2025-05-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Hon var inte medvetslös. Inte ens åklagaren eller målsäganden själv har påstått att hon var medvetslös.
Hon var naken och medvetslös när hon hämtades av ambulans och polis var närvarande.
Mycket står även i de andra rättsdokumenten men just det här tror jag upprepades i domen.

I tråden skrev någon att det var föräldrar som anmälde men det var vårdpersonal.

Man är en aning upprörd och skriver eventuellt något litet fel men helhetsbilden finns här i tråden och är tyvärr sann.
Herr E var dock inte med i den lilla lägenheten, han var bara med över mobil.
Citera
2025-05-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Hon var naken och medvetslös när hon hämtades av ambulans och polis var närvarande.
Mycket står även i de andra rättsdokumenten men just det här tror jag upprepades i domen.

I tråden skrev någon att det var föräldrar som anmälde men det var vårdpersonal.

Man är en aning upprörd och skriver eventuellt något litet fel men helhetsbilden finns här i tråden och är tyvärr sann.
Herr E var dock inte med i den lilla lägenheten, han var bara med över mobil.
Det står inte i domen, inte under läkarens åtalspunkter iaf. Där står istället: "Även om de tog droger tillsammans innebär inte detta att målsäganden befann sig i en särskilt utsatt situation eftersom hon under hela natten varit medveten om vad som hände. [...] Det har tvärtom framkommit att hon varit vid fullt medvetande och att hon även haft möjlighet att samtycka. [...] När det gäller bristande frivillighet framgår det inte ens av hennes egna uppgifter att hon inte ville ha sex."

Jag begriper inte hur ni kan tycka att han ska fällas för våldtäkt.
Citera
2025-05-11, 20:48
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Det står inte i domen, inte under läkarens åtalspunkter iaf. Där står istället: "Även om de tog droger tillsammans innebär inte detta att målsäganden befann sig i en särskilt utsatt situation eftersom hon under hela natten varit medveten om vad som hände. [...] Det har tvärtom framkommit att hon varit vid fullt medvetande och att hon även haft möjlighet att samtycka. [...] När det gäller bristande frivillighet framgår det inte ens av hennes egna uppgifter att hon inte ville ha sex."

Hur naiv får man va?
Det här var inte första gången, inte sista heller.
Hoppas Eberhard och Gustav blir av med läkarleg.
Citera
2025-05-11, 21:22
Medlem
Citat:
Det står inte i domen, inte under läkarens åtalspunkter iaf.

Det står på sid. 2-8 i stämningsansökan, i FUP, i vittnesmål etc.
Texten från domen gör att man inte tror det handlar om samma mål.

Man kan citera Fredrik Wersäll
”alltmer otydlig lagstiftning och lagstiftning som medger allt större tolkningsutrymme”.

”ni kan tycka” blir svårt att bemöta,
jag har inte diskuterat våldtäkt här. Jag är förvånad att han inte fälldes för att ha innehavt narkotika, köpt, förvarat, brukat, distribuerat etc.
Och att det sedan i åtalet bevisades att han sett till att hon tog 4 droger under väldigt kort tid den kvällen.
Någon klocka borde ha ringt hos rätten.
Jag är förvånad.
Men loggar ut.
Citera
2025-05-11, 21:40
Medlem
Citat:
Det står på sid. 2-8 i stämningsansökan, i FUP, i vittnesmål etc.
Texten från domen gör att man inte tror det handlar om samma mål.
Nej, inget av orden "naken", "medvetslös", "ambulans" nämns alls i stämningsansökan som rör läkaren. Jag kan inte se något som liknar det du påstår i FUPen där läkaren är misstänkt. Tror faktiskt det är du som blandar ihop åtalspunkterna.
Citera
2025-05-11, 22:04
Medlem
Citat:
Nej, inget av orden "naken", "medvetslös", "ambulans" nämns alls i stämningsansökan som rör läkaren. Jag kan inte se något som liknar det du påstår i FUPen där läkaren är misstänkt. Tror faktiskt det är du som blandar ihop åtalspunkterna.

Har du hunnit läsa igenom allt på 18 minuter?
Duktigt.
Som sagt:
Det är inte jag som åtalat läkaren för våldtäkt.
Det är åklagaren.

