2025-05-12, 13:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
En massa prenumerationer på tidningar är lite halvdrygt men går ju att lösa.
Det rör sig inte om enstaka tillfällen utan en massiv mängd. Har stalkaren förfalskat offrens namnteckning för att beställa dessa? Det är ett brott i sig. Undrar om hon går runt i butiker och stjäl prenumerationserbjudanden som brukar ligga löst i tidningar, eller hur har hon gjort för att starta alla dessa prenumerationer?

Det är inte rätt att offren ska måsta sitta sammanlagt timmar i telefonkö år efter år för att avsluta alla dessa prenumerationer som drösar in i brevlådan och aldrig verkar upphöra. Ignorerar man riskerar man inkasso. Hon borde tvingas betala alla dessa prenumerationer själv.
Citera
2025-05-12, 13:07
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Fascinerande att det finns en dömd stalker som hör och häpna stalkat en influencer i Mys absoluta närhet under samma period. Krävs inte Sherlock Holmes för att lägga ihop två och två direkt.
Problemet var att My blev systematiskt isolerad och utfryst ur gruppen, så hon hölls utanför. Hur skulle hon då kunna veta?
Citera
2025-05-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Systrarna Graaf var ju inte bara otrogna utan utsåg My som syndabock och startade drevet mot henne. Inte för hag hade några höga tankar om dem tidigare, men de är ju ändå medelålders idag så jag trodde de mognat något.

Var de båda i förhållande när Trekanten med dansaren ägde rum på hotellet ?
Citera
2025-05-12, 13:10
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Var de båda i förhållande när Trekanten med dansaren ägde rum på hotellet ?

Ingen aning, det intresserar mig inte, men det verkar ju så. I alla fall var det My som fick skulden för att det läckte ut och hyenorna skrev att de skulle "sänka My en gång för alla".
Citera
2025-05-12, 13:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vad bra att du försökte starta en tråd om stalkern men märkligt att det hamnade i papperskorgen. Skyddar flashback henne och de andra mobbarna? Ser nu del 2 av dokumentären med samma namn som denna tråd, där flera av mobbarna här nämns, och blir väldigt upprörd och arg över hur L*na N*rrby gjort allt för att förstöra Mys liv.
Argumentet för papperskorgen var väl att stalkaren inte kunde betraktas som en kändis utan som privatperson.

Hittade just namnnet i en kommentar från 14 augusti 2015 på Madeleines blog. Någon som sett reprisen av Trolljägarna kände tydligen igen henne.

Allt hade kunnat lösas för länge sen om inte My hade blivit utfryst. Problemet är att folk inte pratar med varandra. Då får dessa stalkarkräk fortsätta att hitta nya offer. Vi måste #pratameraomdet. Dags för en ny gräsrotsrörelse!

Visst började dokumentären också med att hon sa att hon aldrig riktigt fått sätta sig ner och prata med polisen. Ingen pratar längre. Ingen lyssnar. Inte undra på att polisen aldrig lyckades.

(Edit)

"... Jag fick inte ens komma in på förhör och prata om förtalen... Breven och vykorten är ju en sak men det händer ju en jävla massa andra skumma grejer runtikring också. Om jag aldrig får berätta helheten då förstår man inte hur stort det är."

Så polisen har tydligen bara tittat på breven och inte kommit någon vart. Aldrig lyssnat för att förstå helheten. Och missat att en annan mammabloggare råkat ut för samma, redan identifierade, tant.
Senast redigerad av outoftheblue 2025-05-12 kl. 13:53.
Citera
2025-05-12, 14:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Förstår inte din poäng? Jag pratade om dokumentären. Och som jag skrev, det är aldrig okej att någon stalkar en annan person. Men jag står fast vid min uppfattning att My utnyttjar situationen för uppmärksamhet.
Ja det förstår vi att du står fast vid din uppfattning efter att ha läst din posthistorik där du mer än gärna skriver en massa skit om My sedan 2022-03-05 i tråden...

Det är väl för fan på tiden att My får lite uppmärksamhet av det bra slaget när hon har varit utsatt i 9 år av en galen stalker.
Det är ju inte bara My som är drabbad av stalkern. Släkt, vänner och anställda är också utsatta.
Citera
2025-05-12, 14:21
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Ett namnbyte är inte ett dugg krångligt.

Det är inte ovanligt att det i ett överlåtelseavtal åläggs köparen att genomföra namnbyte, vanligen i samband med att tillträde sker. Men det kanske en mindre seriös företagsförmedlare förbiser.

