2025-05-11, 19:31
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skolpolis
Trump administration poised to accept 'palace
in the sky' as a gift for Trump from Qatar.

https://abcnews.go.com/Politics/trump-administration-poised-accept-palace-sky-gift-trump/story?id=121680511
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f2cde899-9f0a-45d2-b21a-c43f83426caa

Hållhake, muta eller bara en gåva?

Det är han värd. Många blev nog väldigt rika på senaste börskaoset han skapade
Citera
2025-05-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Exakt! Israel står inte högt i kurs längre, och det är faktiskt rätt intressant med tanke på att hela västvärlden stod enade bakom deras “rätt till självförsvar” för inte så länge sedan. Men plötsligt har något förändrats. Frågan är varför? Vem eller vad har påverkat den här skiftningen? Det är samma sak med Ukraina – ett tryggt mördarimperium som backas upp med miljarder i militärt stöd medan folk slaktas.

Trump höjer skatterna för de rika och sänker dem för de fattiga. Han vill sätta stopp för globalistiska intressen och bygga upp USA inifrån. Men ändå målas han upp som ett odjur. Jag tycker nog folk är lite orättvisa mot honom.

Ja, det är väl precis det vi diskuterar – flygplanet. Men det är ju inte ens säkert att han kommer acceptera det. Jag tror fortfarande att hela grejen handlar om att provocera. Frågan är när Qatar ens kom på tanken att ge honom ett plan? Har det bara stått på lager och väntat på rätt tillfälle? Eller är det ett utspel för att sätta världen i gungning?

Och varför skulle inte Trump trolla? Om det är något han har så är det humor. Att provocera är en del av spelet – och han spelar det bättre än de flesta.
Rätt till självförsvar har väl alla men det är israel som ligger bakom förstörandet av Europa. Ihop med det gamla Usa som nickedocka och muskler.

Bibi har blåst Trump en gång för mycket nu, det tillsammans med Tulsis ord i förhören om att Usa tvingade på Europa massinvandringen osv.. Verkar som både CIA och adminen totalt ruttnat på Israels shennaningans nu.

Vilket är väldigt bra för Europa. Tyvärr verkar många ledare i Europa finnas med i utpressningsmapparna.

Dessa politiner behöver rensas ut, samt israels lobbyister. Samt haffa alla mossadjönsar som härjar inom våra nationer.
Citera
2025-05-11, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Magmuskler
Kallar man det för muta så är man en idiot som inte kan något om usa.
Det var därför vita husets jurister väldigt noga granskade det hela innan man fattade beslut i frågan. Det var inget som var en självklarhet på förhand.
Citera
2025-05-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Ja, det är väl precis det vi diskuterar – flygplanet. Men det är ju inte ens säkert att han kommer acceptera det. Jag tror fortfarande att hela grejen handlar om att provocera.

Frågan är när Qatar ens kom på tanken att ge honom ett plan? Har det bara stått på lager och väntat på rätt tillfälle? Eller är det ett utspel för att sätta världen i gungning?
Jag vet inte och jag bryr mig inte. Det är helt irrelevant? Låter som ett uselt dåligt försök att starta en konspirationsteori. Men jag vet inte, vad vill du ha? 17 februari? 5 maj? 13 november? Välj vad du vill

Citat:
Och varför skulle inte Trump trolla? Om det är något han har så är det humor. Att provocera är en del av spelet – och han spelar det bättre än de flesta.
Det var ett försök till förlöjligande. Jag tror att folk börjar bli trötta på att höra från sektmedlemmarna att alla bisarra utspel ”bara är att han trollar”. Så fort han gör något totalt puckat som ni inte kan förklara så säger ni att han bara trollar. Men vad betyder det ens? Varför? Spelar idioten femdimensionell schack just for the lulz som vanligt?

Den här mutan är bara trollande och därför borde alla bara acceptera det? Idioter.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2025-05-11 kl. 20:26.
Citera
2025-05-11, 19:50
Medlem
Majsmannen2s avatar
Qatar kan det här med presenter. Ingen sketen chokladask där inte.
Citera
2025-05-11, 20:03
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Rätt till självförsvar har väl alla men det är israel som ligger bakom förstörandet av Europa. Ihop med det gamla Usa som nickedocka och muskler.

Bibi har blåst Trump en gång för mycket nu, det tillsammans med Tulsis ord i förhören om att Usa tvingade på Europa massinvandringen osv.. Verkar som både CIA och adminen totalt ruttnat på Israels shennaningans nu.

Vilket är väldigt bra för Europa. Tyvärr verkar många ledare i Europa finnas med i utpressningsmapparna.

Dessa politiner behöver rensas ut, samt israels lobbyister. Samt haffa alla mossadjönsar som härjar inom våra nationer.

Ropa inte ”hej” förrän vi är över bäcken. Israels senaste idé är att tömma Gaza på de 2-3 miljoner som befinner sig där och skicka dem till Europa. Deras tanke är väl att de ska bli vårt problem så att Israel kan lägga vantarna på den 60 km långa kustremsan och bygga ut sitt territorium.
Citera
2025-05-11, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av roskrigaren
Det var därför vita husets jurister väldigt noga granskade det hela innan man fattade beslut i frågan. Det var inget som var en självklarhet på förhand.
Om det hade varit mutor så hade demokraterna redan påbörjat en riksrätt mot trump.
Citera
2025-05-11, 20:11
Medlem
Bertil85s avatar
Någon skrev Airbus vad f** är det ?
Citera
2025-05-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Någon skrev Airbus vad f** är det ?
Ett flygplan som inte kraschar lika ofta
Citera
2025-05-11, 20:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vettefan om jag hade flugit med ett plan från ett islamistland.
Jag hoppas att de går igenom det grundlig med bombhundar.

Glöm inte alla mikrofoner och ipkameror överallt. På wc och i sovrummet.När Trump lägger en brakare hörs det i Qatar. I stereo.
Citera
2025-05-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Ropa inte ”hej” förrän vi är över bäcken. Israels senaste idé är att tömma Gaza på de 2-3 miljoner som befinner sig där och skicka dem till Europa. Deras tanke är väl att de ska bli vårt problem så att Israel kan lägga vantarna på den 60 km långa kustremsan och bygga ut sitt territorium.
Jo jag är medveten om det. Backup-planen är att skicka dom till Syrien annars.

Där Turkiet sen kan ge dom fri lejd in i Europa vid behov sen.. Turkiet som förrädarna inom Bryssel i skrivandes stund hållet på att baxa in i EU.

Snacka om att säkerhetstjänsterna och militären i Europa sover mitt i brandhärden..

Att Trump ovanpå det frotterar sig med Quatar.. Inte bra, rejält snedsteg :/
Citera
2025-05-11, 20:35
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Så fort han gör något totalt puckat som ni inte kan förklara så säger ni att han bara trollar. Men vad betyder det ens? Varför?

Ibland måste det statueras exempel och då kan det vara bra att vara övertydlig. Vad är det sedan Trump gjort som är "totalt puckat" och vilka avser du när du skriver ni? Jag påstår knappast att Trump trollar utifrån att jag inte förstår, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in