I rättsdokumenten står att läsa en hel del, bl.a. hur 18-åringen mådde när hon intagit drogerna som läkaren tagit med och sedan räckt över till henne.
Han berättade också om dem för henne.
Det är EN av de frågor som intresserat mig och andra förutom åklagarens åtal om våldtäkt.
Citera
2025-05-11, 22:11
Medlem
Kungenshoras avatar
"Han erbjöd henne vin och de pratade om droger, vad som är farligt
och vad som inte är farligt. Han gav henne dexamfetamin. De skulle vänta in
effekten och sen ta DMT. De gick in i sovrummet. De tog det genom att röka
vape (elektronisk cigarett, tingsrättens anmärkning). Det brände i halsen när de
rökte det. Hon kände det som att hon inte kunde andas. Sen fick hon ketamin
på en liten sked.
De började strula. Han försökte ligga med henne och försökte få henne att sätta
sig på honom, men hon var helt borta på ketamin. Det gjorde ont. Han slutade
försöka komma in i henne med sin penis när han såg att hon hade ont. Han
slickade på hennes könsorgan också. Sen hämtade han en burk som hon skulle
lukta på. Hon gjorde det och sen ville han ligga igen, men det gick inte för det
gjorde ont på henne. Då var hon också på rygg. Hon försökte stå ut med
smärtan. Gustav Eriksson såg hur ont det gjorde och sa även det och sa att det
inte gick.
När de tog av sig kläderna sa han något om hennes ärr, något i stil med ”vad du
har förstört och skadat dig själv”. Han hade ingen kondom när de hade sex och
han frågade inte heller om han fick ha sex med henne.
Vid det andra tillfället skulle hon köpa ecstasy. Han bad henne komma hem till
honom och hon sa ok, men ville ha alkohol för att göra det. Han erbjöd henne
alkohol, men han hade ingen vanlig vodka, vilket hon utgått från att han hade.
Hon gillade inte smaken på det han hade. Sen gick de in i hans sovrum, där det
fanns två ljus tända. De pratade och sen ”började han strula med henne”. Han
tog av henne kläderna och försökte få in sin penis i hennes vagina, men det
gick inte och han försökte få henne att sätta sig på honom. Det gjorde ont. Sen låg hon på rygg och han låg med henne."

Sjysst läkare som ger alkohol, DMT och poppers, amfetamin och ketamin till en ung tjej för att få ett ligg.
Persverst rövhål är vad han är oavsett vad domen säger.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-05-11 kl. 22:15.
Citera
2025-05-11, 22:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Vi lever i Sverige. Inte något arabland. Här är man att betraktas som oskyldig till dess en domstol sagt något annat.

Tack för kloka ord!

Problemet här verkar dock ligga i att vissa skribenter har försökt övertyga sig själva och andra att läkaren är skyldig till våldtäkt men sen när han frias så är det svårt att acceptera att han är oskyldig.
Citera
2025-05-11, 22:17
Medlem
Citat:

Detta var en av gångerna med vakten i riksdagen, inte läkaren.

Står tydligt i domen att det var föräldrarna som anmälde, de hade gått igenom hennes mobil
Citera
2025-05-11, 22:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är en liten aggressiv minoritet i tråden som anser att han borde ha fällts för våldtäkt trots att målsäganden själv har uppgett för ett kvinnligt vittne att de haft en sexuell relation där han gett henne narkotika. Det har helt uppenbart inte funnits några element av tvång i deras relation.
Citera
2025-05-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris

Står tydligt i domen att det var föräldrarna som anmälde, de hade gått igenom hennes mobil
Obey.
Jag har släppt fokus.
Absolut att det var vakten.
Jag syftade på domen, inte specifikt läkaren som allt här annars handlat om.

Däremot har vårdpersonal anmält.
Att föräldrarna anmält hade jag glömt.
Citera
2025-05-11, 22:27
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris

Så hon har haft en vakt i riksdagen också?
Denna tjej verkar ha sex som profil i sitt självskadebeteende, inte helt ovanligt att tjejer får bekräftelse på sin världsbild genom att träffa onda män och bli förnedrade och utnyttjade.
Jag lider med denna syster, skulle jag träffat henne hade jag bjudit på en bärs, inte försökt ligga men det är bara lilla jag, de stora grabbarna verkar tänka med kuken och lillhjärnan.
Lustiga män hon träffar, undra hur hennes tinderprofil såg ut....
Man blir äcklad av dessa halvmän.
Senast redigerad av Kungenshora 2025-05-11 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in