2025-05-09, 07:44
Avslutad
Ja, Sara är en fin och godhjärtad människa. 💜

Jag önskar henne all lycka med tillfrisknandet och att den nya barnboken kommer att sälja bra.
Citera
2025-05-09, 11:11
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Fast när dom står där och är avslöjad så spelar inte intelligensnivån någon roll eftersom dom kan inte försvara det dom gjort och då framstår man som korkad oavsett vilka ursäkter man än försöker komma med

Många av gäddorna är tyvärr mer normalfungerande än vad dom framstår som när dom konfronteras
Jo det spelar stor roll eftersom dom faktiskt kan träffa och snurra upp ett barn, till skillnad från dessa dront-göddor som snällt vandrar in i buren.

Men på ett sätt har du förstås rätt, det blir fler och mer underhållande på det här sättet. Men jag tänkte mer ur barnskyddsperspektiv och mindre ur lyteskomisk perspektiv.
Citera
2025-05-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB

Jag önskar henne all lycka med tillfrisknandet och att den nya barnboken kommer att sälja bra.
+1 på den!
Citera
2025-05-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Såklart det fungerar.
Dumpen är gäddornas skräck och många avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte i rädsla för att hamna på Dumpen.
Det är väl bra. Eller hur?
Så avundsjuk, va skönt det måste vara att ha en sån där fantasivärld där allt är enkelt. Varför krångla till det lixom..
Citera
2025-05-09, 11:55
Medlem
Det här inlägget är ingen kritik mot dumpen utan enbart ett diskussionsunderlag. Vill bara klargöra det först. Nu till inlägget. Boken ”Wilda och Smiskadrillerna” dumpen har givit ut tar ju upp ett ämne som vi alla berörs av. Men det jag funderar över är om det finns risk att vi nu får en ny Me-Too rörelse. Fast i ställer för kvinnor som anmäler blir det nu barn som anmäler efter att dom läst boken.
Citera
2025-05-09, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jo det spelar stor roll eftersom dom faktiskt kan träffa och snurra upp ett barn, till skillnad från dessa dront-göddor som snällt vandrar in i buren.

Men på ett sätt har du förstås rätt, det blir fler och mer underhållande på det här sättet. Men jag tänkte mer ur barnskyddsperspektiv och mindre ur lyteskomisk perspektiv.

Min poäng var att många utav dessa gäddor är nog väldigt normalfungerande i andra sammanhang men i en videokonfrontation med dumpen så blir dom så chockade att dom framstår som dummare än vad dom är
Citera
2025-05-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det här inlägget är ingen kritik mot dumpen utan enbart ett diskussionsunderlag. Vill bara klargöra det först. Nu till inlägget. Boken ”Wilda och Smiskadrillerna” dumpen har givit ut tar ju upp ett ämne som vi alla berörs av. Men det jag funderar över är om det finns risk att vi nu får en ny Me-Too rörelse. Fast i ställer för kvinnor som anmäler blir det nu barn som anmäler efter att dom läst boken.
Jag tror inte att några tonåringar kommer att läsa den boken. Personer som hoppas på en ström av berättelser om grooming får nog runka till lilla sportspegeln istället.
Citera
2025-05-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Min poäng var att många utav dessa gäddor är nog väldigt normalfungerande i andra sammanhang men i en videokonfrontation med dumpen så blir dom så chockade att dom framstår som dummare än vad dom är
Nja men min poäng var att min slutsats om Dumpen nya gäddklientel är uppenbart, förut var det ju professor, rektorer, affärsmän och entreprenörer. Tror du att de grupperna har slutat pedofila sig eller kan det vara så att riktar in sig på tex barn i asiatiska turistorter, darknet eller rentav bara flyger under Dumpen radar?

Om Dumpen förändrat saker till de bättre, ska dom ha en applåd men om det är som jag och många andra tror, att de fiskar på lågt hängande frukt som egentligen är ensamma gränslösa losers, som känner sig ”levande” när de sexchattar med både gula-blend-tanter med blöja, gubbar som låtsas vara tjejer, fiskare eller riktiga 14 åringar, ja då gör dom ju ingen som helst nytta förutom att leverera högklassigt nöje.

Ja, folk som ens pratar sex med minderåriga är jävligt fel ute, men jag tror att många av Dumpens nya klientel skulle kunna tänka sig att vara målvakter, ta ett sms-lån för en 85-tummare eller bli uppfiskade av en bögfarbror som vill ha dom leksaker i sin låsta källare ett tag.

Det lite som att polisen jagade fortkörare på racerbanan, öppet mål.

Men dumpen är ett intressant fenomen, jag kan själv se emellan fingrarna på att dom gör mindre nytta än vad dom själva tror. Tycker bara illa om hyckleriet med att vara så noga med att alltid publicera skojiga filmer var dag förpackat som en kamp för barnen. Vilka barn undrar man?
Citera
2025-05-09, 18:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabanssonsKorvAB

Godhjärtad? Gott hjärta kan vara mångfacetterad, Gäddor kan ha ett gott hjärta, och inser man inte det så är man inte godhjärtad. Sen vill man ju inte att någon ska vara sjuk och det gäller alla människor, om så fysisk eller psykiskt sjuk.
Citera
2025-05-09, 18:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Du ska väl köpa en bok till dig själv och dina nära då blir Sara glad. Var rätt gulligt att se Sara öppna lådan med böcker som ett barn på julafton.
Hon bör vara försiktig, är man opererad bör man inte bära tungt, men tyvärr så orkar nog inte Patrik bära så tungt, då han får bära på en tung ölmage,
Citera
2025-05-10, 00:16
Medlem
BallaKlavas avatar
Finns det någon här som kan framföra ett någorlunda halvintelligent resonemang till varför Dumpen valt att kalla pedofiler för gäddor? Eller är det som jag misstänker - man har inte riktigt tänkt hela vägen?
Citera
2025-05-10, 06:06
Medlem
FiskarStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Finns det någon här som kan framföra ett någorlunda halvintelligent resonemang till varför Dumpen valt att kalla pedofiler för gäddor? Eller är det som jag misstänker - man har inte riktigt tänkt hela vägen?

Står att läsa i Dumpen FAQ på hemsidan:
"2. Varför kallar ni individer som söker barn i sexuellt syfte för gäddor?

Pedofili är en diagnos, men långtifrån den enda orsaken till att man söker barn i sexuellt syfte. Vi är inte läkare, således kan vi inte utreda orsaker till varför individen riktar sexualitet gentemot barn.
Vi använder samlingsnamnet gädda. Precis som rovfisken gädda konsumerar dessa individer sina yngre artfränder. De vilar dessutom i vassen tills lämpligt byte passerar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in