2025-05-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Att han inte är dömd betyder inte han är oskyldig.
Eller tror du att ingen begått palnemordet för ingen blivit dömd?

Vi lever i Sverige. Inte något arabland. Här är man att betraktas som oskyldig till dess en domstol sagt något annat.

Du vet alltså vem som är skyldig till mordet på Palme?
Citera
2025-05-11, 09:19
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snitcho
Jo i lagens ögon, det är bara att respektera.

Vi VET att palmemordet begicks, vi vet bara inte av vem. I läkarens fall VET vi inte att en våldtäkt alla begåtts. Utifrån gärningsbeskrivningen i åtalet är det dessutom ytterst tveksamt om den åtalade gärningen når upp till våldtäkt, även om varje moment i gärningspåståendet skulle kunna bevisas.
I lagens ögon finns ingen fastställd dom än!

Förstår du inte att bara en bråkdel av alla brott, inklusive våldtäkter, klaras upp?
Betyder det att bara en bråkdel av alla brott begås enligt lagens ögon, t.ex. Brå?
Nej, en dom är inte sanningen.
Citera
2025-05-11, 09:22
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Vi lever i Sverige. Inte något arabland. Här är man att betraktas som oskyldig till dess en domstol sagt något annat.

Du vet alltså vem som är skyldig till mordet på Palme?
Nej, myndigheter i Sverige vet givetvis att inte alla brott klaras upp. Betyder inte det att man erkänner att det finns förövare som inte är dömda?

Menar du att Gustav även är oskyldig till överlåtelse av narkotika till dr.Eberhard bara för att han inte dömdes för det?
Citera
2025-05-11, 14:05
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Han dömdes för ringa narkotikabrott,

Samtidigt dömdes han ej för våldtäkt

Tror du måste låta det sjunka in sakta men säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Vi har en fantastisk rättsapparat.

I det här specifika fallet håller jag med dig.
Citera
2025-05-11, 17:39
Medlem
Citat:
I lagens ögon finns ingen fastställd dom än!
Förstår du inte att bara en bråkdel av alla brott, inklusive våldtäkter, klaras upp?
Betyder det att bara en bråkdel av alla brott begås enligt lagens ögon, t.ex. Brå?
Nej, en dom är inte sanningen.
Vad har uppklarningsstatistik med det här fallet att göra? Här finns en utpekad gärningsman, som nu har friats. Tingsrätten har bedömt hans agerande och kommit fram till att han inte har begått någon våldtäkt. Han är precis lika skyldig till våldtäkt som du är.

Edit: Slog mig just att jag inte kan utesluta att du faktiskt har begått våldtäkt.
Senast redigerad av snitcho 2025-05-11 kl. 17:42.
Citera
2025-05-11, 17:54
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Vad har uppklarningsstatistik med det här fallet att göra? Här finns en utpekad gärningsman, som nu har friats. Tingsrätten har bedömt hans agerande och kommit fram till att han inte har begått någon våldtäkt. Han är precis lika skyldig till våldtäkt som du är.

Edit: Slog mig just att jag inte kan utesluta att du faktiskt har begått våldtäkt.
Nej just det, det går inte att utesluta att han faktiskt både våldtagit både en och två gånger.
Du kanske tycker det är ok att droga unga kvinnor och skapa "babylonisk synd"? Att misstanken inte kan kvarstå?
Domstolar är inte någon sanningskälla.
Dessutom kan det både vara och anses vara en våldtäkt oavsett vad tingsrätten säger precis som man kan bli oskyldigt dömd.
Citera
2025-05-11, 18:11
Medlem
Citat:
Nej just det, det går inte att utesluta att han faktiskt både våldtagit både en och två gånger.
Du kanske tycker det är ok att droga unga kvinnor och skapa "babylonisk synd"? Att misstanken inte kan kvarstå?
Domstolar är inte någon sanningskälla.
Dessutom kan det både vara och anses vara en våldtäkt oavsett vad tingsrätten säger precis som man kan bli oskyldigt dömd.
Han var inte åtalad för "babylonsk synd" eftersom det inte är ett brott, så du kan lägga ner det där tramset nu. Och nej, jag är emot användande av droger och tycker det var rätt att han dömdes för ringa narkotikabrott. Termen "droga" får det emellertid att framstå som att hon var helt passiv och ovetandes om att han gav henne droger. Så var inte fallet, hon intog drogerna frivilligt.
Citera
2025-05-11, 18:14
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Han var inte åtalad för "babylonsk synd" eftersom det inte är ett brott, så du kan lägga ner det där tramset nu. Och nej, jag är emot användande av droger och tycker det var rätt att han dömdes för ringa narkotikabrott. Termen "droga" får det emellertid att framstå som att hon var helt passiv och ovetandes om att han gav henne droger. Så var inte fallet, hon intog drogerna frivilligt.
Men bara för att någon tagit droger får man inte göra vad man vill, t.ex. babylonisk synd på någon som blivit medvetslös av drogerna man gett denne.
Det går som sagt inte att ge samtycke när man är medvetslös.
Citera
2025-05-11, 18:26
Medlem
Man kan fråga sig vad ivo kommer att säga?
Nån som har koll på det?
Citera
2025-05-11, 18:31
Medlem
Citat:
Men bara för att någon tagit droger får man inte göra vad man vill, t.ex. babylonisk synd på någon som blivit medvetslös av drogerna man gett denne.
Det går som sagt inte att ge samtycke när man är medvetslös.
Hon var inte medvetslös. Inte ens åklagaren eller målsäganden själv har påstått att hon var medvetslös.
Citera
2025-05-11, 18:38
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Hon var inte medvetslös. Inte ens åklagaren eller målsäganden själv har påstått att hon var medvetslös.
Har du inte läst åtalet?
Har du inte läst domen mot Krister?
Tror du det var en slump att "läkaren" Gustav träffade samma tjej som Krister?
Och vem fan tänder på en drogad tjej med öppna sår på kroppen? Borde få varje man värd namnet att få cockblock. Tydligen inte så för Krister och antagligen inte heller så för Gustav eller dr.Eberhard.

Är Eberhard jude förresten? Konstigt namn?

Krister torskade för han filnade sig själv.
Hade Eberhard och Gustav också filmat sig är jag övertygad om att de fått hårdare straff.
Citera
2025-05-11, 18:58
Medlem
Citat:
Har du inte läst åtalet?
Har du inte läst domen mot Krister?
Jag har läst åtalet och det är åtalspunkterna mot läkaren vi diskuterar, där var hon inte medvetslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in