2025-05-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Trump sätter iof fingret på något centralt hör… inget verkligt genombrott kommer ske i kriget förrän han och Putin möts. Det säger en hel del – inte bara om hans egen roll, utan om hela Ukrainas position…

För vad betyder det i praktiken? Att Ukrainas framtid inte avgörs i Kiev, utan i Washington men också Bryssel. Zelenskyj är i det här läget mindre statsledare och mer mellanhand – en marionett i ett större maktspel där trådarna löper genom Pentagon, Vita Huset och diverse tankesmedjor.

Det förklarar också varför det är så mycket PR och såååå lite substans. För Ukraina har egentligen ingen reell förhandlingsmakt här – bara ett manus, regisserat av väst typ..

Grattis "kamrat"!
Allt enligt manus.
Ukraina som Ryssland invaderat och terrorbombar har ingen talan. Det är USA och Tsar Putin som bestämmer med den starkes rätt som rättesnöre.
Jo jo.
Lycka till!
Du kommer att bli förvånad.
Citera
2025-05-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Herregud vad pinsamt det blev för Zelensky. Åkte ner, åt baklava och sen åka hem 😅

Hur då pinsamt? När Zelenskyj svarade ja på Putins så kallade initiativ att mötas så stod det klart för alla utom möjligen Trump att någon Putin kommer inte dyka upp.

Zelenskyj har trollat Putin.
Citera
2025-05-15, 21:53
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Trump sätter iof fingret på något centralt hör… inget verkligt genombrott kommer ske i kriget förrän han och Putin möts. Det säger en hel del – inte bara om hans egen roll, utan om hela Ukrainas position…

För vad betyder det i praktiken? Att Ukrainas framtid inte avgörs i Kiev, utan i Washington men också Bryssel. Zelenskyj är i det här läget mindre statsledare och mer mellanhand – en marionett i ett större maktspel där trådarna löper genom Pentagon, Vita Huset och diverse tankesmedjor.

Det förklarar också varför det är så mycket PR och såååå lite substans. För Ukraina har egentligen ingen reell förhandlingsmakt här – bara ett manus, regisserat av väst typ..

Men det går väl inte?
Ingen president kan förhandla under rådande krig?
Det var väl det Trumps högra hand framhöll, Marco Rubio.
30 dagars vapenvila och man kan prata.
Eller hur tänkte du nu?
Citera
2025-05-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Putin: Vi är redo att förhandla om fred den 15 maj i Instanbul.

NATO: Vi kommer!

NATO: Vi får se om Putin vågar dyka upp!

NATO: Putin kommer inte våga möta Zelensky!

NATO: ÖÖÖÖÖJJJJ vart fan är Putin?!?!? Han sa han skulle komma jueee

NATO: Nej vi är inte alls desperata efter nåd från Putin!

Hela världen skrattar och hånar de desperata "ledarna" i väst som springer efter minsta chansen att få möta Putin och gå ned på knä.

Vad röks det för svampar hos dig?
Zelenskyj och en handfull europeiska ledare har trollat Putin och förhoppningsvis visat den orangea tölpen hur landet ligger.
Citera
2025-05-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ryska delegationen är ju där. Zelensky är några mil bort men vägrar delta för att Putin inte sitter vid bordet personligen. Då är det inte Ryssland som duckar förhandling idag iallafall det är Ukraina som kräver drama före diplomati…
President Zelensky hade ingen president från Ryssland att möta, då där inte fanns någon sådan på plats. Hur skulle det kunna galla tillbaka på Zelensky?
Citera
2025-05-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
President Zelensky hade ingen president från Ryssland att möta, då där inte fanns någon sådan på plats. Hur skulle det kunna galla tillbaka på Zelensky?

Jag har redan skrivit om det i tidigare inlägg.
Citera
2025-05-15, 22:11
Medlem
Citat:
Hur då pinsamt? När Zelenskyj svarade ja på Putins så kallade initiativ att mötas så stod det klart för alla utom möjligen Trump att någon Putin kommer inte dyka upp.

Japp! Utan tvekan.
Citera
2025-05-15, 22:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Marco Rubio försöker hålla masken vid utfrågning om fiaskot i Turkiet.

Clownerna Rubio, Waltz, Witkoff och Kellogg har ju oförhindrat hyllat ärkeclownen Trumps påhittade "framgångar" i påhittade "fredprocessen".

Fred i Ukraina på 24 timmar blev till fred i januari, sedan påsk, 100 dagar och 180 dagar.

Massmördaren KGB-Putin drar ner byxorna på trump team-clownerna och det enda ursvage ärkeclownen Trump gör i detta läget är att försvara ryske barbaren.

Sec. Marco Rubio Grilled By Reporters About Peace Talks Between Russia And Ukraine In Turkey

https://www.youtube.com/watch?v=XnNzBhM9j0A
Citera
2025-05-15, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Kom in i matchen.

Det gick från "Vi kommer sola på Krims stränder!"

Till;

"Inte en cm av Ukraina kommer ges upp!"

Till;

"Vart fan är Putin och vart fan signerar jag på fredsavtalet?"

Det blir så förvirrande när man försöker skapa ett narrativ baserat på saker som är tagna helt ur kontext.
Citera
2025-05-15, 22:17
Avstängd
1. Hur blir det nu med sanktionerna från Trump ang. rysk olja?
2. Kommer dom träda i kraft?
3. Får det Putin till förhandlingsbordet?
Citera
2025-05-15, 22:23
Medlem
Citat:

Det är inte så det går till. Om man skall underhandla om något som är så här stort så skickar man en delegation som skall underhandla. När underhandlingen har gått så långt att man skall underteckna - så kallas de "stora" in och får skiva under.

Jag förstår inte Zelenskys spel. Varför underhandlar han med Erdogan i Turkiet men inte på samma ställe som där underhandlingarna har bestämts att pågå.Men Zelensky är inte riktigt torr bakom öronen för han tror att det här är en teaterpjäs, med honom i huvudrollen. Fast numera tar Trump oftats över rollen... och vad skall Zelensky då göra... stackars mig, stackars stackars mig och Putin är feg för att han inte vågar träffa mig... stackars mig!
Citera
2025-05-15, 22:24
Medlem
Dumdrygs avatar
Varför tramsar Zelenskyj sönder fredsförhandlingarna?

Det var ju så tydligt idag att Zelenskyjs utspel var ett nytt propagandastunt.

Ryssland föreslog att återuppta förhandlingarna 15 maj i Istanbul där de avbröts i mars 2022.

Ryssland skickar en delegation av samma dignitet som förra gången. Varken Putin eller Zelenkyj närvarade personligen vid förhandlingarna 2022.

Men Zelenskyj gör genast utspel att Putin inte dyker upp och att den ryska delegationen bara är "rekvisita"och bla bla de vill inte ha fred osv. Jag kanske skickar några av mina delegater dit, men inte alla!

Varför sväljer media Zelenskyjs teater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in