2025-05-10, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Bra att han får sparken. Sparka alla fikusar. Enda anledningen dom vill ha ett högstatus jobb är så dom ska kunna göra sina äckliga fokus fetischer medans dom representerar majoritet samhället. Som i bögknulla på allt som de heterosexuella bryr sig om.

Lås in dem alla på mentalsjukhus

Nu var ju verkligheten precis den motsatta mot vad du beskriver. Han har ju varit mycket diskret yrkesmässigt, däremot har han varit oförsiktig på sin fritid (för flera år sedan verkar det som, dvs inget aktuellt).

Många fikusar är väldigt socialt skickliga, kan ha en nästan kvinnlig intuition och vara mycket skickliga på vad de gör. Tydligen har homosexuella högre löner och högre status jobb än motsvarande hetros.....
Citera
2025-05-10, 09:29
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Skulle gissa på att marknaden för unga pojkar är lika stor som marknaden för unga flickor. Då får man ha i åtanke att homosexuella är mycket färre.

Vem vet vad Thyberg gjort när han jobbat utomlands? Har han pippat unga pojkar så är han ju en säkerhetsrisk utan tvekan.

På X...

"Samma år som Thyberg blev diplomat i Ukraina 2019 erhöll Fuckner en lekplats på "NGO Insight Kyiv", där han ansvarade för att "utveckla och coacha" unga homosexuella."

https://x.com/PlainviewLegacy/status...34900166386126
Citera
2025-05-10, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Dejting app låter lite seriöst. Syftet är formellt sett att träffa någon för relation, trots att en del såklart enbart vill knulla genom att låtsas vara seriösa. Men jag tror dessa är en liten andel, kanske max 10%.

Som Tinder då.
Citera
2025-05-10, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore

Att man tänker med kuken är riskbeteende nog, oavsett läggning.

Egentligen borde enbart lyckligt gifta människor vara aktuella för sådana här känsliga positioner, då de är svårast att infiltrera socialt.

men tja i det moderna samhället är ju lyckligt gifta människor en utrotningshotad art, sällsynta, så det vore väl orimligt hög ribba att kräva att sökande tar sig över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är exakt samma sak på Tinder. Vissa väljer det för att dejta, andra för att knulla.

Säkerhetstjänsterna använder garanterat Tinder också. De kanske rentav skapat hela hypen för att underlätta sitt arbete.
Citera
Medlem
prominentens avatar
Var hittar man denna info om att Fuckner jobbat med hbtq-ungdomar i Ukraina?

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
När verkligheten överträffar dikten. Kanske blir skilsmässa nu då när det kommer fram att det finns kukbilder på honom på Grindr.

Det här är nog en av Uffes gamla bögkompisar. Hans man Fuckner har jobbat över 5 är som HBTQ-coach för ungdomar i Ukraina (låter suspekt imo).
Citera
2025-05-10, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Ja, nivån är låg på Flashback - ingen nyhet.
Det är härligt att raljera anonymt ibland, men i all seriositet är jag förhållandevis dålig på att hålla igen i verkligheten också. Just denna tråd innehåller människor som vädrar unkna ställningstaganden, en särdeles trevlig möjlighet att kivas lite. Lets go!

Det är inte unket att anse att bögar bryter ned samhällsnormer. Ni skryter själv med det. Det är fakta.
Citera
2025-05-10, 09:36
Medlem
Imnshos avatar
Fan vad konstig jag är, gammaldags och tråkig.

Jag har aldrig fotograferat min kuk, än mindre känt något behov av att fånga någon dam/herre genom att delge henne/honom bilder av min schlong.

Å andra sidan har jag aldrig heller erbjudits ett säkerhetsklassat jobb.

Korrelation? Kausalitet?
Citera
2025-05-10, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoffpotatis
Att visa kuken på Grindr är inte hela världen. Vad skulle han ha sagt? - Hey, jag vill berätta om mitt konto på Grindr. Har lagt ut bilder på mitt organ där.
Och? Det är tydligen gamla bilder, 6-7 år gamla, vilket visar att han tänkt om inför framtiden.
Det är så lågt av människan som läckt bilderna. Förmodligen är det inte någon som tänkt på rikets säkerhet, hur nu kukbilder skulle kunna vara det, utan en politisk motståndare, försmådd eller trångsynt person.

Hur han gör i sitt privata företag eller vilka roller han har där i rör ingen. Likaså vem som betalar fakturorna eller hur mycket han plockar ut.

När han däremot företräder Sveriges intresse = svenska folket, blir även kraven därefter.

Har han tur kanske han vid eftertanke förstår vad jobbet innebär. eller kanske kommer fram att han är i fel bransch?

Det var inte gamla bilder första gången han undlät sig berätta = ljuger om sitt privatliv, vilket är en svaghet och kan riskera Sveriges intressen.

Viljan och en persons förmåga är två skilda saker.

Han och andra med honom är inte redo för dessa typer av roller oavsett vilken sexuell läggning de har eller hur bra ens cv är eller vilka man känner.
Citera
2025-05-10, 09:37
Medlem
ziracorns avatar
Marcus Oscarsson på TV4 berömmer gubben för hans insatser, samt tycker inte att det var så farligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
behövs inte - folk är generellt dumma i huvudet. INGEN vettig människa tar nakenbilder på sig själv i parti och minut och gör dem offentliga genom att dela dem. Vem fan går igång på sån skit?

Hur många som helst..
Citera
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linselus
Det är inte bara Grindr som är en säkerhetsbrist. Andra dejtingappar är det förmodligen också, men Grindr är specifikt byggt så att dom kan se exakt var den andra personen befinner sig, såvida du inte har kommit ihåg att ändra dina inställningar.

Här kan det lika gärna vara en agent från Ryssland som har skapat en falsk profil. Det här är metoder som de använder över hela världen. Om den ryska agenten själv har skickat en dickpick kan det lika gärna vara tagits av en ukrainsk fånge. Rysk espionage har onda metoder och inget moralsk kompass.

Säkerhetsavdelningen har sovit under lektionerna. Det är deras jobb att varna diplomater och politiskt utsatta personer emot Grindr, till ex.

Och det faktum att de inte kontrollerade detta innan de anställde honom som ny nationell säkerhetsrådgivare är enormt pinsamt för dom själva.

Grindr är världens populäraste app för homosexuella män, och det borde de veta.

Det är SÄPO eller vem som är ansvariga, som skall stå upp och berätta att fientliga länder och agenter använder dessa metoder som psykologiskt krigförande och en känd metod för att förstöra någons liv.

Han har allt full koll på allt som gäller. Och i detta fall har han allt helt uppenbart ljugit när dylika saker kommit upp.
Behövs en ny lagstiftning i så fall som ger underrättelsetjänsten full rätt att gå igenom precis allt som en person gör och har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in