2025-05-11, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
jag reagerade också på det och har sagt nåt sånt om huset ”det är ju oftast uthyrt”, när det egentligen är någon dag här och var. Olivia låtsas vara en sysselsatt städerska fast hon jobbar med allt administrativt för familjen Lundell och contentplanering, vardagssysslor och barnpassning.

Tragiskt ifall barnen behöver dras med till ett låtsashem bara för att jobba gratis flera timmar flera dagar i veckan.

Första månaden såg bokningarna ut att gå bra för Lundell spa, men 250 000kr kom dom inte upp i under hela månaden ens, efter den månaden tvärdog det.

Vilka tror han ska hyra hans spa om inte ungdomar?

Huset är tungt belånat. Mellan grovt räknat mellan 5 och 9 miljoner i lån hade dom på huset. Några uthyrningsdagar här och där täcker inte ränteuppgifterna och dom tog nya lån hos Swedbank inför öppningarna förra året.

Jocke sa vid lanseringen av uthyrningen att dom aldrig kommer sälja Lundellhuset, men huset tycks sluka pengar dom inte verkar ha. Fortsätter det gå dåligt måste dom nog sälja.

Familjen tvingas behöva bo för trångt för att Jocke vill visa upp en falsk fasad med ett familjeliv i ett sönderrenoverat och för stort hus med plastträdgård.

En villa med en trädgård med en gräsmatta av gräs har barnen förtjänat. Dom har jobba gratis sen födseln i ett familjeföretag där dom är kassakor.

Årsredovisningen kommer bli spännande att se. Ifall det deklareras att 250 000kr kommit in via ”spa” den månaden råder jag Skatteverket kontakta Bokadirekt, då är det något riktigt lurt på gång. Har du tänkt på att tidningar alltid har gett ut artiklar om paret Lundells ekonomi, men efter förra årets trolleriredovisning har det varit tyst och jag förstår varför. Ingen journalist orkar ta konsekvenserna, Jockes välkända knep för att skrämma folk, trakasserier. Jocke har sagt att spat redan omsätter 250 000kr. Är det en typisk Jockesanning kan det innebära att om dom fortsätter som det gick då, så omsätter spar 250 000kr på ett år.

Videon han pratar om det i heter HEJDÅ LUNDELLHUSET.

Tänkte först att han överdrev siffrorna för uthyrningen, men kan det vara så att uthyrningen av hus och spa är en pengarvättmaskin.

Kan det vara så att dom låtsas att spat drog in mer pengar och att lundellhuset är uthyrt mer än det är, för att tvätta svarta pengar vita, för att kunna använda dom. Skulle vara intressant art se årsredovisningen och vilka det är som hyrt lundellhuset?

Är det därför dom höjt priset så mycket för att huvudsyftet inte är att få det uthyrt utan att användas för att kunna visa på en legitim inkomst?? Annars fyller det ingen funktion att överdriva siffrorna, tvärtom så skulle det vara till hans nackdel.

Undrar om dom överlever en skattechock till granskning till, utan att gå i konkurs?

Sist fick dom sälja av bilar, kläder och flytta till ett billigare boende
Citera
2025-05-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
https://imgur.com/a/Ko7meOt

Här kan man läsa vad kräftan skrivit med en annan person ang stämplingen.
Nu hoppas jag att folk kan inse att de Jocke & Anjo har sagt är sant.

Ber om ursäkt att första bilden är suddig men zooma så går det bra, det är flera bilder så scrolla.

Undrar vad din stora idol tycker om att du publicerar både hans telefonnummer och mejladress här på Flashback...
Finns dessa uppgifter redan offentligt på internet. Om inte så kan man ju undra vad ditt syfte är att offentliggöra Joakims personliga uppgifter, de kan ju liksom hamna i orätta händer...
Citera
2025-05-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Undrar vad din stora idol tycker om att du publicerar både hans telefonnummer och mejladress här på Flashback...
Finns dessa uppgifter redan offentligt på internet. Om inte så kan man ju undra vad ditt syfte är att offentliggöra Joakims personliga uppgifter, de kan ju liksom hamna i orätta händer...

Min stora idol tycker nog att det är bra att sanningen kommer fram skulle jag tro.
Citera
2025-05-12, 14:47
Medlem
Citat:
Min stora idol tycker nog att det är bra att sanningen kommer fram skulle jag tro.

Ja så kan det förstås vara men ville han verkligen att du skulle lägga ut hans telefonnummer och mejladress här på Flashback, personligen tror jag inte det.

Nu kan du ju ha ställt till det för Joakim och han kan få både telefonsamtal och mejl från okända människor som inte vet bättre, du borde lära dig att blurra känsliga uppgifter...
Citera
2025-05-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ja så kan det förstås vara men ville han verkligen att du skulle lägga ut hans telefonnummer och mejladress här på Flashback, personligen tror jag inte det.

