2025-05-12, 12:50
  #1
Avslutad
Vad hade ni gjort om alla människor på Jorden vore döda?
Låt säga att butiker, internet, el och allt annat mänskligt ändå hade funnits men att ni var ensamma kvar som den sista människan?
Citera
2025-05-12, 12:51
  #2
Medlem
Om alla va döda så hade jag också vart det, så tycker du får välja lite.. är alla döda eller alla utom jag? Svårt att tolka din fråga nu.
Citera
2025-05-12, 12:53
  #3
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Om alla va döda så hade jag också vart det.
Alla utom du själv givetvis eller den som svarar. Igen annan någonstans någonsin igen. Vad hade du gjort, och kanske också ev. varför?
Citera
2025-05-12, 12:56
  #4
Medlem
silverrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroKelvin1995
Vad hade ni gjort om alla människor på Jorden vore döda?
Låt säga att butiker, internet, el och allt annat mänskligt ändå hade funnits men att ni var ensamma kvar som den sista människan?

har svårt att se en mening att leva särskilt länge till om alla jag älskar gått och dött.
Flyger planen av sig själva? Kan man resa? Man man hade väll hoppat in i en bil åkt runt lite, men hade dött ganska snart efter också
Citera
2025-05-12, 13:17
  #5
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
Flyger planen av sig själva? Kan man resa? Man man hade väl hoppat in i en bil åkt runt lite.
Alla plan, färjor, bussar och tåg går som vanligt med autopilot men är helt tomma. Stockholm, Mallorca, London, New York och Sälen står kvar men gatorna är helt folktomma. Dock inte mörka nattetid. 7eleven har sina mackor och cigaretter som vanligt, apoteken medicin osv. Riksdagen, riksbanken, alla museum och universitet står olåsta och öppna.
Allt guld, silver och alla diamanter och pengar i världen är dina om du vill ha dem. Någon lösdrivande hund och katt springer kanske längs gatorna men i övrigt ingen skillnad.
Det finns inga lagar men vapenskåp kan ni bryta upp och använda mot eventuella rovdjur. I vilken stad hade ni stannat och bosatt er?
__________________
Senast redigerad av ZeroKelvin1995 2025-05-12 kl. 13:44.
Citera
2025-05-12, 13:19
  #6
Medlem
Sqrbankens avatar
Det första som jag kommer att tänka på är att man kan gå och gymma utan att trängas under högtryckstimmarna.
Citera
2025-05-12, 13:28
  #7
Medlem
Jag hade gjort och kollat sådant jag inte annars hade kunnat göra. Jag hade nog väntat med att flyga Gripen till sist, för det vet man aldrig om man klarar av.
Citera
2025-05-12, 13:56
  #8
Medlem
grungewhores avatar
Jag hade nog flyttat in i ett radhus i Åkersberga och kollat dokusåpor resten av livet.
Citera
2025-05-12, 13:59
  #9
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroKelvin1995
Alla plan, färjor, bussar och tåg går som vanligt med autopilot men är helt tomma. Stockholm, Mallorca, London, New York och Sälen står kvar men gatorna är helt folktomma. Dock inte mörka nattetid. 7eleven har sina mackor och cigaretter som vanligt, apoteken medicin osv. Riksdagen, riksbanken, alla museum och universitet står olåsta och öppna.
Allt guld, silver och alla diamanter och pengar i världen är dina om du vill ha dem. Någon lösdrivande hund och katt springer kanske längs gatorna men i övrigt ingen skillnad.
Det finns inga lagar men vapenskåp kan ni bryta upp och använda mot eventuella rovdjur. I vilken stad hade ni stannat och bosatt er?

Hade sett till att omge mig med hundar, katter, hästar osv för sällskap och nötdjur, grisar för föda. Hade sett till att jag hade tillräckligt med vapen och ammunition. Hade fixat växthus där jag dels hade odlat och dels kunnat bo här uppe i Norden även vintertid och hyfsat varmt. Hade inte velat vara nere i värmen bland giftiga insekter, spindlar, ormar, lejon osv. Hade nog sett till att föra dagbok och ha koll på datum, årstider, år etc. Hade lagt upp ett rejält lager med konserver, mediciner, tändstickor, ljus, batterier, filtar osv osv så även om det skulle komma solstormar och slå ut allt så skulle man kunna överleva. Hade sett till att alla lämpliga böcker om överlevnad, egenkirurgi fanns nära mig. Hade nog satsat på att ha rutiner och schema att hålla sig till så man inte blir knäpp. Tränat dagligen. Hoppats på att det trots allt skulle finnas fler överlevande och att man med tiden skulle få kontakt.
Citera
2025-05-12, 14:07
  #10
Medlem
Kungenshoras avatar
Jag hade plundrat alla apotek på knark och alla polisstationer på vapen.
Sen hade jag stått hög och skjutit prick på sedlar jag hämtat på banken.
Hade vart ganska roligt, skulle kört bil som en galning på alla tomma vägar också.
Skulle nog kört ner till nåt varmt land och levt som en kung, torkat mig i skitan med sedlar hade jag också gjort.
Citera
2025-05-12, 14:08
  #11
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Hade sett till att omge mig med hundar, katter, hästar osv för sällskap och nötdjur, grisar för föda. Hade sett till att jag hade tillräckligt med vapen och ammunition. Hade fixat växthus där jag dels hade odlat och dels kunnat bo här uppe i Norden även vintertid och hyfsat varmt. Hade inte velat vara nere i värmen bland giftiga insekter, spindlar, ormar, lejon osv. Hade nog sett till att föra dagbok och ha koll på datum, årstider, år etc. Hade lagt upp ett rejält lager med konserver, mediciner, tändstickor, ljus, batterier, filtar osv osv så även om det skulle komma solstormar och slå ut allt så skulle man kunna överleva. Hade sett till att alla lämpliga böcker om överlevnad, egenkirurgi fanns nära mig. Hade nog satsat på att ha rutiner och schema att hålla sig till så man inte blir knäpp. Tränat dagligen. Hoppats på att det trots allt skulle finnas fler överlevande och att man med tiden skulle få kontakt.

Låter som du är väldigt bra förberedd för olika scenarion.
Citera
2025-05-12, 14:17
  #12
Avslutad
Ni hade inte behövt välja Åkersberga, eller att ha nötkreatur för mat då alla städer är era och ni kan bosätta er där det är vackrast eller behagligast klimat.
I Sverige som i alla andra länder och städer är samtliga brända/begravna och ligger i minneslundar sedan länge.

Värdemässigt kommer Auckland på New Zealand på samma plats som Medellin, Nairobi, Curitiba, Brasilia och Lissabon. Språkbarriärer och kriminalitet är såklart inte några som helst problem.

Jag hade nog stannat i Aucklands högsta hus men även tex Mogadishu har tillräckligt bekväma hus med luftkonditionering och hyfsad mat. Det "erbjuds" säkert sushi även i Jemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in