2025-05-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Med den påföljden att abonnemanget blir blockerat ja. Alldeles riktigt..

Okej, en gång räcker. Man ansluter från det landet man planerar att köra på och funkar det så funkar det. Jag har gått in 100gr av misstag med fel land aktivt på vpn. Det blir felmeddelande och jag stänger av vpn och ansluter på nytt.
Citera
2025-05-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
För att det tillkommer en om än ringa kostnad då. Men främst för att många abonnemang har countrylock/landslås. Då blir det väl lite krångligare med vpn? Dessutom har inte alla kunskapen att installera vpn..

Då kanske man bör hålla sig borta från IPTV?

De flesta verkar ju klara av att installera massa skitappar på sina mobiler så varför ska man inte som en normalbegåvad klarar av att installera en VPNtjänst?
Angående landlås så tar man väl det med sin säljare så detta tas bort eller ändras.
Citera
2025-05-09, 20:34
Medlem
hej, köpte en Formuler Z11 samt 12 månader abb till far min i julklapp från den av dom två stora som inte har en siffra i namnet.

det verkar dock som jag kommer behöva lösa en VPN åt honom också. skulle vilja veta vad folk rekommenderar samt om detta går installera direkt på formulern (så pass att den går igång automatiskt med boxen) då min far är ALLT annat än modernt tekniskt lagd.

vill alltså gärna bespara mig själv långa support samtal
Senast redigerad av dip 2025-05-09 kl. 21:15.
Citera
2025-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
hej, köpte en Formuler Z11 samt 12 månader abb till far min i julklapp från den av dom två stora som inte har en siffra i namnet.

det verkar dock som jag kommer behöva lösa en VPN åt honom också. skulle vilja veta vad folk rekommenderar samt om detta går installera direkt på formulern (så pass att den går igång automatiskt med boxen) då min far är ALLT annat än modernt tekniskt lagd.

vill alltså gärna bespara mig själv långa support samtal

Här är några alternativ som finns som app i google play på boxen. Man bör kunna sätta autostart i varje app och även kill switch om man är nojig att appen skall krasha eller anslutningen koppla ned utan att man märker.

ExpressVPN
NordVPN
Private Internet Access
Surfshark
PrivateVPN
Citera
2025-05-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Här är några alternativ som finns som app i google play på boxen. Man bör kunna sätta autostart i varje app och även kill switch om man är nojig att appen skall krasha eller anslutningen koppla ned utan att man märker.

ExpressVPN
NordVPN
Private Internet Access
Surfshark
PrivateVPN

Tänkte satsa på vpn jag med i förebyggande syfta.
Kör Formuler box och har sedan tidigare goda erfarenheter av PIA som finns som alternativ att tanka hem i boxen.
Kastar ut 2 frågor här i forumet -
Är det ngn som kör PIA direkt i sin Formuler o kan svara på om den versionen som finns tillgänglig har både autostart samt killswitch?
Nästa fråga är VILKET land ni väljer när ni kör vpn?

Tack på förhud!
Citera
2025-05-10, 05:11
Medlem
Daunies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Fick du igång det med Telia boxen?

Ajjemen! Kör via wifi på boxen, och det fungerar felfritt, inget lagg eller så

Tivimate-appen laddade jag ner under fliken "Appar" på Teliaboxens "dashboard"
Citera
2025-05-10, 06:28
Medlem
Jaestes avatar
Hur installerar jag OVPN på en Formuler Z11?
Citera
2025-05-10, 19:07
Medlem
Är det bara för mig inte Allsvenskan och Superettan funkar idag?
Citera
2025-05-11, 01:35
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaeste
Hur installerar jag OVPN på en Formuler Z11?

Prova detta och återkom om det inte fungerar.

Navigera till "Mina enheter" och välj "Android".
Ladda ner .ovpn-konfigurationsfilen för din valda server.

Installera OpenVPN-klienten på Formuler Z11
Överför den nedladdade .ovpn-filen till ett USB-minne.
Anslut USB-minnet till din Formuler Z11.
Installera en OpenVPN-klient som är kompatibel med Android TV-enheter. Eftersom OVPN:s officiella app inte är tillgänglig i Google Play Store för Z11, kan du använda en alternativ app som är optimerad för TV-enheter.

Importera och konfigurera VPN-anslutningen
Öppna den installerade OpenVPN-klienten.
Navigera till "Importera" och välj den .ovpn-fil du överförde via USB.
Ange ditt användarnamn och lösenord för OVPN.
Citera
2025-05-11, 04:46
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Är det bara för mig inte Allsvenskan och Superettan funkar idag?

nä...det bara snurrar och funkade inte
Citera
2025-05-11, 16:35
Medlem
Verbal.Kints avatar
Någon mer som upplever att både viaplays samt Max sändningar har blivit suddiga hos N1? Bilder långt ifrån som under spelets gång i en fotbollsmatch eller när de visar tabell eller annan text blir "suddiga", bättre i bilder som är filmade närmare. Det har kommit den senaste veckan /dagarna och det var likadant på en match i la liga igår som allsvensk match idag.
Citera
2025-05-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Någon mer som upplever att både viaplays samt Max sändningar har blivit suddiga hos N1? Bilder långt ifrån som under spelets gång i en fotbollsmatch eller när de visar tabell eller annan text blir "suddiga", bättre i bilder som är filmade närmare. Det har kommit den senaste veckan /dagarna och det var likadant på en match i la liga igår som allsvensk match idag.

Jo det inte bra bild direkt, slog över till parabolen ohh herregud vilken bild det var där..😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in