2025-05-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kolla på klippet för det är alltid de här perversa psykologerna som är inställsamma mot barnen och berömmder deras beteende. Creepyvibes! Barnet ska man tala tillrätta och ge stöd men inte att uppmuntra beteendet.
Väldigt märkligt. Men psykologen var dock tydlig med att det inte är OK för barnen att leka på lektionstid, exempelvis. Att det finns en tydlig gräns mellan när man är i leken och inte. Men ja, han verkar lite.. udda.

Jag såg dock en sak som är en stor varningsflagg i mitt tycke: Ilya dansade med en regnbågsflagga. Det tyder på att therian-grejen snappats upp av HBTQ-rörelsen, och det är absolut inte bra.
Det finns gott om vuxna där som försöker indoktrinerar barn i vad de ska tänka och tycka, hur de ska kräva av sin omgivning att anpassa sig. Ilya använde till exempel 'normer', hon har säkert kommit i kontakt med normkritisk teori (förmodligen omedvetet). Skulle inte förvåna mig om en massa vuxna furries med ett intresse för barn strömmar till och uppmuntrar, lajkar, kommenterar osv. Hon sitter säkert och chattar med 12-åriga Carla från UK på discord som egentligen är en pervers gubbe någon annan stans i världen.

Jaja, nu fick jag ösa lite skit - sorry.
2025-05-10, 12:21
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Du har alltså sett ett reportage om en tolvårig flicka och börjar tänka på sex? Det låter inte särskilt friskt.

Det är du som gör den kopplingen, du får nog gå tillbaka till din källare, så får vi hoppas att dumpen inte tar dig! Ett sexuellt avvikande beteende leder till problem som med furries, de mår ju inte bra med sin fetisch. Jag hoppas verkligen inte att de utvecklar sig så, varför säger magkänslan att det är just det du vill!
2025-05-10, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Det finns enligt klippet vissa therianer som vill äta sin mat ur en hundskål och bli kliade bakom öronen också. Hur skall samhället möta dessa människor? Snällt spela med eller skicka dom till psykakuten?
Det räcker nog med att man blir lite dramatisk så de hajar till. Typ: Bygg en hundkoja och så tömmer man barnets rum på alla saker. När barnet i panik undrar vad man sysslar med säger man förvånat: "Vadå? Jag trodde du var en hund nu? Hundar behöver inga saker dummer. Du kan sova i kojan inatt, bra va?" och klappar barnet på huvudet. Då trillar nog poletten kanske ner.
2025-05-10, 12:26
Medlem
triptykens avatar
Naw Therian-ungar. Visst jag hajjar inte ett skit men det är nåt barn i 8-12 årsåldern sysslar med och tycker är kul. Verkar vara tokigt mycket pyssel och knyppla och fokus på litet skärmtid så... finns värre skit man kan syssla med. En arbetskompis ena unge och henes bästis är heeeeelt uppe i det där.

Plus: tokgulliga med pojk-och-flickrumsdjupa diskussioner om andlighet, tillhörighet och kreativitet.

Är det inte pojkband, hockeykort, pokemon, datorspel, udda jävla influencers som är 30+ men säljer hudvårdsprodukter till 10-åringar eller gud vet vad annat - kan det ju lika gärna vara Therians som ska springa fyrbenta i naturen och bygga konstiga pappslöjdsmasker.
Dom är i alla fall kreativa och kommer utomhus.
2025-05-10, 12:29
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Väldigt märkligt. Men psykologen var dock tydlig med att det inte är OK för barnen att leka på lektionstid, exempelvis. Att det finns en tydlig gräns mellan när man är i leken och inte. Men ja, han verkar lite.. udda.

Jag såg dock en sak som är en stor varningsflagg i mitt tycke: Ilya dansade med en regnbågsflagga. Det tyder på att therian-grejen snappats upp av HBTQ-rörelsen, och det är absolut inte bra.
Det finns gott om vuxna där som försöker indoktrinerar barn i vad de ska tänka och tycka, hur de ska kräva av sin omgivning att anpassa sig. Ilya använde till exempel 'normer', hon har säkert kommit i kontakt med normkritisk teori (förmodligen omedvetet). Skulle inte förvåna mig om en massa vuxna furries med ett intresse för barn strömmar till och uppmuntrar, lajkar, kommenterar osv. Hon sitter säkert och chattar med 12-åriga Carla från UK på discord som egentligen är en pervers gubbe någon annan stans i världen.

