Nej. Jag har provat i princip allting som ges ut till folk under 18 (mina smnproblem blev bttre runt tiden d jag fyllde 18) inkl. stilnoct, men ingenting fungerar. Ett tag gick jag p risperdal och smnhormon som fungerade helt ok.
S det funkar fr vissa. Jag har bara trevligare att ligga vaken. Jag blir lite mysig. Men somnar? Nepp.
Kul att dom (lkarna) har rtt, fr dom sa att det fungerar. Sen har jag inte testat mer n 2 rr, det r vl 2ml.
Smaken r dock som tandkrm, jkligt mycket bttre n Imovane (Zopiklon?) som smakar apa. Sen slutade Imovanen att funka (fr mig i alla fall). S det r nog inte ett alternativ heller.
Men fr att svara, maxdos fr mig var 2ml eller 2 rr. Om jag hade ftt g hgre vet jag inte, fr nr det inte funkade s gav vi (lkarn och jag) upp.
Tror inte man kan d av theralen. Minns att jag kkade typ 12 st tabletter per kvll, minns inte styrkan men det var min lkare som sa att jag skulle ta det. Och det var frsta och sista gngen jag tog det ocks.
Totalt vrdelst. Blev rtt trtt men hjlpte ingenting mot ngesten. Nsta dag kndes det som att man hade druckit 3 flaskor vodka kvllen innan. Bakfull som innihelvete trots att jag inte druckit en droppe. Mdde skit hela dagen, var trtt och orkesls.
Jag har fortfarande 2-3 ml utskrivet till kvllen fr att sova p. Jag brukar frvisso dra upp hela rret, nda upp i gummitutan, lngt ovanfr milliliter-strecket o rknar det hela som en milliliter...
Somnar oftast bra p det, men har Imovane/Zopiklon ocks om jag behver. Vaknar ganska tidigt p mornarna utan att vara trtt.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!