Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-16, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
Nej, det skulle jag inte göra.

Eller rättare sagt: jag hade kanske bekämpat inkräktare jag såg i min omedelbara närhet efter bästa förmåga, men jag hade aldrig dragit på mig uniform. Oavsett om det var Sveriges, EU's, NATO's, Ryssland eller Kinas flagga på uniformen hade jag vägrat dra på mig den.
2025-05-16, 07:33
Citat:

Man blir väl så illa tvungen.

Inte för att jag gillar er speciellt bra men ni är en del av mitt liv.
2025-05-16, 07:37
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Emotionellt dravel? Hahaha

Om alternativet står mellan att dö för sitt land och dess frihet eller att leva under ständig förtryck i alla dess former och bli rövknullad av ryska fängelsevakter där jag sitter på livstid för att jag uttalat hat mot Putin, om jag nu ska fortsätta på scenariot i tidigare inlägg om att det ligger närmast till hands att Ryssland invaderar oss.

Sverige är långt ifrån problemfritt. Men med det sagt så är det värt att försvara och för den som är berest och har vart över alla kontinenter och olika länder så inser man ganska snabbt att Sverige trots allt är ganska bra. Och jag är optimistisk för att det kommer bli bättre framöver när vi först och främst utvisar kriminella invandrare så att Sverige blir ett tryggare land. Vi är skyldiga tidigare generationer som byggt upp detta land att försvara det, både militärt och politiskt. Jag gjorde lumpen på K4 i Arvidsjaur när jag var 19-20 år som gav mig enormt mycket kunskap och erfarenheter. Vid den tiden satt väl du med din ostbågenedkladdade t-shirt och med spermafläckar på dina mjukisbyxor och spelade dator hela dagarna och levde på skattebetalare i form av aktivitetsstöd.

Minns du när man tyckte att Sverige var bra efter att ha jämfört med de bästa länderna?
2025-05-16, 07:39
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Vad är svergie?

Något land i en sagobok?
2025-05-16, 07:40
Medlem
Duvlorts avatar
Exilryss ställer en fråga, andra exilryssar svarar. Deportera!
2025-05-16, 07:44
Medlem
Självklart!! Tyvärr är 80 % av befolkningen mellan 16 och 70 mindre olämpliga som soldat än jag. Har många andra talanger, främst administrativt, sammanställa och analysera olika uppgifter, men jag också amputera ben och annat som kan vara till nytta. Kanske t.o.m. skulle kunna nästa mig in bland ryssarna.
2025-05-16, 07:46
Medlem
Ganonitos avatar
Nej, aldrig.
2025-05-16, 07:47
Näe, det får dom som vill göra istället.

Lika som man gör samhället en tjänst att inte göra tjänstgöring om det inte finns driv eller lust då det är bättre att lägga ner pengar, tid och resurserna på motiverade och välvilliga slavar.
2025-05-16, 07:47
Medlem
profanity101s avatar
Om situationen uppkommer så kommer det aldrig bli fråga om någon "egen" vilja att kämpa för Sverige. Som i Ukraina där rekryterare typ kidnappar folk på deras väg till jobbet eller affären för att sedan skickas att dö på fronten. Kollade på ett videoklipp när rekryterare drar ut män från bilar för att låta dem "kämpa för landet " och de överraskade soldaterna var inte jätteglada över att ha getts privilegiet.
2025-05-16, 07:50
Citat:
Ursprungligen postat av profanity101
Om situationen uppkommer så kommer det aldrig bli fråga om någon "egen" vilja att kämpa för Sverige. Som i Ukraina där rekryterare typ kidnappar folk på deras väg till jobbet eller affären för att sedan skickas att dö på fronten. Kollade på ett videoklipp när rekryterare drar ut män från bilar för att låta dem "kämpa för landet " och de överraskade soldaterna var inte jätteglada över att ha getts privilegiet.

Exakt, Reddit blomstrar av sådanna klipp.
Har man lite framförhållning sitter man då i Thailand och dricker Singha medans de andra där hemma blir utslitna ur bilarna och inkastade till döden.
2025-05-16, 07:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanity101
Om situationen uppkommer så kommer det aldrig bli fråga om någon "egen" vilja att kämpa för Sverige. Som i Ukraina där rekryterare typ kidnappar folk på deras väg till jobbet eller affären för att sedan skickas att dö på fronten.
Detta är varför man pyser innan det börjar lukta bränt. Man är bara dum i huvudet om man stannar och fortsätter gå till jobbet och betala räkningarna om fienden väller in över gränsen. När så sker kommer givetvis staten att stänga gränsen, eftersom nio av tio är dumma i huvudet och kommer att försöka lämna via allfarvägarna som i katastroffilmer där alla flyende fastnar i bilköerna ut ur stan och blir bortsopade av kometen/Godzilla i väggrenen.

Givetvis håller man ett fuktat pekfinger i luften och noterar vindriktningen. När det sedan är dags för Svensson att dö på någon leråker utanför Askersund sitter man själv i badbyxor på något varmt ställe och läser om saken i tidningen.
2025-05-16, 07:57
Medlem
Nej, vi har ingen ledare och hela landet är splittrat. Islamister kommer väl erövra varje storstad om Sverige skulle hamna i krig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in