2025-05-15, 22:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Ursäkta om jag var otydlig, det ingick inte i frågan att det skulle vara natt. Jag tänkte mer om du bara möter en man på en skogsstig mitt på dagen?

Mitt på dagen är det lugnt. Sålänge hans kroppsspråk är normalt och han bara går vidare.
Citera
2025-05-15, 23:06
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mitt på dagen är det lugnt. Sålänge hans kroppsspråk är normalt och han bara går vidare.

Ja men det var det jag tänkte. Tack för svar.

Själv skulle jag bli rejält ställd om jag mötte en stor björn mitt i skogen. Så jag verkar vara räddare för björn än du är för en man i skogen.
Citera
2025-05-15, 23:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Ja men det var det jag tänkte. Tack för svar.

Själv skulle jag bli rejält ställd om jag mötte en stor björn mitt i skogen. Så jag verkar vara räddare för björn än du är för en man i skogen.

Jag skulle också bli ställd om en björn kom rakt emot mig i skogen, men det finns sätt att undvika att bli attackerad. Även om den skulle attackera finns det sätt att förbättra sina överlevnadschanser. Tyckte denna var bra, tipsen kommer i slutet av videon:

https://youtu.be/H1P8SqBWHJA?si=m7Qt_s-hObv8pVC7

Här är lite tips om hur man överlever om en isbjörn attackerar:

https://youtube.com/shorts/b9GUQC5d7E0?si=ZeWY7kIEJLWDsWQ5
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-15 kl. 23:56.
Citera
2025-05-16, 01:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är en hypotetisk fråga...... Fortfarande

Vet du hur man testar en hypotes? Med empiriska observationer och test.
Citera
2025-05-16, 02:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
och öppnar man buren för björnen så är det 100% chans att den björnen springer i motsatt riktning för att aldrig mer synas, eftersom björnar har 0 och absolut intet intresse av människor.

Öppnar man buren för mannen däremot, så är det nästan 100% chans att han söker sig till första bästa människa i närheten, och är han dessutom sur över att ha blivit inlåst i en bur så well....

Så ja du! gissa! vilken bur det faktiskt är smartast att öppna på distans.

Tuff bakom tangentbordet och skärmen. I dare you to try... Du lurar ingen.
Citera
2025-05-16, 02:20
Medlem
KalleAnkaPartiet77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Tuff bakom tangentbordet och skärmen. I dare you to try... Du lurar ingen.

Björnens grundläggande känsla är rädsla = flykt.
Björnen är bara aggressiv om något särskilt triggar dess aggressivitet.

Men en man är aggressiv i grunden. Och pervers.

Dessutom är björnar vackra. Män är fula.

Björnar kan vara svåra att bli kompis med i skogen, men vargar däremot, kvinnor är ibland kompisar med vargar.

https://www.youtube.com/watch?v=NgCCi3OUoXs
A wolf made this woman part of her pack

Så om du vill ha bevis så är i alla fall vargar ett bevis.
Kvinnor möter hellre vargar i skogen än en man.

Män är äckel. Och det säger jag som man.
Citera
2025-05-16, 06:13
Medlem
Kvinnor är egentligen skapade för att gilla kontakt med män och när de förvägras det på ett bra sätt så mår de sämre.

Gifta kvinnor mår lite bättre mentalt .men inte sagt att de kan må ännu bättre.

https://www.brookings.edu/articles/single-mothers-experience-high-rates-of-psychological-distress-the-safety-net-can-help/

Män måste alltså få kvinnor och speciellt en kvinna att välja dem ,framför vad som helst t.ex en björn-

1. Skapa trygghet .om kvinnor känner sig trygga med män kommer de välja män. Om du är sambo kan du fråga din partner om hon känner sig trygg. Känner du dig trygg med mig ? Tills hon börjar känna sig trygg.

2. Män måste också veta ,vad tycker sambon är en vinst om han vet det ,så kan han leverera så hon vill vara tillsammans med honom mer.

3. Sedan bör hon ha känslan att samhörigheten ökar. Det finns två vägar ,antagligen gillar ni varandra mer eller mindre. Om hon gillar dig och män mer kommer hon välja dig framför mycket annat t.ex en björn.

