2025-05-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inte så mkt folk väl?

”Arenan är väldigt tom, och det påverkar förstås atmosfären – det finns knappt någon alls. Individuella jubelrop från fans och rop från spelare kan höras hela vägen till övre däck”
enligt Expressen.

Bortsett från Sverige matcher... där tror jag att man har ett prisproblem ändå. "Tre Kronor och Finland kostar de billigaste biljetterna i skrivande stund 1305 kronor. Till Finlands veckomatch mot Slovenien är de billigaste nere på 215 kronor.".

Om en familj ska gå på VM så väljer man Sverige och det kostar totalt runt 4000 då väljer man nog bort övriga matcher även om de skulle gå på under tusenlappen för familjen..

Jag tycker inte att det är dyrt faktiskt. VM i Sverige går ungefär var tionde/tolfte år. Har man så dålig ekonomi får man väl spara.

Jag tror faktiskt problemet ligger i att det är kvinnorna som styr och ställer. Deras prio är inte hockey-VM.
Citera
2025-05-12, 17:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inte så mkt folk väl?

”Arenan är väldigt tom, och det påverkar förstås atmosfären – det finns knappt någon alls. Individuella jubelrop från fans och rop från spelare kan höras hela vägen till övre däck”
enligt Expressen.

Bortsett från Sverige matcher... där tror jag att man har ett prisproblem ändå. "Tre Kronor och Finland kostar de billigaste biljetterna i skrivande stund 1305 kronor. Till Finlands veckomatch mot Slovenien är de billigaste nere på 215 kronor.".

Om en familj ska gå på VM så väljer man Sverige och det kostar totalt runt 4000 då väljer man nog bort övriga matcher även om de skulle gå på under tusenlappen för familjen..

Tror man att man skall sälja ut Frankrike-Finland så är man väldigt optimistisk. Finland har varit 7;a och 8:a i de senaste VM. De får prestera bättre om finländerna skall komma till VM. Det var hyggligt med folk igår. Bra match.

Expressen är ett gäng clowner som bara vill hitta en massa fel.
Citera
2025-05-12, 17:47
Avstängd
[quote=AcademicDream|91869875]
Jag tycker inte att det är dyrt faktiskt. VM i Sverige går ungefär var tionde/tolfte år. Har man så dålig ekonomi får man väl spara.

Jag tror faktiskt problemet ligger i att det är kvinnorna som styr och ställer. Deras prio är inte hockey-VM.
[/QUOTE

Tror man att man skall sälja ut 64 matcher då är man okunnig. Vem går på en fotbollsmatch i den 22:a bästa ligan i Europa..om man kan se flera ishockeyspelare i världsklass? Det handlar om prioriteringar.

Jag har inte sett en fotbollsmatch i Allsvenskan på flera år. Det handlar om prioriteringar. Jag har inte tid att kolla på all idrott. Då väljer man den bästa idrotten med kvalite.
Citera
2025-05-12, 18:18
Medlem
Ett VM helt utan NHL-spelare tittar jag inte på. Björninen och Max Friberg skulle vara bästa spelarna typ. I så fall kan man lika gärna titta på Örebro - Pelicans.

Edit: @TenBagger69
Senast redigerad av AcademicDream 2025-05-12 kl. 18:23.
Citera
2025-05-12, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rysstrollet449
Ingen matchtråd ännu för 12e? Oacceptabelt grabbar.

Ja Schweiz tutar på, ser farliga ut.
Fixat
Citera
2025-05-12, 19:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Tror man att man skall sälja ut Frankrike-Finland så är man väldigt optimistisk. Finland har varit 7;a och 8:a i de senaste VM. De får prestera bättre om finländerna skall komma till VM. Det var hyggligt med folk igår. Bra match.

Expressen är ett gäng clowner som bara vill hitta en massa fel.
Var hittar man publiksiffror? Det var knappt en person på Österrike-Slovakien som inte tydligt var från de länderna. Borde va varit en kul match att gå på då man vet att de spelar för kvartsfinalplats.

Edit: 3800 i Finland-Frankrike. Patetiskt. Stockholm borde inte ha fått sitt tredje vm på 13 år. De är mätta.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-12 kl. 19:16.
Citera
2025-05-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Var hittar man publiksiffror? Det var knappt en person på Österrike-Slovakien som inte tydligt var från de länderna. Borde va varit en kul match att gå på då man vet att de spelar för kvartsfinalplats.

Edit: 3800 i Finland-Frankrike. Patetiskt. Stockholm borde inte ha fått sitt tredje vm på 13 år. De är mätta.

Tjeckien är duktiga på att dra folk till sina VM. Dom ha rekord både för herr och dam VM.

Tjeckien är tokiga i hockey.
Citera
2025-05-12, 19:29
Medlem
Kedoxs avatar
Är det någon som vunnit OS, VM, SC, SM-guld mer än Håkan Loob?
Citera
2025-05-12, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Är det någon som vunnit OS, VM, SC, SM-guld mer än Håkan Loob?

Mats Näslund och Tomas Jonsson
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-12 kl. 19:42.
Citera
2025-05-12, 19:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Tjeckien är duktiga på att dra folk till sina VM. Dom ha rekord både för herr och dam VM.

Tjeckien är tokiga i hockey.

Nära till Tjeckien från Slovakien, Polen, Tyskland, Schweiz, Ungern, Österrike, Slovenien..

Matcher där stornationer är involverade lockar alltid folk..

Igår var det 10 000 mellan Canada och Lettland..
Citera
2025-05-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Nära till Tjeckien från Slovakien, Polen, Tyskland, Schweiz, Ungern, Österrike, Slovenien..

Matcher där stornationer är involverade lockar alltid folk..

Igår var det 10 000 mellan Canada och Lettland..

Tjeckien lockar nog med öl dessutom för många..

Precis, Kanada med Crosby och MacKinnon är en match många svenskar vill se utöver Tre Kronor, så förståelig publiksiffra där. Frankrike mot Finland där får de nog vara glada om närmast sörjande dyker upp...

Sen tycker jag de är lite fel att gnälla på att de är mindre åskådare i vissa matcher. Det är som att tvinga någon att gå och se Frölunda - Luleå om man håller på Skellefteå... Här hänger de litegrann på hur patriotisk publik man har i varje nation och reser och kollar på sitt landslag. Vilket jag hoppas de som gnäller gör att de reser iväg och kollar Tre Kronor när det inte är hemma VM samt att de går och kollar på dessa matcher såsom Frankrike - Finland, annars behöver man inte yttra sig i frågan.
Senast redigerad av Kokacola 2025-05-12 kl. 19:54.
Citera
2025-05-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream

Är det de i förbundsstyrelsen, Cecila Hager Larsson, Pia Carlsson Thörnqvist, Maria Wilén och Kristina Vikdahl Zakrisson som du menar inte prioriterar VM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in