Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-15, 12:09
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Vi kommer behöva avvakta tror jag, tydligen kan man begära inhibition hur många gånger som helst och i alla ärenden

Sen kan man ju hoppas att M s advokater avråder honom från att överklaga till HD. För barnens skull

Kanske står M fast vid det han meddelade hovrätten i det första (2 sidor korta) överklagandet?

Citat:
För det fall även hovrätten efter prövning i ärendet i sak skulle komma fram till att barnen ska återföras till England kommer M inte motsätta sig detta och någon hämtning med Polismyndighetens försorg kommer inte behövas.

Eller finns det utrymme för andra tolkningar här? Hovrätten meddelar inte prövningstillstånd, så då kanske man skulle kunna hävda att en sakprövning får ske i HD, även om M inte framförde det till hovrätten.
Citera
2025-05-15, 12:16
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Eller finns det utrymme för andra tolkningar här? Hovrätten meddelar inte prövningstillstånd, så då kanske man skulle kunna hävda att en sakprövning får ske i HD, även om M inte framförde det till hovrätten.

Jag tror att han kommer driva det vidare just för att ärendet inte prövats i sak i hovrätten.

Tror tyvärr att vi kan vänta oss både begäran om inhibition och överklagande, om inte idag så i närtid
Citera
2025-05-15, 12:23
Medlem
Högsta domstolen är oerhört restriktiva att ta upp ärenden. Det ska vara tydliga sakfel i domen så det lär vara helt utsiktslöst.
Citera
2025-05-15, 12:37
Medlem
Citat:
Jag tror att han kommer driva det vidare just för att ärendet inte prövats i sak i hovrätten.

Tror tyvärr att vi kan vänta oss både begäran om inhibition och överklagande, om inte idag så i närtid

Läste den länken som lades upp.
Återigen använder Måns i överklagandet att Nannyn haft huvud ansvaret och inte ciara. Måns erkänner helt plötsligt i överklagandet att ciara haft en betydande inkomst i samband med att han säger att nannyn haft omsorgsansvaret. Haha altså han ger sig inte. Nu kallar han sitt missbruk för riskbeteende trots att han pissat positivt för socialtjänsten när han varit påtänd hemma. Måns är hemskt.
Måns bestrider också TRs utlåtande om Nannyns olagliga vistelse … haha han verkligen blandar in det i överklagandet. HELT ORELEVANT!!

Kan någon uppdatera om barnen och ciara lyckats få åka hem ännu?
Citera
2025-05-15, 12:41
Medlem
Citat:
Läckberg växer i mina ögon. Hoppas att hon eller någon i hennes närhet läser det här för det hon gör är civilkurage

Självklart ljuger hon inte som Lazydell bestämt påstår i sina hatiska inlägg.

Kan inte kopiera kommentarer från Instagram men under en kommentar skriver Läckberg att hon ”typ skulle välkomna en rättegång om förtal, har såååå mycket det kliar i mig att säga om han väljer den vägen”.

Hoppas M med PR team börjar fundera på vad fan de ställt till med

Bästa är att Läckberg har råd med det kalaset, och om Måns väljer att gå förtalsvägen då betyder det att ALLT som sägs blir offentligt, även ALL SKIT som kommer berättas om honom. Allt!!! Då är han körd
Citera
2025-05-15, 12:44
För närvarande har ingen begäran om inhibition kommit till HD

Detta kan ju dock komma att ändras
Citera
2025-05-15, 12:48
Medlem
Citat:
För närvarande har ingen begäran om inhibition kommit till HD

Detta kan ju dock komma att ändras

Hittade detta längst ned i dagboksbladet:

19 2025-05-15 Telefon med stationsbefälet hos Polisens
handräckningsenhet som bekräftar att beslutet, aktbilaga
10, har mottagits/AGPE
Citera
2025-05-15, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Hittade detta längst ned i dagboksbladet:

19 2025-05-15 Telefon med stationsbefälet hos Polisens
handräckningsenhet som bekräftar att beslutet, aktbilaga
10, har mottagits/AGPE

Det är standard i mål när en begäran om inhibition har behandlats. Polismyndigheten informeras både om när inhibition har begärts och när beslut har fattats i frågan.
Citera
2025-05-15, 13:00
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Ja, det verkar vara återkommande, att barnflickan - från M:s sida - beskrivs som en central person angående barnens hemvist.

Ur M:s överklagan av tingsrättens beslut i överflyttningsmålet:

Sicken tomte. LW har ju inte ens gått uppehållstillstånd än och dessutom skulle hon väl jobba som assistent åt Måns
Citera
2025-05-15, 13:02
Medlem
Citat:

I dagboksbladets sista punkter går att avläsa att det skickats en skrivelse med det slutgiltiga beslutet till utrikesdepartementet, samt att stationsbefälet på polisens handräckningsenhet bekräftat mottagandet av beslutet.

Jag misstänker att myndigheterna avser stoppa MZs försök att förhindra barnen från att återvända hem. Han kan eventuellt försöka greppa efter några fler halmstrån, men finner det osannolikt att HD skulle ta upp fallet.

Nu får vi hoppas att han inte förlorar förståndet och åsamkar barnen skada innan överräckandet.
Citera
2025-05-15, 13:11
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
I dagboksbladets sista punkter går att avläsa att det skickats en skrivelse med det slutgiltiga beslutet till utrikesdepartementet, samt att stationsbefälet på polisens handräckningsenhet bekräftat mottagandet av beslutet.

Det är standard. Skrev om det i inlägget kl 12.53.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Jag misstänker att myndigheterna avser stoppa MZs försök att förhindra barnen från att återvända hem.

Vad gäller överflyttningsmålet och polismyndigheten så är det C som har möjlighet att begära handräckning. Det är inte så att polismyndighetens handräckningsenhet agerar annars.
Citera
2025-05-15, 13:19
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Nej men det står att läsa överallt om innehållet i deras äktenskapsförord. Enligt det har Ciara köpt in sig i huset = alltså delägare.

Var är "överallt"? Kan du länka? Enligt tingsrättens dom äger MZ ensamt huset i Surrey. Jag litar mer på att domare kan tolka äktenskapsförord än vad någon skribent på Hänt extra kan.

19 juni 2024 registrerade f ö Skatteverket äktenskapsförordet i Sverige. MZ bör då ha insett att de inte skulle kunna fortsätta vara gifta några månader innan de påbörjade sitt provår i Sverige. C hade ett annat efternamn innan äktenskapet. Tog hon Janson för att det ser mer svenskt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in