Nu kan du ju ha ställt till det för Joakim och han kan få både telefonsamtal och mejl från okända människor som inte vet bättre, du borde lära dig att blurra känsliga uppgifter...

Nu vet ju inte du om jag har fått tillåtelse eller inte så du kanske inte ska yttra dig så mycket.
Säkert någon som hade sagt att det är fejk om inte allt fanns med.

Dessutom kommer jag med fakta och inget påhittat.
Senast redigerad av Tomtenisse14 2025-05-12 kl. 15:34.
Citera
2025-05-12, 15:47
Medlem
Citat:
Nu vet ju inte du om jag har fått tillåtelse eller inte så du kanske inte ska yttra dig så mycket.
Säkert någon som hade sagt att det är fejk om inte allt fanns med.

Dessutom kommer jag med fakta och inget påhittat.

... och nu försöker du få det att framstå som att du har haft Joakims tillåtelse att publicera hans telefonnummer och mejladress offentligt här på Flashback.
Kan inte vara roligt att behöva byta telefonnummer och mejladresser stup i kvarten, på grund av såna som dig.

Yttrar mig hur mycket jag vill, lär dig blurra andra människors personuppgifter...
Citera
2025-05-12, 15:55
Medlem
Citat:
... och nu försöker du få det att framstå som att du har haft Joakims tillåtelse att publicera hans telefonnummer och mejladress offentligt här på Flashback.
Kan inte vara roligt att behöva byta telefonnummer och mejladresser stup i kvarten, på grund av såna som dig.

Yttrar mig hur mycket jag vill, lär dig blurra andra människors personuppgifter...

Du vet ingenting om det, men visst jag ska tänka på det nästa gång så ska vi se om alla gnäller på att det är falska papper.

Du kanske är en sån som inte har något liv som vill sitta och ringa Jocke känns som du känner dig träffad som måste skriva det i flera trådar.
Citera
2025-05-12, 16:16
Medlem
Citat:
Du vet ingenting om det, men visst jag ska tänka på det nästa gång så ska vi se om alla gnäller på att det är falska papper.

Du kanske är en sån som inte har något liv som vill sitta och ringa Jocke känns som du känner dig träffad som måste skriva det i flera trådar.

Att lägga ut Joakims (och Anjos) personliga uppgifter bara för att du ska bevisa att det inte rör sig om falska papper, är väldigt egoistiskt gjort.
Det viktiga är väl ändå att du själv vet att du skriver/säger sanningen.

Ja, jag har ett liv och skriver inte ca 7 inlägg om dagen i flera månader.
Nej, känner mig inte träffad av någonting, vet inte ens vad du "pratar" om.
Nej, har inget intresse av att ringa Joakim.
Citera
2025-05-12, 17:18
Medlem
Citat:
Att lägga ut Joakims (och Anjos) personliga uppgifter bara för att du ska bevisa att det inte rör sig om falska papper, är väldigt egoistiskt gjort.
Det viktiga är väl ändå att du själv vet att du skriver/säger sanningen.

Ja, jag har ett liv och skriver inte ca 7 inlägg om dagen i flera månader.
Nej, känner mig inte träffad av någonting, vet inte ens vad du "pratar" om.
Nej, har inget intresse av att ringa Joakim.

Jag skulle inte ha lagt ut handlingarna om jag inte hade tillåtelse att göra det pucko.
Jag har full koll på vad som är sant och inte.
Citera
2025-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Jag skulle inte ha lagt ut handlingarna om jag inte hade tillåtelse att göra det pucko.

Har du problem med läsförståelsen eller vad är det med dig. Det handlar inte om att du har tillåtelse av Joakim att lägga ut dokumenten eller inte, det handlar om att du inte har blurrat Joakims och Anjos personuppgifter i dokumentet dvs. du har lagt ut Joakims telefonnummer och mejladress samt Anjos telefonnummer offentligt här på Flashback.

Känner du dig riktigt stor och tuff nu när du kallade mig pucko...

... och nej du har inte full koll på vad som är sant eller inte.
Senast redigerad av VemSkaManTroPa 2025-05-12 kl. 17:37.
Citera
2025-05-12, 17:42
Medlem
Citat:
Du har inte fått någon som helst tillåtelse av vare sig Jocke eller Anjo att lägga ut dessa personuppgifter på flashback. Sluta dröm.
Citera
2025-05-12, 18:04
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Så Jockeboy och chipstutten bad dig sprida deras nummer på fb?

Hur tänkte du egentligen? Herregud vilken amatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in