2025-05-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Kan du berätta exakt hur buggen satt ?

Var det ett specifikt spel eller gällde det alla spel ?

Var det att man kunde spinna även om man hade 0kr på kontot?

spelet som de vann pengar på hette Blazing Cash i ATG appen. De behövde ej sätta in pengar för att spela. Gick att spela utan att sätta in pengar , så vann de pengar hela tiden. Vissa valde att stanna vid 10 000kr vinst , andra fortsatte upp mot 100 000.
Citera
2025-05-14, 15:02
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Om det är utbetalning via bankkonto tar ju överföringen 1-3 dagar. Dessa borde vara stoppade. De som valt banköverföring borde inte få in en krona på kontot då...

Via Swish är det "bara" upp till 20.000/dygn. Där får man ju dock in pengarna direkt och det är väl dessa som sen ska betala tillbaka pengarna.
Fel via trustly tar det en sekund så fort dom godkänt uttaget.
Citera
2025-05-14, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Tro inte på mig då .

Tänkte starta tråd vid 12 tiden men ville ej ”outa” att ATG buggade då polarna hade hunnit få ut en del deg. När Aftonbladet gick ut med det tänkte jag skitsamma isåfall. Ville mer kolla om de kommer klara sig rent juridiskt.

Då tänkte jag rätt...

Du startade tråden efter du läst Aftonbladet...

Innan kl 12 så var du på jobb och kunde alltså inte ta del av det smörgåsbord som dina polare kunde ta del av .

Men efter kl 12 har du gått om tid och startar trådar på fb och svarar på massa inlägg...

Tänk om du kunde vara lika alert innan kl 12 när dina polare pingade dig om gratis pengar
Citera
2025-05-14, 15:04
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
spelet som de vann pengar på hette Blazing Cash i ATG appen. De behövde ej sätta in pengar för att spela. Gick att spela utan att sätta in pengar , så vann de pengar hela tiden. Vissa valde att stanna vid 10 000kr vinst , andra fortsatte upp mot 100 000.

Låter som spelet trodde de var i demoläge istället för real money läget med tanke på hur lätt det verkar vara att vinna. Bara det är bedrägligt av bolagen att ha ett demoläge där de är lätt att vinna för att lura in folk att spela för riktiga pengar.

Hoppas dom gick mycket minus.
Citera
2025-05-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prippen99
Fattar dock inte anledningen med att dölja de? Tekniska fel kan uppstå överallt, är det inte bättre för dem att erkänna vilket gör att de kan kräva återbetalning av spelarna som utnyttjade det?

Ja jag tyckte också det var märkligt att blåneka saken. Antar att dom inte lyckades hitta orsaken till buggen så dom ville väl inte erkänna förens dom patchat buggen.

Kommer bli intressant framöver och se hur dom agerar, själv har min vän handlat bra över 15 tusen så vi får väl se om han blir återbetalningsskyldig eller inte.
Citera
2025-05-14, 15:06
Medlem
Citat:
Då tänkte jag rätt...

Innan kl 12 så var du på jobb och kunde alltså inte ta del av det smörgåsbord som dina polare kunde ta del av .

Men efter kl 12 har du gått om tid och startar trådar på fb och svarar på massa inlägg...

Tänk om du kunde vara lika alert innan kl 12 när dina polare pingade dig om gratis pengar

Hade bara vart idiotiskt av mig att outa det fram till lunch när nyheterna inte hade gått ut med det. Men nu när jag inte jobbar och aftonbladet redan gått ut med det spelar det ingen roll. Dock surt att jag missade det när jag hade jobb fram till lunch, men sånt som händer.
Citera
2025-05-14, 15:06
Medlem
Citat:

Jag förstår men vart fick dom tipset att det gick att spela utan pengar ?

För det märkliga i din berättelse är ju att dina polare skulle testa att spinna med vetskapen att dom inte har pengar !

Är du med på det jag försöker få fram ..?
Citera
2025-05-14, 15:07
Medlem
Citat:
Då tänkte jag rätt...

Flera av mina vänner har också tagit ut massa pengar. Så han snackar faktist inte skit. Atg gjorde bort sig idag.
Citera
2025-05-14, 15:07
Medlem
Citat:

För det märkliga i din berättelse är ju att dina polare skulle testa att spinna med vetskapen att dom inte har pengar !

En kompis fick ett samtal av sin kompis som är speltorsk att de var en bugg i Blazing Cash spelet. Den polarn spred det sedan vidare i vår gruppchatt.
Citera
2025-05-14, 15:08
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:

Som jag antydde på sida 1 så fantisera TS ihop scenariot med hans låtsas kompisar EFTER aftonhoran släppte sin artikel. Hans vänner har desssutom fått ut 100 k / var medan ATG hävdar inga pengar tagits ut.

Litar mer på ATG vid detta fallet faktiskt.
Citera
2025-05-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar2110
Flera av mina vänner har också tagit ut massa pengar. Så han snackar faktist inte skit. Atg gjorde bort sig idag.

Okej,

Hur kom dina polare på att det gick att spinna utan pengar?
Citera
2025-05-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar2110

Precis! Hade bara vart dumt att ”outea” det om nyheterna ej gått ut med det. Man vill ju inte avslöja något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in