Överlåtelsen skedde väl i början av september? I slutet av januari dyker det upp ansökningar om betalningsförelägganden och även utslag av dessa. Är det My som glömt betala eller är det nya ägarna som inte vill betala? Dvs från vilken tidpunkt härrör sig skulderna ifrån?
Nu blev det väldigt löjligt
Vi vet inte om My hade det som krav med namnbyte i försäljningen.
Men när det är sålt i början av september 2024 så har My ABSOLUT INGENTING att göra med och kan inte ställa några krav på vad som händer 5 månader senare i företaget.

Men du tycks hemskt gärna vilja lägga skulden på My om hon inte har betalat.
Varför ens komma med den idiotiska frågan

Du verkar inte förstå vad det innebär att sälja ett företag.
Dom nya har kanske tömt företaget på tillgångar och använder det som en bluffverksamhet.

Det här kan jämföras med att du har sålt ett hus. Du kan inte efter 5 månader ställa några som helst krav på dom nya ägarna.
Du kan heller inte tvingas betala några av deras löpande räkningar efter husköpet.
Citera
2025-05-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Argumentet för papperskorgen var väl att stalkaren inte kunde betraktas som en kändis utan som privatperson.

Hittade just namnnet i en kommentar från 14 augusti 2015 på Madeleines blog. Någon som sett reprisen av Trolljägarna kände tydligen igen henne.

Allt hade kunnat lösas för länge sen om inte My hade blivit utfryst. Problemet är att folk inte pratar med varandra. Då får dessa stalkarkräk fortsätta att hitta nya offer. Vi måste #pratameraomdet. Dags för en ny gräsrotsrörelse!

Visst började dokumentären också med att hon sa att hon aldrig riktigt fått sätta sig ner och prata med polisen. Ingen pratar längre. Ingen lyssnar. Inte undra på att polisen aldrig lyckades.

(Edit)

"... Jag fick inte ens komma in på förhör och prata om förtalen... Breven och vykorten är ju en sak men det händer ju en jävla massa andra skumma grejer runtikring också. Om jag aldrig får berätta helheten då förstår man inte hur stort det är."

Så polisen har tydligen bara tittat på breven och inte kommit någon vart. Aldrig lyssnat för att förstå helheten. Och missat att en annan mammabloggare råkat ut för samma, redan identifierade, tant.
Funderar fortfarande på vad säk.företaget sysslat med i 1.5 år för att finna stalkern?
1. My berättar initialt att hon varit med I Trolljägarna utgår jag från.
Fråga 1: Varför gick man inte vidare med My? Svar: Man valde att gå vidare med en annan influenser med liknande erfarenheter.
Fråga 2: Vad kom man fram till då?
Fråga 3: Kan det röra sig om samma stalker?
Det här frågorna borde vara det första som säk.bolaget ställt och gått vidare med från det.
Senast redigerad av Grynet45 2025-05-12 kl. 14:34.
Citera
2025-05-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demented
De visste redan vem psyktanten var när de började spela in det där. Så otroligt spekulativ och fjantig dokumentär. Om hon nu själv ägnat i stort sett all sin vakna tid åt det där borde hon löst det för flera år sen.
Den där så kallade utredaren med sin fjantiga peruk som sitter och ser allvarlig ut är nästintill sketchartad parodi.

Fast det var ju 2 stalkers
Citera
2025-05-12, 15:52
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Funderar fortfarande på vad säk.företaget sysslat med i 1.5 år för att finna stalkern?
1. My berättar initialt att hon varit med I Trolljägarna utgår jag från.
Fråga 1: Varför gick man inte vidare med My? Svar: Man valde att gå vidare med en annan influenser med liknande erfarenheter.
Fråga 2: Vad kom man fram till då?
Fråga 3: Kan det röra sig om samma stalker?
Det här frågorna borde vara det första som säk.bolaget ställt och gått vidare med från det.

De gjorde iofs mycket annat också, som att gå igenom hela denna långa tråd. Attackerna kom ju komma från flera håll. Lite bakvänt, för Trolljägarna skulle väl mest handla om nättroll, medan Madeleines (=Mys) stalkare använde sig av handskrivna brev.

Finns det någonstans man kan se Trolljägarnas program om Madeleine för att se hur de identifierade stalkaren?

Sen kanske säkerhetsföretaget hittade den brevskrivande tanten tidigare, men materialet presenterades så att avslöjandet kom sist. Det tog säkert en hel del tid att få ihop avsnitten också, allt som skulle filmas och redigeras osv.
Citera
2025-05-12, 16:02
Medlem
Man sa till My i del två om jag minns rätt att man hade en bra och en dålig nyhet. Man hade hittat ett nätttroll men inte stalkern. Varför dölja det det för My om man redan visste vem det var?
Citera
2025-05-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ingen aning, det intresserar mig inte, men det verkar ju så. I alla fall var det My som fick skulden för att det läckte ut och hyenorna skrev att de skulle "sänka My en gång för alla".
Så sjukt! Vilka var hyenorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in