Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonet11
Precis, psykopaten som i ditt exempel har också motiv till att döda. Alla som dödar har ett motiv. Vad jag menar är att man tar inte bara upp en pistol och dödar någon ungefär som man gör en smörgås. Det finns alltid ett motiv. Är man i en psykos och dödar någon inbillar jag mig att personen känner sig hotad, så det finns motiv även då.
Nej du, nu får du ta ansvar för var du skrev. Läs ditt inlägg igen. Jag vill inte citera inlägget här för jag tycker att det är rent skräp.
Du pratar om ”inga mord utan anledning” och beskriver sedan vad kvinnorna gjort, eller inte gjort, som om de skulle bära skuld i att MGM ”drevs” till att begå mord. DET VAR INTE OFFRENS FEL. MGM är djupt störd och/eller sjuk. Om du någonsin skulle drabbas av en störd/sjuk person så hoppas jag att varken du eller någon annan klandrar dig för hens missbruk och/eller våldshandlingar.
En psykopat kan förövrigt mörda vem som helst, helt random, där det enda motivet är ”release” genom I]att[/i] mörda. Vid psykos finns inga reella motiv alls.