Jaja, nu fick jag ösa lite skit - sorry.

Här får man hoppas pappan läser det du skriver, bra skrivet... Han är nog lite hjärntvättad, och tycker allt är på sin plats att Ilya är duktig och uttrycker sig "normkritiskt" och dansar med den förrädiska pride&trans flaggan. Hoppas som sagt att han läser här och får ett bryskt uppvaknande och agerar mot grooming som barn utsätts för i dessa kretsar. Så att inte lilla Ilya, som leker egentligen ganska oskyldigt men som kan groomas av äldre män som sagt som vill utnyttja barn som påstår sig vara Carla 12 från UK!

Det finns ju en användare redan nu i tråden som ger de vibbarna. Fan vad äckliga ni pedofiler är som groomar barn och ska utnyttja, så vidriga!
2025-05-10, 12:32
Medlem
TheGretaResets avatar
Problemet här är mest att hon är 12.

Psykologen påpekar också att dessa barn har svårt att förstå samspelet mellan människor. Det kan vara svårt att uppfatta om man inte vet vad man skall lyssna efter.
2025-05-10, 12:35
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Problemet här är mest att hon är 12.

Psykologen påpekar också att dessa barn har svårt att förstå samspelet mellan människor. Det kan vara svårt att uppfatta om man inte vet vad man skall lyssna efter.

Hon kanske har en dos av autism och lever sig in lite väl in i djurvärlden. Man kan tycka det är lite spexigt om någon leker som ett djur ett litet tag (notera ej yngre och äldre vuxen person), men detta kan ju övergå till mobbning om barnet inte anpassar sig till friskhetsnormen och bli utstött!
2025-05-10, 12:37
Medlem
DevilsDens avatar
Citat:
Hon kanske har en dos av autism och lever sig in lite väl in i djurvärlden. Man kan tycka det är lite spexigt om någon leker som ett djur ett litet tag (notera ej yngre och äldre vuxen person), men detta kan ju övergå till mobbning om barnet inte anpassar sig till friskhetsnormen och bli utstött!

Det är ju det som är tanken… dom kommer attackera samhället när dom inte känner sig accepterade. Samma med trans psyop där dom manipulerar för att få folk att bli osäkra på sin identitet.
2025-05-10, 12:40
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Jag gissar att detta uppstår pga av för mycket ensamtid. Föräldrar är inte närvarande och förr skickade folk ut ungarna vare sig de ville eller inte. Plus att folk inte har syskon i samma utsträckning.

En kille kan fördjupa sig i klänningar och handväskor på nätet. eller man fastnar i kattklipps-loop.

Jag har själv en tendens att fastna i roliga djurklipp en stund
2025-05-10, 12:43
Medlem
Hon är 12 år! Beter sig som 5. Någonting är allvarligt skadat i huvudet på en unge som beter sig så barnsligt. De vuxna som uppmuntrar detta beteende har skumma motiv därtill.
2025-05-10, 12:46
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Hon är ett barn. Barn leker.
Killar springer runt med landbandyklubbor o låtsas att det är en kulspruta.
Låt barn vara barn o leka bäst fan de vill.

Exakt vad jag tänkte.

Bara det att nu ska vi granska vartenda beteende bara för att allt går så lätt att dokumentera med det digitala samhället.

Att en 12 åring låtsas vara nånting annat borde inte media göra en så stor grej av.

Kul fantasin fortfarande finns kvar.
2025-05-10, 12:48
Medlem
12 år känns som en ålder där de borde sluta leka på det här sättet. Om någon håller på med detta i högstadiet skulle jag som förälder bli orolig, men förmodligen även innan det.

Annars ser psykologen helt jonkad ut. Han pallar knappt hålla ögonen öppna 4 minuter in i klippet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in