Nu finns det två sorters män de som hatar kvinnor och de som gillar kvinnor. Tar inte männen hand om de män som hatar kvinnor ,så kommer kvinnor ha svårt att välja män ,ju färre män som hatar kvinnor desto bättre. Man måste också ha brottsofferperspektivet att de män som begår brott är de som är ansvariga och ska ha alla nackdelar(tills de blir bättre).

Om det finns få män eller inga som hatar kvinnor ,känner sig kvinnor tryggare ,och kan välja att gilla män mer och mer.
Citera
2025-05-16, 13:34
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vet du hur man testar en hypotes? Med empiriska observationer och test.

Ja du Putinlover, fortfarande är män mycket mycket mycket farligare för kvinnor än björnar. Många många många många fler kvinnor blir skadade och attackerade av män än av björnar. Män är också mycket mycket mycket farligare för män än vad björnar är.
Citera
2025-05-17, 03:27
Medlem
Att den här situationen med att kvinnor tycker björnen är bättre än män beror mycket på att män är dåliga på PR.

Här är några förslag på hur mäns PR-situation skulle kunna förbättras.

1. Gör män medvetna om att de har dålig PR .allt färre kvinnor vill köpa iden om att män är bra. Trenden är att kvinnor tycker män är allt mer värdelösa ,vilket visar sig i att det blir allt fler Incels och allt färre relationer. Kvinnorna blir allt mindre intresserade av män. Nu pratar vi statistik ,enskilda män kan tycka kvinnor är intresserade ,men kvinnor blir allt mindre intresserade av män statistiskt. Alltså medveten om problemet.

2. Jobba för att förbättra mäns PR-situation. Ett fåtal män gör det på gruppnivå ,möjligtvis de försöker förbättra sin egen situation. Ska fler kvinnor föredra män framför björnen så måste de jobba hårdare. Var jobbar man på detta jo inom politik och media mest . män måste alltså engagera sig politiskt och var med i PR-branchen ,även rekrytera kvinnor som försöker höja mäns PR.värde.

3. Politiskt ,så kan man inte ha så mycket kriminella män som springer fria och sänker mäns PR även inte ha så mycket män som hatar kvinnor framförallt inte ha invandring av män som hatar kvinnor. Alltså för att få ett uppehällstillstånd i Sverige bör man vara helt fri från kvinnohat. Gäller även kvinnor eftersom också kvinnor som hatar kvinnor är dålig PR för män.

4. Media borde vara bättre på att porträttera män mer positivt ,de behöver alltså inte i övermått framställa män som dåliga ,till slut inga kvinnor köper produkten män.

5. Skolan kunde ändra på texter och inlärning som får flickor redan i unga år ogilla män.

6. Politiker som väljs måste vara positiva till att mäns PR-situation förbättras.

Det borde också noga mätas , politiker borde vara intresserade av detta och se när deras åtgärder ger resultat. De skulle kunna mäta hur mycket kvinnor föredrar män framför annat. Det är viktigt eftersom föredrar inte kvinnor ha relationer med män blir det färre barn gjorda.
Citera
2025-05-17, 03:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja du Putinlover, fortfarande är män mycket mycket mycket farligare för kvinnor än björnar. Många många många många fler kvinnor blir skadade och attackerade av män än av björnar. Män är också mycket mycket mycket farligare för män än vad björnar är.

Hur många kvinnor är ute i naturen och exponerar sig för björnar? Din statistiska analysförmåga suger hästballe.
Citera
2025-05-17, 13:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Hur många kvinnor är ute i naturen och exponerar sig för björnar? Din statistiska analysförmåga suger hästballe.

Det är en hypotetisk fråga.

Jag förstår att män som du är fullständigt desperata efter att alltid förlöjliga och förminska kvinnor vad än det handlar om.
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-17 kl. 13:43.
Citera
2025-05-17, 13:25
Medlem
Reductio ad absurdum:

Trådskaparen slog fast att vi har färre björnattacker mot kvinnor än attacker ifrån män. Trådskaparen drog därefter slutsatsen utifrån detta att det är mindre farligt att möta en björn än en man för kvinnor.

Vi har även fler attacker mot små barn av vuxna kvinnor i Sverige än av vuxna tigrar.

Innebär detta att det är säkrare för små barn att möta vuxna tigrar än vuxna kvinnor ? Lol..

Alla som läser detta inser nog att trådskaparens logiska kapacitet är oerhört begränsad.

Skapligt sorgligt att så dumma människor har så starka åsikter.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-17 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in