. Det är dock osannolikt att två personer som dels är gifta men också fyllt i dokument gällande migration och folkbokföring inte pratat om vad man tjänar i det ena landet vs det andra

Det är inte ett problem att C får skörda frukterna av M s arbete. Så funkar ekonomisk delning vid skilsmässa.
Senast redigerad av katperlom 2025-05-16 kl. 12:46.
Citera
2025-05-16, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Logopeden och Måns-Petter i all ära men Nanny Lauren vinner nog pris för bästa underhållning!

Har lyft det tidigare i tråden men hennes vittnesmål är ett haveri

Hon är helt perspektivlös kring hur det framstår att hon framställer sig själv som barnens viktigaste vuxna, framstår som gränslös och så går hon till attack mot C i sitt vittnesmål om hur länge hon vistats i Sverige.

Hennes trovärdighet är noll
Citera
2025-05-16, 12:40
Medlem
Den yngsta pojken går inte i skolan.

Dessutom har man tre terminer i England varav en precis börjat. Kanske viktigt att hänga med från start?

Barnen pappa hade i den bästa av världar valt att ta itu med sitt missbruk för länge sedan. Då hade de troligen inte hamnat i denna sits.
Och du hade sluppit slå knutar på dig själv för att hitta på de mest märkliga ursäkter.

Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Nej det gör hon inte.

Pojkarna hade behövt bilden av tex en skolavslutning som farföräldrarna kommer och tittar på. Den lilla betydelsefulla bilden är viktigare än du tror för barnet. Även om föräldrarna stått på olika håll, det är det många som gör, så är den viktig för barnet som stolt får visa sina kompisar och vad de gjort, en avslutning på ett läsår där de arbetat massor och lärt sig skriva och läsa, uttrycka sig och utvecklas med kompisar, nya relationer. En pojke i den åldern har en självständighet som är viktig och som de måste få ha. De är en egen person som har rätt till kära barndomsminnen och än viktigare vid en skilsmässa. Där skall alla vuxna ta över oavsett hur jobbigt det är.
Citera
2025-05-16, 13:16
Avslutad
Nu lyssnar jag ordentligt på Boströms utfrågning av M igen och det blir pinsamt när han börjar käbbla emot, svävar ut i sina svar och alltid lyckas komma tillbaka till att C har fel.

Han har en kaxig och mästrande framtoning men lyckas inte svara med sammanhängande meningar på någonting

Boström frågar om artikeln i Expressen där han säger att de ska göra ett prövoår för att se om en permanent flytt är möjlig. Frågan är alltså om han han genom uttalandet hänvisar till ett trial year för relationen eller för flytten och han svarar :

”För det första så är ju det här en artikel tagen ur en, eh, så jag, vi, vet ju inte ens om jag har sagt dom orden exakt, men om vi ponerar att vi gör det så är det fortfarande så att vi har refererat till trial year som för vårt förhållande, ja, eh, vi har sagt att vi flyttar till Sverige men det är klart att jag hela tiden vetat att vi måste ha en löpande diskussion om, funkar detta, känns det bra, är det bra, så det är klart att det är ett prövoår på det viset också att man måste testa, eh, liksom, förhållandet och blir vårt förhållande, blll, blll, vad blir bättre, vad blir sämre”
Senast redigerad av katperlom 2025-05-16 kl. 13:35.
Citera
2025-05-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det tyder på att de har en god fungerande relation och har hanterat sin skilsmässa som vuxna.
Måns därimot har betett sig väldigt illa, och det finns säkert en risk att något av barnen utvecklar en emotionell störning och antisocialt beteende med misstro mot vuxna och auktoriteter.
Kan bli tufft i tonåren.

Låter ändå underligt att ens ex är gudfar...
Citera
2025-05-16, 13:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

Du låter extremt bitter. Det är väl inte din personliga angelägenhet hur de fördelat pengarna? Varför retar det dig så mycket? Det är ju inte dina pengar och således inte din sak att oroa dig över.
Citera
2025-05-16, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Låter ändå underligt att ens ex är gudfar...

Ja det är väl inte ett upplägg många hade valt kanske, men dom verkar ändå ha umgåtts och haft en bra relation.
Citera
2025-05-16, 13:42
Avslutad
Jag tänkte på anmälan som Ciara gjorde precis innan rättegången. Är inte det man kallar för en taktisk anmälan?

Jag står inte på någons sida, men anmälan var väldigt läglig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in