2025-05-09, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Några fler som testat att beställa från utlandet? Är jävligt sugen.

Känns nyttigt att veta ifall man får 6 års fängelse för några kilo då. "Narkotikasmuggling" i stora mängder liksom. Fan vet vad dom kan tänkas få för sig att göra med en.
Citera
2025-05-10, 08:13
Avslutad
https://www.corren.se/nyheter/mjolby/artikel/polisen-hittade-dodlig-drog-vid-husrannsakan-i-mjolby/lyvwpypl

"Polisen hittade dödlig drog som precis blivit narkotikaklassad". Dödsdrogen kratom

Betalartikel.
Citera
2025-05-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Jag är beredd att prova allt så det ska absolut testas i natt. Tusen tack för tipset.

Nu såg jag faktiskt något på Tiktok angående RLS. Ja, TT är brainrot, men testa iallafall. Man ska då alltså knyta en strumpa hårt runt foten. Länkar så får du kika själv!
https://www.tiktok.com/@tara_rule/video/7499898776560176426
Citera
2025-05-10, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
https://www.corren.se/nyheter/mjolby/artikel/polisen-hittade-dodlig-drog-vid-husrannsakan-i-mjolby/lyvwpypl

"Polisen hittade dödlig drog som precis blivit narkotikaklassad". Dödsdrogen kratom

Betalartikel.

Nu är jag inte orolig men tvekar på att misstanke om innehav av Kratom låg bakom denna husrannsakan. Och om gissar jag kanske det vara någon som börjat beställa utomlands och lyckats fram tills nu? Kratom har ju varit klassat i månader nu och jag tror de flesta har förbrukat eller gjort sig av med sitt stash sedan länge.

Edit: googlade "Den 4 april i år gjorde polisen en husrannsakan i en bostad i Mjölby. I bostaden hittades närmare 180 gram kratom. En 32-årig man som fanns i bostaden uppgav att han hade köpt substansen innan det blev olagligt att inneha den" från betalartikeln som länkades
Senast redigerad av Memekrig 2025-05-10 kl. 14:29.
Citera
2025-05-10, 15:42
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Nu är jag inte orolig men tvekar på att misstanke om innehav av Kratom låg bakom denna husrannsakan. Och om gissar jag kanske det vara någon som börjat beställa utomlands och lyckats fram tills nu? Kratom har ju varit klassat i månader nu och jag tror de flesta har förbrukat eller gjort sig av med sitt stash sedan länge.

Edit: googlade "Den 4 april i år gjorde polisen en husrannsakan i en bostad i Mjölby. I bostaden hittades närmare 180 gram kratom. En 32-årig man som fanns i bostaden uppgav att han hade köpt substansen innan det blev olagligt att inneha den" från betalartikeln som länkades

Det måste funnits något annat som låg bakom tillslaget? Annars skulle väll då alla som köpt kratom någon gång, få husrannsakan.

Känns spontant som att dom vill ta vara på att det nyhetsvärde som finns i det "dödliga knarket" som funnits ute på den öppna marknaden. Men det är ju svårt att veta utan att läsa hela artikeln...
Citera
2025-05-10, 17:26
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurensfart
Det måste funnits något annat som låg bakom tillslaget?

Ja antagligen är det så.

Konstigt dock att ens göra en nyhet av minimala beslag narkotika, antagligen ringa.

Det pågår hundratals beslag av narkotika dagligen i varje småstad i Sverige . 1 g hit, 10g dit - inte blir det nyhet av varje ett av dem.
Citera
2025-05-10, 17:49
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Håller på att trappa ner och närmar mig slutet (&#128557 och det har gått okej men har sånt förbannat myrkryp i benen nattetid vilket gör att jag inte kan sova.

Har nån tips på vad man kan göra åt detta?
Funkar inte att ta promenader innan läggdags, det kryper ändå 😑

Ligg inte och blunda på natten när du försöker sova, RLS förvärras när man blundar då dopaminet sjunker
Citera
2025-05-10, 17:51
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vilken osedvanligt korkad kommentar. Man blir ju inte nödvändigtvis hög på allt man mår bra av.

Avkriminalisera omedelbart Kratom, det är ingen drog.

Lol folk blir löjligt beroende av kratom, skulle säga att det i högsta grad är en drog. Anledningen till att alkoholister lyckas bli nyktra är för att kratom påverkar hjärnan ännu mer än alkohol
Citera
2025-05-10, 17:53
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vilken osedvanligt korkad kommentar. Man blir ju inte nödvändigtvis hög på allt man mår bra av.

Avkriminalisera omedelbart Kratom, det är ingen drog.

Lol folk blir löjligt beroende av kratom, skulle säga att det i högsta grad är en drog. Anledningen till att alkoholister lyckas bli nyktra är för att kratom påverkar hjärnan ännu mer än alkohol .
Och när folk gått på kratom länge så ger inte längre opioider effekt. Pga att även kratom är en opiat.
Citera
2025-05-10, 18:36
Medlem
tjurensfarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Det pågår hundratals beslag av narkotika dagligen i varje småstad i Sverige . 1 g hit, 10g dit - inte blir det nyhet av varje ett av dem.

Traditionellt knark är väll i stort sätt uttjatad, såvida det inte är enorma mängder eller gängrelaterat.

Sen tror jag att det är en bra taktik för att få folk att köpa nyheten. En normal människa borde ju ändå bli intresserad när det rubriceras som ”före detta lagligt dödsknark”, och då 180g ändå lär tolkas som en gedigen mängd (för en okunnig).

Nåja, är det någon som orkat köpa artikeln eller vet vad som ligger bakom tillslaget?
Citera
2025-05-10, 18:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig

Sen då? Vad hände sen? Blev det ringa narkotika brott eller tog dom bara grejorna?
Citera
2025-05-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Lol folk blir löjligt beroende av kratom, skulle säga att det i högsta grad är en drog. Anledningen till att alkoholister lyckas bli nyktra är för att kratom påverkar hjärnan ännu mer än alkohol .
Och när folk gått på kratom länge så ger inte längre opioider effekt. Pga att även kratom är en opiat.

Lille vän, Kratom är inte en opiat, gå & lägg dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in