• 1
  • 2
2024-10-18, 21:18
Medlem
Hejsan!
Vet någon ifall det finns några bra tak i Östersund att klättra upp på numera?
Citera
2024-10-21, 19:10
Medlem
Jag noterade häromdagen att idrottshallen vid gamla ATS (dvs) precis vid fyrvallarondellen är extremt lätttillgänglig. På sidan upp mot parken finns en fri stege.
Citera
2024-10-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
Jag noterade häromdagen att idrottshallen vid gamla ATS (dvs) precis vid fyrvallarondellen är extremt lätttillgänglig. På sidan upp mot parken finns en fri stege.

Noterat, är kanske lite skraj att klättra upp dit med tanke på att polisen praktiskt taget är bredvid dock. 😬
Citera
2024-10-24, 08:09
Medlem
NiceNameTwices avatar
Gamla Palmcrantzskolans tak? Har själv aldrig varit där uppe men var ju populärt att måla graff och smyga runt där för 20-30 år sen, när man var lite yngre

Taket vid Pingstkyrkan/klätterhallen/Multichallenge? Är ju rätt mycket yta, sen om det finns något alls att se där vet jag ej. Vill gå upp dit nån gång.

Taket där Robin Hood 2nd hand har sina nuvarande lokaler. Är väl Lekia etc under samma tak. Aldrig varit där själv men vill upp även dit.. Även det verkar ju skapligt stort.

Har nyligen varit uppe på ett tak i anslutning till lasarettet, vet inte vad det är där under men är en restaurang (för sjukhusanställda?) på takvåningen som det ser ut. Nödutgången leder ut på taket.
Citera
2024-10-24, 16:22
Medlem
Tack för svaret, NiceNameTwice!
Palmqrantzskolan, har i nuläget kameror installerade runt om och troligen på taket också (iallafall mot ställena man kan ta sig upp på), så det kanske man borde vara försiktig med.

Jag ska kika på de andra ställena!
Citera
2024-10-24, 17:07
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurution
Tack för svaret, NiceNameTwice!
Palmqrantzskolan, har i nuläget kameror installerade runt om och troligen på taket också (iallafall mot ställena man kan ta sig upp på), så det kanske man borde vara försiktig med.

Jag ska kika på de andra ställena!

Såg att de flängt upp kameror där. Min gubbgissning är dock att det mest är för att stävja skadegörelsen och har man inga såna avsikter med att gå upp o kolla läget tror jag inte man har något att frukta
Citera
2024-10-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Såg att de flängt upp kameror där. Min gubbgissning är dock att det mest är för att stävja skadegörelsen och har man inga såna avsikter med att gå upp o kolla läget tror jag inte man har något att frukta

Ja om inte annat är det ju bara att inte visa ansiktet och vara snabb! 👍🏻
Citera
2024-11-03, 13:42
Medlem
Bussgarage i Odenskog mittemot Opus bilprovning. Stege på baksidan, området är ofta obemannat lördagar och söndagar mitt på dagen.
Citera
2024-11-04, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanist-Runkhand
Bussgarage i Odenskog mittemot Opus bilprovning. Stege på baksidan, området är ofta obemannat lördagar och söndagar mitt på dagen.

Låter intressant, vet du om det är obemannat på kvällarna också?
Citera
2024-11-04, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurution
Låter intressant, vet du om det är obemannat på kvällarna också?

Sannolikt inte, det är ju på kvällen/natten det är som mest jobb i ett bussgarage för att göra iordning bussarna till nästa dag.

Att det är obemannat lördag-söndag mitt på dagen är ju för att då är de bussar som behövs den dagen ute och kör, ingen eftermiddagsrusning på helger.
Citera
2024-11-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Sannolikt inte, det är ju på kvällen/natten det är som mest jobb i ett bussgarage för att göra iordning bussarna till nästa dag.

Att det är obemannat lördag-söndag mitt på dagen är ju för att då är de bussar som behövs den dagen ute och kör, ingen eftermiddagsrusning på helger.

Okej, tack för svaret!
Citera
2025-05-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice

Nu är jag sen, men vi har undersökt lite om kamerorna. Det är värmekameror vid platserna som är möjliga att använda för att ta sig upp (alltså de här gångarna med plåttak). Uppe på taket (det stora) är det domkameror placerade lite här och var. Är man upp på gångarna med plåttak är de riktigt snabba med att ropa ut i högtalarna att man ska dra därifrån och inom 5 minuter är dubbla Securitasbilar där och letar efter en.

Verkar som att det taket inte är något att klättra upp på.. Men det är ju såklart kul att driva med securitas Nu vet jag inte om du bryr dig om denna information men kan väl vara kul att veta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in