2007-12-03, 13:44
Medlem
Hejsan, har fått nått knepigt problem med min dator, jag tar bort filer från den men kollar man på ledigt utrymme händer det inte något. har nog rensat ca 20 gb nu men står fortfarande att det bara är 4.77 gb ledigt utrymme. någon som vet vad detta kan vara?

Tack på förhand.
Citera
2007-12-03, 13:54
Medlem
Andvaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lag0
Hejsan, har fått nått knepigt problem med min dator, jag tar bort filer från den men kollar man på ledigt utrymme händer det inte något. har nog rensat ca 20 gb nu men står fortfarande att det bara är 4.77 gb ledigt utrymme. någon som vet vad detta kan vara?

Tack på förhand.

Om du väntar ett tag, eller startar om datorn så ska du nog se att det börja hända grejer.
Ibland kan det ta tid innan man börjar märka resultat.
Citera
2007-12-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andvari
Om du väntar ett tag, eller startar om datorn så ska du nog se att det börja hända grejer.
Ibland kan det ta tid innan man börjar märka resultat.

har redan prövat starta om den, men de ändrar sig inte, de är en hårddisk på 500 gb som jag delat upp på 3 olika, och det är bara en av partitioner som håller på såhär..=/
Citera
2007-12-03, 13:58
Medlem
Sambos avatar
prova med diskfragmentering?
Citera
2007-12-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambo
prova med diskfragmentering?

körde precis de, fick 16 mb extra=/
Citera
2007-12-03, 14:19
Medlem
installerade om windows igår, o de är efter de som det blivit såhär. skulle de kunna räcka med att installera om den igen?
Citera
2007-12-03, 14:27
Medlem
Sambos avatar
kör du med norton? Kolla isf så att den inte sparat filerna.
Citera
2007-12-03, 14:58
Medlem
sp00ks avatar
Du har inte glömt att tömma papperskorgen?

Många säkerhetspaket, som tex Norton, har extra funktioner för att skydda data från ofrivillig borttagning. Det blir då som en extra papperskorg som man måste tömma manuellt för att frigöra utrymmet från hårddisken. Kanske är nåt sånt?
Citera
2007-12-05, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp00k
Du har inte glömt att tömma papperskorgen?

Många säkerhetspaket, som tex Norton, har extra funktioner för att skydda data från ofrivillig borttagning. Det blir då som en extra papperskorg som man måste tömma manuellt för att frigöra utrymmet från hårddisken. Kanske är nåt sånt?

hehe nee de har jag allt gjort, använder norton och det är juh som standard kopplat till papperskorgen, men har kopplat bort de då jag tycker att de är onödigt jobbigt. men har försäkerhets skull kollat så att inte norton har sparat några filer och också tömt papperskorgen.
Citera
2007-12-05, 18:58
Medlem
X_surfers avatar
har aldrig varit med om det tidigare, prova med o kör chkdsk enhet: /R
prova också o se om det berör flera diskar (och partitioner)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in