2025-05-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ingen lögn. Det är ju för fan bara att lyssna på vad Ryssland säger.

Ryssland vill inte ha amerikanska militärbaser vid sin gräns. Det är ju det ett NATO-medlemskap innebär. Sverige har ju gett upp vår självständighet och släppt 17 militärbaser till USA. Exakt samma sak hade ju hänt i Ukraina.

Men det roliga är att Nato nu bygger ännu fler baser nära dassriket när man såg på nyheterna igår och allt är bunkerdvärgens fel.

Men ryZZpacket ska väl grina över det också.
Senast redigerad av pettersson72 2025-05-16 kl. 10:35.
Citera
2025-05-16, 10:34
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Men det roliga är att Nato nu bygger ännu fler baser nära dassriket när man såg på nyheterna igår och allt är bunkerdvärgens fel.

Och det kommer leda till krig med Ryssland och Sverige dras in och det tycker ni är roligt? Hur är det ställt i huvudet på er undrar man.
Citera
2025-05-16, 10:36
Medlem
Citat:
Och det kommer leda till krig med Ryssland och Sverige dras in och det tycker ni är roligt? Hur är det ställt i huvudet på er undrar man.

Ja lycka till för dassriket som inte ens kan vinna över Ukraina militärt och ska ta sig an hela Nato.

Bara flytta din Vatnik till dassriket om du är så rädd.

Dessutom ska ryzzpacket skita i vad andra länder bygger i sina länder de har ingen talan.
Senast redigerad av pettersson72 2025-05-16 kl. 10:38.
Citera
2025-05-16, 10:37
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vad Ryssland säger?
Här har en förklaring till vad Ryssland anser en förhandling är. Anser du det också så förstår jag att du inte går att resonera med.
https://x.com/rshereme/status/1902334888650449358

Citat:
Ryssland vill inte ha amerikanska militärbaser vid sin gräns. Det är ju det ett NATO-medlemskap innebär.
Det vet du att det inte betyder. Det enda Natomedlemsskapet betyder är att Ryssland inte kan föra in militärer i Ukraina.

Det finns redan "Natobaser" betydligt närmare Moskva. Fast jag är tämligen säker på att du inte har en susning om vad en Natobas är.

Citat:
Sverige har ju gett upp vår självständighet och släppt 17 militärbaser till USA. Exakt samma sak hade ju hänt i Ukraina.
Önskar inte du att USA lämnar Nato. Kommer det vara lika många amerikaner på svenska baser då?

Vad fan är en Natobas enligt dig? Nato är ett samarbete.
Citera
2025-05-16, 10:37
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Ryssland vill inte ha amerikanska militärbaser vid sin gräns. Det är ju det ett NATO-medlemskap innebär. Sverige har ju gett upp vår självständighet och släppt 17 militärbaser till USA. Exakt samma sak hade ju hänt i Ukraina.

Jo man kan ju lyssna på vad de säger och sedan inte acceptera deras vilja. Deras självbild är att de är en supermakt och har extraordinära rättigheter. De har otroligt svårt att förstå att ingen, förutom expat-rysshoror och deras simps, utanför ryssland är det minsta intresserade av den ryska världen.
Citera
2025-05-16, 10:38
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Så du menar att om Ryssland känner sig hotade så anfaller de?

Du är rolig du.
Citera
2025-05-16, 10:42
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Vad du är rädd för allt, har du läst Operation Garbo i unga år? Det är inte sovjetunionen direkt. Det är den rostiga, urvattnade, lumpna, efterblivna och stinkande efterföljaren.
Citera
2025-05-16, 10:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vad Ryssland säger?
Här har en förklaring till vad Ryssland anser en förhandling är. Anser du det också så förstår jag att du inte går att resonera med.
https://x.com/rshereme/status/1902334888650449358

Det vet du att det inte betyder. Det enda Natomedlemsskapet betyder är att Ryssland inte kan föra in militärer i Ukraina.

Det finns redan "Natobaser" betydligt närmare Moskva. Fast jag är tämligen säker på att du inte har en susning om vad en Natobas är.

Önskar inte du att USA lämnar Nato. Kommer det vara lika många amerikaner på svenska baser då?

Vad fan är en Natobas enligt dig? Nato är ett samarbete.

Du skickar en länk till Kaja Kallas som beskriver klassisk föhandlingstaktik?
Citera
2025-05-16, 10:45
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du skickar en länk till Kaja Kallas som beskriver klassisk föhandlingstaktik?
Exakt.

Jag tror hon har förhandlat med Ryssland mer än vad du gjort.

Eller är Kallas "en dum blondin" i dina ögon?

Det är inte "klassisk" förhandlingsteknik. Det är en rysk förhandlingsteknik. Går man in i en förhandling så får man också vara beredd att ge upp något. Det är inte svårt att fatta.

EDIT: Jag tillägger, om detta är en klassisk förhandlingsteknik så undrar jag hur någon sida kan komma överens om båda sidor går in och endast ställer krav?
Får inte Ukraina också då köra med "klassisk förhandlingsteknik"?
Senast redigerad av Conception 2025-05-16 kl. 10:51.
Citera
2025-05-16, 10:46
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Vilken tur att du har tillgång till sanningen direkt från Kyiv ..samma gäng som under Bakhmutoffensiven postade ”vi vinner”!!

Jag letar efter trovärdiga källor. Alternativt till msm från väst.
Vad har du för bra källor?
Citera
2025-05-16, 10:46
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Så du menar att om Ryssland känner sig hotade så anfaller de?

Du är rolig du.

Det som kommer att hända är att Ukraina förlorar och eftersom väst, läs EU, inte vill låta Ryssland få någonting så kommer man tillslut att gå in med egen trupp och då är kriget mot Ryssland igång.

Det är även lätt hänt att det inträffar en incident, ett missförstånd med skottväxling som eskalerar.

Jag läser era inlägg och tar mig för pannan över hur ni resonerar och hur förblindade ni är av känslor.
Citera
2025-05-16, 10:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Det som kommer att hända är att Ukraina förlorar och eftersom väst, läs EU, inte vill låta Ryssland få någonting så kommer man tillslut att gå in med egen trupp och då är kriget mot Ryssland igång.
Det där är endast dina egna tankar och ingenting som någonsin luftats.

Förresten så är det uteslutet att hela Ukraina tillfaller Ryssland. Varför skulle det?

Citat:
Det är även lätt hänt att det inträffar en incident, ett missförstånd med skottväxling som eskalerar.
Jag läser era inlägg och tar mig för pannan över hur ni resonerar och hur förblindade ni är av känslor.
Jag tar mig för pannan hur jävla missledd du är över hur farliga Ryssland är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in