2025-05-10, 12:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Eller Kina som gett bilderna till Ryssland bara. Namn och adress behövs väl inte om de vet vem han är? Rimligtvis borde det gå att identifiera honom bara baserat på bilderna. Annars är de väl inte lika graverande?
Det blir ju lite enklare om man har hela databasen med namn + foton, kan se framför mig några kineser/ryssar som slår upp namn på alla svenska politiker de inte gillar "oj där dök han upp, finfint".
Citera
2025-05-10, 12:34
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Många vill köra upp en taggtråd i rumpan på Kristersson!

Ja men till vilken risk? Risk/reward är inte så stort i detta fallet. Sen vill man väl inte skita där man äter heller.
Citera
2025-05-10, 12:35
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Varför börjar man då specifikt med detta?
Det bögas nog på högre ort än såhär
Jag tror ärligt talat ingen i svenska riksdagen varit på grindr någonsin, kanske någon centerpartist. Men jag är kanske inskränkt.

Jag dejtade faktiskt en riksdagskänd politiker på match i Stockholm. Men dejter får man ha. Det är bara snusk som är moraliskt förkastligt. Och kanske i slutändan att man är gay, vad vet jag.

Hela affären visar glasklart att det egentligen inte är OK att vara öppet gay i Sverige. Man får vara med i pride och dansa på ett lastbilsflak i roliga kläder, men inte ha sex. Vi får gå tillbaka till det gamla systemet när alla var smygbögar. Gick hur bra som helst i århundraden.
Senast redigerad av Paris24 2025-05-10 kl. 12:40.
Citera
2025-05-10, 12:41
Medlem
Citat:
Eller Kina som gett bilderna till Ryssland bara. Namn och adress behövs väl inte om de vet vem han är? Rimligtvis borde det gå att identifiera honom bara baserat på bilderna. Annars är de väl inte lika graverande?

Man behöver inte gå så långt till att börja med.

Om Kalle som jobbar i skogen i norrland lägger ut lite udda bilder på en dejtingsajt så kommer ingen att ha intresse för att spara dem.

Men om det är en känd person som dyker upp i någons dejtingsajt så blir det genast lite mer spännande att suga ur saften. Någon har sparat bilder och kanske delat dem och nu har en fiende skickat ut dem.

I sammanhanget är det rätt ointressant vem som har spridit dessa bilder, problemet är att Uffe inte haft så bra koll på sina kompisar vilket har blivit en mycket pinsam affär. Han har så att säga gjort bort sig ordentligt.
Citera
2025-05-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Hur skulle Thyberg veta detta för 7 år sen? Det är väl inget riskbeteende att skicka nakenbilder till någon som man flörtar med? Det är alltså inga nakenbilder som ligger på någon offentlig profil.

Ta det lugnt nu.

Jo det är det, sånt får barn lära sig i skolan. Allt som är på nätet kan främmande makt plocka fram och använda.
Citera
2025-05-10, 12:43
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så kvinnor och homosexuella är typ galna enligt dig?

Enligt de flesta. Men ja, kvinnor bör inte rösta pga låg känslomässig intelligens överlag då detta hindrar dem från att ta rationella beslut och pederaster som lever för enbart sex och inte kan identifiera sig som något annat än sin sexuella läggning är rätt uppenbart sjuka och ska inte rösta heller.
Citera
2025-05-10, 12:44
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Tänker samma. Förstår också att saken missats i en säkerhetsintervju. Tror att nakenbilder skickas obetänksamt ofta och sedan glöms bort liksom.

Tror snarare på slarvigt utförd rekrytering isf, blir man frågad ordentligt minns man väl nåt sånt för 6 år sedan.
Citera
2025-05-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Det känns mer som att det är en attack mot Kristersson. Han bör rimligen avgå snarast möjligt för att rädda partiets rykte.

Håller med om att det är mer troligt med inrikes, tycker det finns saker som verkar mindre troliga med ryssen även om det inte är helt uteslutet.

Däremot tycker jag inte Kristersson bör avgå, det vore att låta den här typen av fulspel vinna.

Dessutom har Kristersson en poäng i att det här inte kom fram när (S) tillsatte ambassadörsposten i Kabul.

Där hade väl en här typen av bilder varit som ett rött skynke för tusentals tungt beväpnade islamister...
Citera
2025-05-10, 12:46
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Jag tror du är inskränkt!
Om Thyberg varit inskränkt hade han nu varit säkerhetsrådgivare.
Citera
2025-05-10, 12:47
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Håller med om att det är mer troligt med inrikes, tycker det finns saker som verkar mindre troliga med ryssen även om det inte är helt uteslutet.

Däremot tycker jag inte Kristersson bör avgå, det vore att låta den här typen av fulspel vinna.

Dessutom har Kristersson en poäng i att det här inte kom fram när (S) tillsatte ambassadörsposten i Kabul.

Där hade väl en här typen av bilder varit som ett rött skynke för tusentals tungt beväpnade islamister...

Vad talar emot att ryssarna gjort det / vad talar för nån inhemsk?
Citera
2025-05-10, 12:49
Medlem
Intressant läsning för den intresserade, av Jon Voss på QX:

"Att någon säkerhetstjänst, när förekomsten av de ”känsliga” bilderna nu är kända, skulle orka utpressa Tobias Thyberg är inte helt troligt. Regeringskansliet har sett bilderna och även om det skulle vara generande för Tobias Thyberg om de spreds ytterligare, så skulle det inte behöva vara ett stort säkerhetsproblem om regeringen och för den delen oppositionen konstaterar att även säkerhetsrådgivare ägnar sig åt det erotiska, och det kan ibland ta sig lite annorlunda uttryck."

"Sexualitet är uppenbarligen fortfarande känsligt."

https://www.qx.se/samhalle/opinion/2...-och-sakerhet/
Citera
2025-05-10, 12:49
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Om Thyberg varit inskränkt hade han nu varit säkerhetsrådgivare.

Min gissning är att han skulle varit säkerhetsrådgivare nu om han inte hade använt grinder i ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in